SRAM XX groep

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

native instinct wrote:
Tiles02 wrote:frm heeft toch ook al enkele jaren een double op de markt............en daar kan je de shifters en voorderrie toch ook op instellen........
Straffe mannen :roll:
Ik zou wel willen weten hoe dit afgesteld word =P~
Een voorderrie en shifter die 3 standen heeft omtoveren naar 2 =D>
Ik rij met een XTR crankstel met 38/26 tandwielen, en m'n X.O gripshifter is toch afgesteld zodat hij geen 3De blad kan pakken :wink:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Poesjes,

als de afstand tussen de twee bladen gelijk is aan die op een normale triple, dan is er geen probleem. Als.
Bjorn van op de Kraanberg
Mountainbiker

Post by Bjorn van op de Kraanberg »

Tja, ik ben op zoek naar een dubbele crank om 2 x9 te verkrijgen. Ik heb nu mij xtr voorderri afgeregeld zodat ik enkel de 32 en de 44 gebruik maar mijn ketting ligt te schuin bij 32 - 32! 3 standen van de shifters is geen probleem!!!!!! Nu heb ik 2 standen op de 32 van voor zodat mijn tandwielgebruik achter veeeeeeeeeeel ruimer is!
Als er iemand een mooi double crankset weet, laat het hier dan maar weten!
Mvg Bjorn
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Bjorn van op de Kraanberg wrote:Als er iemand een mooi double crankset weet, laat het hier dan maar weten!
De Rotor Agilis 2 x 9...
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Herder Steven wrote:
Bjorn van op de Kraanberg wrote:Als er iemand een mooi double crankset weet, laat het hier dan maar weten!
De Rotor Agilis 2 x 9...
FRM
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

Bobbie wrote:
Herder Steven wrote:
De Rotor Agilis 2 x 9...
FRM
controltech
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=24151

middleburn RS8 (met oa vierkante trapas te verkrijgen!!)
http://www.chainreactioncycles.com/Kits ... delID=3352
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

heb al op een bike gereden met de X.X en vind het wel supersnel schakelen vooraan !!
veel sneller dan met een X.O twister.
achter is het niet veel verschil van snelheid.

Je gaat niets kunnen uitwisselen met de X.O!
vooraan hebben de bladen een andere afstand en de voorder heeft een andere breedte tussen de bladen... ook de voorder is volledig anders...

wat wel zonder probleem gaat gaan is een red achterder met de xx shifter.
je kon een red achterder compatibel maken met een x.o shifter maar toch werkte dat niet 100%, nu voor de xx hebben ze daar terug aan aanpassing aan gedaan dat het niet gaat lukken ...
dus benje eigenlijk verplicht als je het wil om de shifters, de derailleurs en de crank te nemen als je een goede werking wil...

wij wachten ongeduldig in de winkel :D
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Nieuw filmpje : http://vimeo.com/5174997
sisse
Mountainbiker

Sram XX

Post by sisse »

Dat da allemaal goe ga werken als het nieuw is daar tweifel ik nu percies ni aan.Sram heeft zijn reputatie hoog de houden.Maar volgens mij is de vraag hoe lang gaan de kettingbladen,ketting en cassette meegaan en wat is de prijs van bv de kettingbladen indien je ze moe vervangen???????.Als je de prijs van XTR kettingbladen ziet...... het is nu wel een geluk dat die langer meegaan dan de vroegere modellen.
Voor de mensen welke gesponserd zijn is da natuurlijk geen probleem maar voor de gewone werkmensen...........
Ik denke dak nog wa de poes uit de boom gen loeren (en wij hebben der 2 lopen thuis!)
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Sram xx, noch xtr is bedoeld voor de gemiddelde biker he. De doelgroep zijn de (top)wedstrijdrijders. Ik begrijp natuurlijk wel dat ieder voor zich, op gelijk welk niveau, goed materiaal wil. Hoeveel geld daar iedereen aan spendeert is z'n eigen keuze he ;)
Post Reply