25-07-2009 Lierde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bomasoem
Mountainbiker

Post by bomasoem »

inderdaad de beklimming was niet te onderschatten maar de afdaling juist daarvoor was voor mij het moeilijkste van de dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FlyingP
Mountainbiker

Post by FlyingP »

Prachtige tocht met toch wel zéér pittige klimmetjes zou ik zeggen !!!
Was nog maar mijn derde dit jaar wegens gips, dus was ook tevreden toen ik na 55 km de eindstreep zag ! :-D

Ik kom zeker terug volgende jaar !!! Hopelijk dan een juiste km aanduiding (niet 52, 54 of 60 maar het correcte aantal km) en een betere bepijling !! De pijltjes vallen genoeg op vind ik maar er mogen toch de helft meer hangen als is het maar om zeker te zijn dat je goed zit !

maar aan de organisatie, bedankt mannen het was dik inorde !!!
Joe Dalton
Mountainbiker

Re: Antwerpse Papegaai in Vlaanderenland!

Post by Joe Dalton »

StrammerMax wrote:Eén beklimming van een semi-verhard pad omzoomd door grote bomen, heb ik in drie keren moeten doen, dat was voor mij zwaar. Er zat een bocht of twee, drie in. Misschien was dat die Berendries. Bovenaan stond een huis. Er kwam een jongen met een fiets naar beneden gevlamd. Hij had het gemakkelijker dan ik!
Als u doelt op de beklimming net naast het bos, is dit inderdaad den Berendries.

Mooiste beklimming uit de rit, en typisch voor de Vlaamse Ardennen.

Tof dat er mensen uit Antwerpen in de streek komen rijden :wink:
sofeurken
Mountainbiker

lierde

Post by sofeurken »

@strammer max;jij was gisteren hier(wij ook dus),vandaag waren we in uw streek;lichtaart,voor ons een droomparcours!
de rit op t gemak met philspec gereden,vond dat er veel afwisseling in zatik was terug voor ik t wist,had wel last van een zere rug,misschien omdat ik overal met de grote plateau wilde oprijden?stom!,goede bevoorr,ook redelijk goed bepeild,geen enkele keer verk gereden ,na de rit samen met t vrouwken nog s de muur beklommen
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Had deze zomerdeditie precies nog niet gereden vanuit deze startlocatie,meen mij te herrinneren dat deze vroeger ergens anders vertrok?
LIERDE,hartje Oostelijke-Vlaamse Ardennen,tussen de muur,berendries en de Brakelse bossen,kon niet misgaan??
Toch zijn ze erin geslaagd om enkel de berendries in al zijn glorie mee te nemen! #-o
De rest was opvulwerk met (te) veel road,zowel in het begin als op het einde! :-?
Had er idd.veel meer van verwacht,gezien de locatie was hier toch wel veel meer uit te halen??
Nu ja,lastig genoeg was het wel na een nachtje Gentse feesten,hm doen altijd hun werk,ook al zijn ze on-road!! :roll:
Moeilijk te interpreteren bepijling,strategisch meestal slecht geplaatst,enkele wegvergissingen waren dus ook geen toeval!!
De stops waren wel in orde,één uitgebreide en een gesponsorde drankstop zijn perfect.
Er een rustige uitstap van gemaakt met"slechts"52.5 km i.p.v. de aangekondigde 60 aan tempo 20 avs! :oops:
Achteraan met een dikke modderband gereden,dus geen gripproblemen,vooraan Mich.DRY was een ander paar mouwen op de vettige stukken! #-o
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Kan mij aansluiten bij de commentaren van hierboven

Geestig ritje , goede bevoorrading maar die aquarius-stand op 10 km van het einde vond ik dan weer niet zo'n goed idee.
Voor mijn part zou het beter geweest zijn mochten ze dit bij aankomst geven.

De bepijling kon zeker beter en was zeer zuinig. :cry:

Hopelijk volgend jaar aandacht voor deze punten.

Heb me desalniettemin toch geamuseerd.
Tot volgend jaar :-D
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Re: lierde

Post by StrammerMax »

sofeurken wrote:@strammer max;jij was gisteren hier(wij ook dus),vandaag waren we in uw streek;lichtaart,voor ons een droomparcours!
de rit op t gemak met philspec gereden,vond dat er veel afwisseling in zatik was terug voor ik t wist,had wel last van een zere rug,misschien omdat ik overal met de grote plateau wilde oprijden?stom!,goede bevoorr,ook redelijk goed bepeild,geen enkele keer verk gereden ,na de rit samen met t vrouwken nog s de muur beklommen
Ja, Lichtaart is de moeite waard. En als het droog is zeker. In de winter of bij slecht weer kan het parcours er veel natter en zwaarder bijliggen! Ik heb deze toer vorig jaar gereden. Mijn verslagje staat in het topic van 2008. Maar omdat ik op 5 juli meegedaan heb aan de 4 uren-estafette Brugbergrees met een paar mannen van Straf in Bergaf uit Opwijk heb ik vandaag gekozen voor de boerenbike in Opwijk. Ook de moeite om eens mee te maken! Je moet m'n verhaaltje maar eens gaan lezen! Er was veel keuze voor deze zondag, maar ge kunt er maar één uitpikken! Mijn pijp is nu wel even uit na deze twee ritten, maar ik beleef hoe langer hoe meer plezier aan 't biken! Dus jij hebt vandaag ook heel wat kilometers gebold met bike en auto!
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Ja de mannen(Gert,Koen V en Wettel vooral) was ferm ritje met toch de nodige neidige klimmetjes. Niet de steilste,maar wel lastige , vennijnige klimmetjes en stukken dat niet bollen.
Spijtig dat ik niet tecnisch aangelegd ben en ik daar steeds een gat moet laten.
Met een serieuse achterstand begonnen aan een inhaalrace met de hoop de mannen nog bij te halen voor de streep =P~
Maar had ze sneller in het vizier dan gedacht. Dan doe ik zoals de echte :drunk: in plaats van even uit te rusten,nee direct erop en erover :lol:
Maar dan kwam er diene Kortijkenaar nog met een cartouch boven.
Op een hellingske nog eens op groot blad serieus boenk gegeven,tot op zijn wiel gekomen,maar dan het veld in werd het gat groter. Dus ja 2de plaats was al goed vond ik
=D>
Jongens we gaan nog is moeten afspreken hé.
En wettel gij nog goed thuis geraakt?
Post Reply