awel maarten das is lang geleden zeg , ik zen weg 1 juli en moet terug zijn op 8 september
ik heb al genoeg voorbereiding gedaan , ik ga zuidwaarts frankrijk door , spanje door , portugal door , ik ga met mijne lievelingsbike den lapierre:)
voor de rest , als ge amerika doet en ge wilt echt ni alleen gaan , dan is terug tesamen .
ge hoort nog wel van mij . :)
wereldreis ?
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Brussel - Pombal
dus nu schrijf ik het volgende op .
ik ben vertrokken op 01/07/2009 uit Brussel en ik ben aangekomen op 26/07/2009 in Pombal (Portugal)
afstand afgelegd : 2557 km
dagen rust : 1 (ziek)
platte banden :0
kettingbreuk :0
andere problemen met de fiets :0
ongeveer 25 kilo aan de fiets en 5 kilo op de rug
bike : lapierre xcontrol 130 sl met old man mountain bagage drqagers en ortlieb zakken 2x 40 liter en 2 x 10 liter rugzak agu 18 liter
ik heb me nog ni gewogen maar ik denk dak wel 5 kilo ben verloren .
de laatste dag was de extreemste
189.62 km
2800 hm
9u:32min.31sec op de fiets
moeilijkste stuk (mentaal) 3 dagen volle tegenwind in Spanje .
voila , nu kan ik is aan iets anders beginnen , ik dacht aan Brussel ................. ..
ik ben vertrokken op 01/07/2009 uit Brussel en ik ben aangekomen op 26/07/2009 in Pombal (Portugal)
afstand afgelegd : 2557 km
dagen rust : 1 (ziek)
platte banden :0
kettingbreuk :0
andere problemen met de fiets :0
ongeveer 25 kilo aan de fiets en 5 kilo op de rug
bike : lapierre xcontrol 130 sl met old man mountain bagage drqagers en ortlieb zakken 2x 40 liter en 2 x 10 liter rugzak agu 18 liter
ik heb me nog ni gewogen maar ik denk dak wel 5 kilo ben verloren .
de laatste dag was de extreemste
189.62 km
2800 hm
9u:32min.31sec op de fiets
moeilijkste stuk (mentaal) 3 dagen volle tegenwind in Spanje .
voila , nu kan ik is aan iets anders beginnen , ik dacht aan Brussel ................. ..
Mooi mooi. Zal wel een leuke ervaring zijn geweest.
Ik vraag mij wel een paar dingen af:
Hoe heb je overnachtingen 'geregeld'? Op campings, in't wild, bij mensen gaan aanbellen voor een plaatske, herberg... of een combinatie?
Hoe heb je je weg gevonden, langs de grotere wegen gereden of meer binnendoor, GPS, kaart?
Ik reis ook elk jaar door Europa maar wel met de jeep, mischien ga ik het ook eens met de fiets wagen ooit, vandaar.
Ik vraag mij wel een paar dingen af:
Hoe heb je overnachtingen 'geregeld'? Op campings, in't wild, bij mensen gaan aanbellen voor een plaatske, herberg... of een combinatie?
Hoe heb je je weg gevonden, langs de grotere wegen gereden of meer binnendoor, GPS, kaart?
Ik reis ook elk jaar door Europa maar wel met de jeep, mischien ga ik het ook eens met de fiets wagen ooit, vandaar.
1 nacht bij nonnekes
1 nacht bij paterkes
1 nacht in den tuin van nen burgemeester .
1 nacht in een bouwwerf
1 nacht in een bos met everzwijnen ( khad veel schrik)
10 tallen nachten in een veld van een of andere boer (toegestaan)
een aantal keer op camping (leve warm water)
2 keer op krothottelekes
ik had zowel een kaart als een compas als een gps
vanuit brussel heb ik de eerste dagen alleen de compas gebruikt (100% zuid) . en s avonds kijk ik op de gps waar ik ben . onderweg heb ik een kaart gekregen en ben ik beetje bij beetje beginnen bijsturen . belgie buitengereden via chimay franse grens overgestoken via biarritz , portugal binnen via villar formoso. gps is nuttig , kaart is beter . tenzij ge de gedetaileerde mappen hebt op gps.
met de fiets is er wel een nadeel tov den jeep , ge zit met het gewicht van uw kloten mee te sleuren
1 nacht bij paterkes
1 nacht in den tuin van nen burgemeester .
1 nacht in een bouwwerf
1 nacht in een bos met everzwijnen ( khad veel schrik)
10 tallen nachten in een veld van een of andere boer (toegestaan)
een aantal keer op camping (leve warm water)
2 keer op krothottelekes
ik had zowel een kaart als een compas als een gps
vanuit brussel heb ik de eerste dagen alleen de compas gebruikt (100% zuid) . en s avonds kijk ik op de gps waar ik ben . onderweg heb ik een kaart gekregen en ben ik beetje bij beetje beginnen bijsturen . belgie buitengereden via chimay franse grens overgestoken via biarritz , portugal binnen via villar formoso. gps is nuttig , kaart is beter . tenzij ge de gedetaileerde mappen hebt op gps.
met de fiets is er wel een nadeel tov den jeep , ge zit met het gewicht van uw kloten mee te sleuren