2 tracks op gspmap60csx

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
bp001
Mountainbiker

2 tracks op gspmap60csx

Post by bp001 »

Ik heb 2 tracks van meer dan 500 punten dewelke ik zou willen opladen op mijn gspmap60csx. Dit kan ik doen volgens mij door er een active log 01 en een active log 02 van te maken en ze zou door te sturen.
Ik zou ze graag bij opgelagen tracks zien staan zodat ik ze individueel kan selecteren, maar ik denk dat dit enkel mogelijk is als ze beperkt zijn tot 500 punten, of ben ik hier verkeerd in ? Als ik deze 2 tracks nu in gpx bestand via de pc rechtstreeks op de SD kaart kopieer, kan ik er dan iets mee doen, of is de enige mogelijkheid ze doorsturen als active log 1 en 2 en ze zo tesamen op het scherm te krijgen ?
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Zo doe ik het ook. Een activelog van maken, uploaden en dan zie ik ze staan bij de tracks op mijn GPS.
bp001
Mountainbiker

2 tracks

Post by bp001 »

als ik er een active log van maak zie ik ze niet staan bij de opgeslagen tracks
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Kan je de tracks niet filteren zodat ze net onder de 500 punten hebben? Dit kan je doen in mapsource.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

knip toch gewoon de track in meerdere deeltracks van elk max 500 punten en geef ze een logische oplopende naam en dezelfde kleur
dan komen deze terecht in het 20x500 geheugen
en kan je ze individueel aan en uitvinken

op de kaart merk je er trouwens niets van dat de track die je volgt uit meerdere deeltracks bestaan
(en ik volg deze gewoon door op het kruimelspoor te blijven en niet via trackback)
montenbaiker
Mountainbiker

Re: 2 tracks

Post by montenbaiker »

bp001 wrote:als ik er een active log van maak zie ik ze niet staan bij de opgeslagen tracks
Neen omdat ze nog als "ACTIVE LOG staan en niet als opgeslagen track. Als je eens scrolt naar de streek waar ze ze zich bevinden zal je ze op je scherm zien.

Het is gemakkelijker langere tracks te delen in stukken van 500 punten, deze een naam te geven en zo naar je GPS te sturen. Dan kan je alleen de track dat je nodige hebt (verschillende stukken) aanvinken als toon op scherm.
Tracks in je active log staan in de zelfde kleur op je scherm en dat kan verwarrend zijn als ze elkaar ergens kruisen.
Lust
Mountainbiker

Post by Lust »

bp001 wrote:als ik er een active log van maak zie ik ze niet staan bij de opgeslagen tracks
Je wist eerst de "tracklog" op je GPS, dan de track als ACTIV LOG uploaden. Je zal zien dat er weer een percentage op je tracklog in de GPS staat. Deze moet je dan opslagen via de "Bewaar" knop op je GPS.

Nu staat de track wel bij opgeslagen tracks.
Eens de track opgeslagen is kan je ze een naam geven en een kleur.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Beny wrote:knip toch gewoon de track in meerdere deeltracks van elk max 500 punten en geef ze een logische oplopende naam en dezelfde kleur
dan komen deze terecht in het 20x500 geheugen
en kan je ze individueel aan en uitvinken

op de kaart merk je er trouwens niets van dat de track die je volgt uit meerdere deeltracks bestaan
(en ik volg deze gewoon door op het kruimelspoor te blijven en niet via trackback)
Zo doe ik het ook.

Als je met active logs werkt, zit je dan ook niet met een dunnere stippellijn om te volgen?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Lust wrote:
Je wist eerst de "tracklog" op je GPS, dan de track als ACTIV LOG uploaden. Je zal zien dat er weer een percentage op je tracklog in de GPS staat. Deze moet je dan opslagen via de "Bewaar" knop op je GPS.

Nu staat de track wel bij opgeslagen tracks.
Eens de track opgeslagen is kan je ze een naam geven en een kleur.
Ja, maar wat win je daar bij?
Als je de track opslaat op je gps gaat hij automatisch filteren naar 500 punten, dus dat had je al net zo goed in Mapsource kunnen doen.

Op de 60 kan je alleen het volgende:

Een (meerdere) tracks overdragen als Active Log. Je kan dan tracks opladen tot 10.000 punten. Maar deze hebben allemaal dezelfde kleur en worden ook overschreven door de tracklog eenmaal je over 10.000 punten gaat (of de tracklog stopt naargelang je instelling).

Of op het tracklog geheugen 20 tracks opslaan van ieder max 500 punten met verschillende kleuren en zichtbaar in het menu (of deeltracks met dezelfde kleur zoals Beny stelde).

Eigenlijk had de topicstarter het helemaal bij het recht eind met zijn stelling.
Alleen kan de gps geen tracks (.gpx) lezen van de SD kaart (maar er wel naar opslaan). Wat hij vraagt kan dus niet.

Overigens is een track van 500 punten in de praktijk heel goed te volgen, soms zelfs beter dan een exacte track van duizenden logs op een onderliggende kaart.
Rikki
Mountainbiker

Post by Rikki »

Ik heb een GPSmap 60CSx en ben eens aan het oefenen geweest. Tot heden filterde ik al mijn up te loaden logs tot 500. Na het lezen van dit topic heb ik gepoogd om een track van een 2000punten (die ik niet tot 500 kreeg zonder info kwijt te zijn) naar de gps te sturen via mapsource als active log. Dit is mij helaas niet gelukt. Ik zal waarschijnlijk iets fout doen. Ziehier mijn werkwijze;
track openen in mapsource
naam van het bestand wijzigen naar Active Log 001.gdb
bij de track properties de naam ook wijzigen naar Active Log 001
dan de track naar de gps sturen
en dan krijg ik steeds de verwittiging van; track verdeeld
en als ik dan ga kijken staan slechts de eerste 500 punten op de kaart.

Wat doe ik fout ? alle hulp is welkom.
Post Reply