Ik rij met een XTR crankstel met 38/26 tandwielen, en m'n X.O gripshifter is toch afgesteld zodat hij geen 3De blad kan pakkennative instinct wrote:Straffe mannenTiles02 wrote:frm heeft toch ook al enkele jaren een double op de markt............en daar kan je de shifters en voorderrie toch ook op instellen........![]()
Ik zou wel willen weten hoe dit afgesteld word![]()
Een voorderrie en shifter die 3 standen heeft omtoveren naar 2
SRAM XX groep
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
Bjorn van op de Kraanberg
- Mountainbiker
Post by Bjorn van op de Kraanberg »
Tja, ik ben op zoek naar een dubbele crank om 2 x9 te verkrijgen. Ik heb nu mij xtr voorderri afgeregeld zodat ik enkel de 32 en de 44 gebruik maar mijn ketting ligt te schuin bij 32 - 32! 3 standen van de shifters is geen probleem!!!!!! Nu heb ik 2 standen op de 32 van voor zodat mijn tandwielgebruik achter veeeeeeeeeeel ruimer is!
Als er iemand een mooi double crankset weet, laat het hier dan maar weten!
Mvg Bjorn
Als er iemand een mooi double crankset weet, laat het hier dan maar weten!
Mvg Bjorn
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
De Rotor Agilis 2 x 9...Bjorn van op de Kraanberg wrote:Als er iemand een mooi double crankset weet, laat het hier dan maar weten!
controltechBobbie wrote:FRMHerder Steven wrote:De Rotor Agilis 2 x 9...Bjorn van op de Kraanberg wrote:Als er iemand een mooi double crankset weet, laat het hier dan maar weten!
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=24151
middleburn RS8 (met oa vierkante trapas te verkrijgen!!)
http://www.chainreactioncycles.com/Kits ... delID=3352
- ooSoo
- Mountainbiker
heb al op een bike gereden met de X.X en vind het wel supersnel schakelen vooraan !!
veel sneller dan met een X.O twister.
achter is het niet veel verschil van snelheid.
Je gaat niets kunnen uitwisselen met de X.O!
vooraan hebben de bladen een andere afstand en de voorder heeft een andere breedte tussen de bladen... ook de voorder is volledig anders...
wat wel zonder probleem gaat gaan is een red achterder met de xx shifter.
je kon een red achterder compatibel maken met een x.o shifter maar toch werkte dat niet 100%, nu voor de xx hebben ze daar terug aan aanpassing aan gedaan dat het niet gaat lukken ...
dus benje eigenlijk verplicht als je het wil om de shifters, de derailleurs en de crank te nemen als je een goede werking wil...
wij wachten ongeduldig in de winkel :D
veel sneller dan met een X.O twister.
achter is het niet veel verschil van snelheid.
Je gaat niets kunnen uitwisselen met de X.O!
vooraan hebben de bladen een andere afstand en de voorder heeft een andere breedte tussen de bladen... ook de voorder is volledig anders...
wat wel zonder probleem gaat gaan is een red achterder met de xx shifter.
je kon een red achterder compatibel maken met een x.o shifter maar toch werkte dat niet 100%, nu voor de xx hebben ze daar terug aan aanpassing aan gedaan dat het niet gaat lukken ...
dus benje eigenlijk verplicht als je het wil om de shifters, de derailleurs en de crank te nemen als je een goede werking wil...
wij wachten ongeduldig in de winkel :D
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Sram XX
Dat da allemaal goe ga werken als het nieuw is daar tweifel ik nu percies ni aan.Sram heeft zijn reputatie hoog de houden.Maar volgens mij is de vraag hoe lang gaan de kettingbladen,ketting en cassette meegaan en wat is de prijs van bv de kettingbladen indien je ze moe vervangen???????.Als je de prijs van XTR kettingbladen ziet...... het is nu wel een geluk dat die langer meegaan dan de vroegere modellen.
Voor de mensen welke gesponserd zijn is da natuurlijk geen probleem maar voor de gewone werkmensen...........
Ik denke dak nog wa de poes uit de boom gen loeren (en wij hebben der 2 lopen thuis!)
Voor de mensen welke gesponserd zijn is da natuurlijk geen probleem maar voor de gewone werkmensen...........
Ik denke dak nog wa de poes uit de boom gen loeren (en wij hebben der 2 lopen thuis!)