Scott Scale '08 (rigid p. 16)
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Toch al één tip : voorste remleiding langs de binnezijde van je vorkpoot laten lopen. Mocht je is het struikgewas of een overhangende tak raken ...
Bij mij geen enkel probleem, maar het zou wel kunnen dat de alu frames minder dik zijn onderaan de zitbuis.eiri wrote:Een echt mooie bike. Heb je voortgang gevolgd en is een heel mooie fiets met al je upgrades geworden.
Wat ik echt interessant vind is de voorderailleur. Alle Scales hebben volgens mij een E-type. Je bent naar een "normale" derailleur gegaan waardoor de keuze niet tot Shimano is beperkt. Is deze omzetting goed geslaagd? Bij een carbon frame is de buisdikte 38.2 mm, dus wel uitzonderlijk dik. Zou dat ook kunnen met een SRAM voorderailleur?
Zal het eens navragen bij S-Bikes.
Voorste remleiding moet inderdaad nog wat worden ingekort, en misschien idd ook naar de binnenkant van de vorkpoot worden gebracht.Nifty wrote:Remmen zien er geweldig uit, de ganse bike trouwens.
Steelflex leidingen zijn sjiek (enkel voorste mocht precies wa ingekort geweest zijn?)
Welke schijfdiameter staat erop?
Vette setup om aan het goed-weer seizoen te beginnen!
Momenteel zit er voor en achter een 160mm-schijf op.
Bij de R1's kan je wel gewoon overschakelen naar een 180mm-schijf zonder de druk te moeten veranderen, dus mocht het nodig zijn...
Ondertussen zijn de remmen ingeremd, en het zijn bijters, maar wel perfect doseerbaar. Tot nu toe wel enkel nog maar op de baan getest.
En die wielen, dat bolt dus echt ongelooflijk.
De banden blijven intussen ook mooi op druk, dus daar ben ik ook zeer tevreden van.
- Tabula Rasa
- Mountainbiker
Post by Tabula Rasa »
kwam via je post op RDHF 2009 marathon op je showroom. man ... mooie parcours en prachtige bike. het begint bij mij ook te kriebelen om wat te upgraden.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
El Baelos wrote: Momenteel zit er voor en achter een 160mm-schijf op.
Bij de R1's kan je wel gewoon overschakelen naar een 180mm-schijf zonder de druk te moeten veranderen
Wauw man, dat is fantastisch!