Banden: Hutchinson

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

ge moet wat chance hebben precies. Schwalbe lekte bij mij ook. Hutchinson soms, de Light niet.

@canonneke:
ik ben geen gebruiker maar oorspronkelijk is dat NoTubes systeem ontwikkeld om gewone banden en gewone velgen om te bouwen tot ust.
Je giet de vloeistof in de buitenband, een speciaal velglint en ventiel, monteren en draaien aan het wieleke zodat de vloeistof zich verspreidt.

Maar enkel de vloeistof kun je ook gewoon in een ust-band gieten (niet via het ventiel ofzo maar gewoon in de band gieten) en kleine gaatjes zouden dan direct gedicht worden zonder dat er drukverlies optreedt.
Ik dacht iets van een 90gr per band. Dus als je het met een gemiddelde ust-band gebruikt en met ust-velgen wordt het wel een zware zaak. Met de Light-banden van Hutchinson daarentegen wordt het interessant.

We zullen zien....
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

philip wrote:Zelfs nieuwe python lights lekken lucht bij mij ... op enkele dagen is de band volledig leeg.
...
Ze lijken precies enkel af te gaan als je fiets stilstaat (maar dat is wellicht een verkeerde indruk).
Bizar... ik heb een 3tal weken geleden python lights gemonteerd (mijn alleerste tubelessen), en door problemen met mijn bike (voorvork kapot) staat mijn wielen nu al 2 weken in de garage niets te doen :cry: . De banden blijven echter perfect hard, geen zuchtje lucht ontsnapt er daar uit...

Groeten,
XVM
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Denk toch dat het dan aan de montage ligt en niet aan de band zelf ...

Eric B
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Eric B wrote:Denk toch dat het dan aan de montage ligt en niet aan de band zelf ...

Eric B
Voor de volledigheid : ik monteer mijn tubeless-banden altijd DROOG, t.t.z. zonder dreft of zoiets aan de band te smeren. 't Kan inderdaad zijn dat daardoor de band niet perfect op de velg aansluit.

Maar dan wil ik er ook ineens bijvertellen dat ik die wielen eens in bad gestoken heb, en dan zie je na 5 minuten een hele hoop kleine luchtbelletjes op de flank van die pythons staan, aan de velgrand was niks te zien. Zeer poreuze flanken, m.a.w. ...

Het één met het ander zorgt er waarschijnlijk voor dat mijn banden na een nachtje stilstaan nog amper lucht bevatten ...
philip
Mountainbiker

Post by philip »

Thierry wrote:Maar dan wil ik er ook ineens bijvertellen dat ik die wielen eens in bad gestoken heb, en dan zie je na 5 minuten een hele hoop kleine luchtbelletjes op de flank van die pythons staan, aan de velgrand was niks te zien. Zeer poreuze flanken, m.a.w. ...

Het één met het ander zorgt er waarschijnlijk voor dat mijn banden na een nachtje stilstaan nog amper lucht bevatten ...
Correct. Dat heb ik ook al gemerkt. Als je die band in een lange bak water (zo'n lange bloembak is uitermate geschikt) doet dan zie je overal kleine belletjes. Het is precies alsof de lucht daar gewoon aan alle kanten uitkomt ;-) lol hoor
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

philip wrote:Zelfs nieuwe python lights lekken lucht bij mij ... op enkele dagen is de band volledig leeg.
Yep, heb inderdaad krèk hetzelfde voor : m'n python achteraan is bijna leeg op enkele dagen, vooraan verliest hij echter véél minder lucht over dezelfde periode. Vlak voor een rit effe oppompen en de band houdt zonder problemen 100 km.

Ik zou ze ook wel 's in zo'n plantenbak met water willen zetten om te zien of ik veel of weinig luchtbellen heb.

Voor de rest : ferm goei banden (tot hiertoe nog niet lek gereden).

field
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Cannonneke wrote:Hoe moet ik me dat notubes-systeem voorstellen ? Een soort vloeistof die in de band wordt gespoten ? En wat met het extra gewicht ?
het is 60gr per band. Productjeueueu juist toegestuurd gekregen. Eén dezer dagen eens proberen.

http://www.notubes.com
rechts bovenaan "tech" klikken
grtz
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

Thierry wrote: Voor de volledigheid : ik monteer mijn tubeless-banden altijd DROOG, t.t.z. zonder dreft of zoiets aan de band te smeren
Thierry,

Is daar een specifieke reden voor waarom je je tubelessen droog monteert?

XVM
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

XVM wrote:
Thierry wrote: Voor de volledigheid : ik monteer mijn tubeless-banden altijd DROOG, t.t.z. zonder dreft of zoiets aan de band te smeren
Thierry,

Is daar een specifieke reden voor waarom je je tubelessen droog monteert?

XVM
Ja. Ik ben te lui om naar de keuken te lopen en de fles dreft te gaan halen. En voor ene keer ben ik nu ni aan 't zeveren :wink:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Laatst lekte een van mijn tubelessen ook. Echter nergens een spoor van lekkage. Dan kranenvet aan de dichting tussen velg en ventiel gesmeerd en klaar was kees, gedaan met luchtverlies. :roll:
Post Reply