25-07-2009 Lierde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wawa
Mountainbiker

Post by wawa »

Mooie tocht ( enkele paadjes die ik nog niet kende ), heel gevarierde bevoorrading maar zeer slechte bepijling.
Daar moet de organisatie toch iets aan doen!
Voor de rest héél content!
Koen V
Mountainbiker

Post by Koen V »

Deze morgen TT van 50+km gedaan en al vlug pikten Gert, Laagvlieger en Johan mij op (na het missen van een pijltje). Waarvoor dank.
De rest van de tocht voornamelijk met Gert en Laagvlieger samengereden, en op het einde dan nog es de registers opengetrokken :bounce:

Leuke tocht gereden in een prachtige streek met een ideaal weertje. Jammer dat de langste afstand maar 52km was. Volgend jaar misschien nog iets meer off-road en hoogtemeters.
Bevoorrading was voor mij meer dan voldoende.

Groeten aan Gert, Laagvlieger en Johan :wink:
stef2
Mountainbiker

Post by stef2 »

Ik heb me goed gejeund, 55km wel een paar keer misreden,vooral prachtige streek.
gr stef :wink:
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

Koen V wrote: Groeten aan Gert, Laagvlieger en Johan :wink:
Je hebt dus blijkbaar toch mijn raad opgevolgd om je hier te registreren.
Welkom op het forum.
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

wawa wrote:Mooie tocht ( enkele paadjes die ik nog niet kende ), heel gevarierde bevoorrading maar zeer slechte bepijling.
Daar moet de organisatie toch iets aan doen!
Voor de rest héél content!
De pijltjes stonden er wel, maar ik heb het gevoel dat die oranje pijltjes niet de meest in het oog springende zijn.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Antwerpse Papegaai in Vlaanderenland!

Post by StrammerMax »

Ik heb er 104 (x 2) autokilometers voor moeten rijden om hier de toertocht van 52 km te komen meedoen. Een heel ander soort toertocht dan wat ik in de Antwerpse Kempen of Limburg gewend ben. Ik ben wel al eens komen rijden vanuit Steenhuize. Er was redelijk wat asfalt, de laatste 20 km bijna uitsluitend, een pad door de weiden hier en daar niet te na gesproken, maar omdat ik niet gewend ben van in zo’n heuvelachtige streek te rijden, was de tocht voor mij op sportief vlak zeker zwaar genoeg. Die paadjes tussen weiden en servitudewegjes tussen tuinen en huizen hebben ook zo hun charme! En het is ook altijd boeiend om in een streek te rijden die je niet kent. Schilderachtig en mooi was het in ieder geval. Wat me bijgebleven is zijn de al dan niet gerestaureerde oude huisjes in L-vorm en de vele kapelletjes. Eén was in onbruik geraakt en spijtig genoeg al ten prooi gevallen aan grafitti-spuiters.

De bevoorrading was ruim met peperkoek, cake, appelsien, bananen en sportdrank. Ik trof net een nieuw “vat”, lekker fris! Aan de bevoorrading stond net een groep kinderen van een fietsschool van al dat lekkers te smullen. Ik denk dat het baanfietsers waren, want ze reden verder in de tegenovergestelde richting. Er kwam daar ook een biker toe die een fietstruitje had dat er uitzag als een chique hemd met een strikje erop gestikt. Grappig!

Niet zo lang na de bevoorrading liep het traject langsheen een waterloopje en door een klein bos en liep samen met een stuk van een vaste route. Even verder (het kan ook er voor geweest zijn) was een als “gevaarlijk” gemarkeerde afdaling over een pad vol stenen. Daar was het wel mooi en leuk om te biken. Er zaten ook nog andere plezante paadjes tussen. En na elke klim volgde als beloning een afdaling, soms lekker snel. Eén beklimming van een semi-verhard pad omzoomd door grote bomen, heb ik in drie keren moeten doen, dat was voor mij zwaar. Er zat een bocht of twee, drie in. Misschien was dat die Berendries. Bovenaan stond een huis. Er kwam een jongen met een fiets naar beneden gevlamd. Hij had het gemakkelijker dan ik!

Ik had gerekend op 60 km, maar ik was toch niet teleurgesteld dat ik na 52 km weer bij af stond. Voor mij was ’t zwaar genoeg geweest. Ik ben onderweg hooguit 10 bikers tegengekomen, de groep aan de bevoorrading niet meegeteld. De bepijling kon zoals gezegd wel iets ruimer zijn, die was maar zeer spaarzaam (op lange stukken is een pijltje tussenin een geruststelling dat men goed zit) en gaf soms aanleiding tot twijfel. Ik ben uiteindelijk toch maar één keer verkeerd gereden en was daar niet de enige, daar keerden een man en twee vrouwen ook terug. We moesten naar rechts en dan ging het vrij steil naar beneden over een smal paadje. De douches waren eerder primitief aan een voetbalveld, maar ze waren wel warm en ik kon proper weer naar huis. Ook een afspuitstand met meer dan genoeg druk en toch geen hogedruk! Ik was net op tijd om de aankomst van de Ronde nog te zien in de kantine. De tocht ging over Lierde, Geraardsbergen, Zottegem en Brakel. Een mooie dag gehad. Kan niet anders met dorpen die luisteren naar namen als Zarlardinge, Goeferdinge en Hemelveerdegem. Klinkt toch anders dan Antwaarpe!
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Afgesproken met de Wettel en de Laagvlieger voor een toerke naar den Berendries te doen. Daar diene Kakelenberg altijd meer lijkt op ne zwemvijver hebben we besloten om een omwegske te doen via een alternatiefke, daar nog nen biker of 4 tegengekomen die al een pijlke hadden gemist met oa nieuwkomer Koen V (amaai diene kan gas geven zeg).
Eerst een rustig tempoke aangedaan zodat we toch goed bij elkaar konden blijven maar een stukske na den berendries werden de registers opengetrokken door onze laagvlieger die na een sterke remonte =D> ons resoluut voorbij vloog, toen zijn we als 3 gekken beginnen vlammen maar na een missing van een pijltje heb ik de mannen niet meer kunnen bijhalen en voelde dat het vet van de soep begon te gaan :oops:
Na het afspuiten nog een half uurtje op de Wettel gewacht maar niet meer terug gezien. Dan maar rustig terug naar huis gefietst en zo de beentjes wa kunnen losrijden.

Parcour was in orde maar geen wauw gevoel door toch wel veel asfalt stukken die er in zaten' vooral in't begin en naar het einde toe. Pijlkes waren soms wel wat verwarrend of slecht op gesteld. Bevoorrading was wel goed.
Terug thuis met 79 km 790 hm en 20.9 avg

Merci aan de Wettel, Laagvlieger, Koen V en dienen andere west-vlaming van wie ik zijne naam nie ken voor de toffe rit en de goeie kompanie.
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

s-biker gert wrote: Na het afspuiten nog een half uurtje op de Wettel gewacht maar niet meer terug gezien.
Ik ben helemaal op het einde, juist voor het linksop draaien naar het voetbalplein rechtdoor gereden richting Nederboelare en verder terug naar Ninove. Op die manier was ik op een schoon uur thuis om nog één en ander met de familie te doen.

Ik had bij thuiskomst 97 km op de teller, de beentjes waren leeg.
MC rage
Mountainbiker

Post by MC rage »

Leuke tocht met beklimmingen van de Berendries en Eikenmolen.
Ik weet niet of wij de kakelenberg gedaan hebben.. Of lag die in het begin? Want dan was ik meer bezig met de benen in plaats van te genieten.
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisteren ook aangename tocht gereden, echter beetje verkeerde bandenkeuze...RR die meer weg hebben van slicks was niet echt ideaal, paar keer slipperke gemaakt (niet wat de slechte zielen onder ons denken hé [-X )
Deze tocht al paar keer gereden en als ik me niet vergis zat er vorig jaar in het begin toch een langer stuk off-road in (waar ze aan die grondwerken bezig waren???)
Voor de bevoorrading nogal veel asfalt, daarna toch redelijk mtb-gehalte;
Beentjes wilden niet al te goed mee na enkele weken van :drunk: :drunk: ...tja we worden een dagske ouder zeker.
Op het einde nog een hard duel uitgevochten met de wind...maar het duel eindigde in het voordeel van de wind. :oops: :oops:
Aangekomen met 20.6 gemiddeld en daarna een blondje en pistoleetje met gekapt....
De zaterdag was toen al geslaagd,thx
Post Reply