Ik zou graag eens een MTB marathon rijden in Amerika. Op Amerikaanse sites kan je wel een kalender vinden, maar dan moet je per staat gaan zoeken, en dat zijn er nogal veel.
Heeft er iemand info over de mogelijkheden?
Alvast bedankt.
Marathons in USA
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
Thomas1968
- Mountainbiker
Ik heb de afgelopen 15 maanden in California gewoond. Marathons zoals in Europa zijn hier vrij weinig. Er zijn wel een paar 100 mijlers. In Colorado zijn een paar bekende, de Leadville 100, de Breckenridge 100, daar zou ik als eerste aan denken als ik speciaal naar de VS zou gaan om een marathon te rijden. Verder barst het van de 8/12/24-uurswedstrijden, die zijn hier veel populairder dan marathons.
Wat mij verder is opgevallen is dat de meeste wedstrijden erg low key en vrij onprofessioneel georganiseerd zijn. Dat hoeft geen nadeel te zijn, de kleinschaligheid zorgt meestal voor een goede sfeer. Maar vergeleken met de strak georganiseerde zwitserse marathons komt het soms wat amateuristisch over. De parcours zijn overigens vrijwel altijd erg mooi en technisch!
Wat mij verder is opgevallen is dat de meeste wedstrijden erg low key en vrij onprofessioneel georganiseerd zijn. Dat hoeft geen nadeel te zijn, de kleinschaligheid zorgt meestal voor een goede sfeer. Maar vergeleken met de strak georganiseerde zwitserse marathons komt het soms wat amateuristisch over. De parcours zijn overigens vrijwel altijd erg mooi en technisch!
-
pieterp
- Mountainbiker
- Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Als je de blog van Jeff Kerkove volgt kom je wel wat te weten.
www.jeffkerkove.net
www.jeffkerkove.net