Hallo,
Ik las in de handleiding van m'n nieuwe fiets dat ze afraden om je mtb te vervoeren op een conventionele fietsdrager zoals op het dak of op de trekhaak.
Reden is dat deze klemmen op je buis, en met de huidige oversized, dunwandige buizen, zou dit kunnen leiden tot buizen die je gwn platddrukt.
Iemand een idee of dit echt is of gwn om zich in te dekken tegen eventuele schadeclaims achteraf?
Ik zou het echt lastig vinden om telkens m'n mtb in de koffer te moeten steken, zeker na het biken.
Alvast bedankt!
Phils
Fietsdragers schadelijk voor mtb??
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- BramDR
- Mountainbiker
- Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Swannie wrote:ik had eerst een twinny load, hierbij bevestig je de fiets op je crank, leek me niet optimaal, nu hebbek een thule euroway, véél beter, denk niet dat je hiermee veel schade aan je fiets kan doen
Bij mij zit hij ook rond de crank en nix mee voor gehad en we hebbe hem toch al wa jaartjes
- jimmyvlb
- Mountainbiker
ik heb zo'n thule high voor op de kofferklep.
Hierbij staat je fiets in een gootje met de wielen vastgemaakt met een spanbandje. Zo kan de fiets al niet van links naar rechts.
Daarnaast zit er ook nog eens een klem op de bovenbuis.
Dat ding zit er enkel om ervoor te zorgen dat je fiets niet naar voor of achter valt, dus zo hard hoef je de klem niet aan te draaien.
Thule levert voor dit model fietsendrager ook nog een hulpmiddel.
Een extra "buis" die tussen vorkbuis en zadelpen wordt bevestigd.
Zo kun je klemmen op dit hulpmiddel en niet op je mooie en gevoelige carbon (of licht alu) frame.
Hierbij staat je fiets in een gootje met de wielen vastgemaakt met een spanbandje. Zo kan de fiets al niet van links naar rechts.
Daarnaast zit er ook nog eens een klem op de bovenbuis.
Dat ding zit er enkel om ervoor te zorgen dat je fiets niet naar voor of achter valt, dus zo hard hoef je de klem niet aan te draaien.
Thule levert voor dit model fietsendrager ook nog een hulpmiddel.
Een extra "buis" die tussen vorkbuis en zadelpen wordt bevestigd.
Zo kun je klemmen op dit hulpmiddel en niet op je mooie en gevoelige carbon (of licht alu) frame.