Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
clubje
Mountainbiker

Post by clubje »

er zou een verplichting moeten komen tot mountainbiken voor iedereen die bij de kluis woont, hoe kun je daar nu wonen en niet mountainbiken? :)
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

clubje wrote:er zou een verplichting moeten komen tot mountainbiken voor iedereen die bij de kluis woont, hoe kun je daar nu wonen en niet mountainbiken? :)
Heb ik me ook al afgevraagd. Ik woon hier maar in Menen, iedere keer wanhopig op zoek naar nieuwe off-roadstukjes. Als ik daar zou wonen zou het veel leuker zijn, maarja...
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

reeds enkele keren groen rood blauw bloso gedaan maar nu pas ontdekt dat geel ook bestaat.

kan iemand me de gele gpx file 2 km eens zenden
als ook de gele 2.03 an de waalse kant 20 km

http://cith.tourinsoft.com/upload/MEDIA ... 180d8a.pdf

thnx

polletdieter@yahoo.com
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Donovan schreef
[Heb ik me ook al afgevraagd. Ik woon hier maar in Menen, iedere keer wanhopig op zoek naar nieuwe off-roadstukjes. Als ik daar zou wonen zou het veel leuker zijn, maarja...]
Kan jullie begrijpen, maar bekijk het zo: als je met een mooie vrouw getrouwd bent, zien vooral de anderen dat je zo'n een mooie vrouw hebt!
Maar jullie hebben gelijk. Het is een zeer mooie streek om te biken. :lol:
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

polletje wrote: kan iemand me de gele gpx file 2 km eens zenden

polletdieter@yahoo.com
nobody ? thnx
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

polletje wrote:

polletdieter@yahoo.com
nobody ? thnx
die gps heb je niet nodig, is duidelijk uitgepijld.
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

prideandglory1891 wrote:
polletje wrote:

polletdieter@yahoo.com
nobody ? thnx
die gps heb je niet nodig, is duidelijk uitgepijld.
Vandaag ontbraken er toch twee pijltjes. Heb het gemeld in het Maison des Randonneurs.

Wat de twee gele routes betreft: die 2km afdaling met gele Bloso pijlen is volledig opgenomen in de gele 2.03 route.
De afdaling start op de parking BOVEN aan de toren. Daar staat ook een bord waarop de afdaling staat aangeduid samen met een paar wandelroutes. Tijdens de afdaling kom je nog zo'n groot infobord tegen.
Ik heb de afdaling een paar keer gedaan. Is wel leuk, je kan wat variaties maken.
Beneden kun je dan de rest van het 2.03 parours doen. De stukken van deze route op de Kluisberg zijn super maar het stuk door Amougies is héél veel asfalt.

Kluisbos is en blijft voor mij een mountainbikeparadijs. Je moet wel eens durven buiten de lijntjes kleuren (if you know what I mean :wink: ). Het blijft toch opvallend hoe de mountainbiker aan de Vlaamse kant van de Kluis als een paria wordt behandeld. Er zijn nauwelijks paden waar je mag fietsen. Alles is er geregeld voor koning wandelaar die er z'n hond laat kakken op de paden, sigarettenpeuken weggooit in het bos en tenslotte de parking achterlaat als een stortplaats.
:(
Ik ga met voorkeur biken als er weinig volk is (buiten weekend), blijf steeds op de wandelpaden, hou rekening met wandelaars en neem de niet-mtb-afdalingen met voldoende reserve om zeker niemand in gevaar te brengen. Ik krijg van de wandelaars nooit zure opmerkingen.
Wat is in gods naam het probleem?
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

polletje wrote:

polletdieter@yahoo.com
nobody ? thnx
Net terug uit vakantie..
Waarschijnlijk ga ik maar binnen een maand of 2 nog eens naar Kluisbergen, dan gaat de gps mee en heb ik de file. Maar tegen dan zal iemand anders al wel eens doorgestuurd hebben zeker ? :P
samdevos
Mountainbiker

Post by samdevos »

vandaag voor 2 de keer de grote omtrek gereden , geen problemen met bepijling mooie route uitdagend stukken :) , mocht wel ietsje langer zijn
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

Donavan wrote:
polletje wrote:

polletdieter@yahoo.com
nobody ? thnx
Net terug uit vakantie..
Waarschijnlijk ga ik maar binnen een maand of 2 nog eens naar Kluisbergen, dan gaat de gps mee en heb ik de file. Maar tegen dan zal iemand anders al wel eens doorgestuurd hebben zeker ? :P
heb de file reeds via via gekregen. kzal ze wel eens op mijn site plaatsen een dezer dagen
Post Reply