Nieuwe bike, scott is aan vervanging toe

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Flupke@
Mountainbiker

Nieuwe bike, scott is aan vervanging toe

Post by Flupke@ »

Momenteel het ik een Scott Scale 80 maar daar beginnen kosten aan te komen, Trapas, crankset vooraan dringend aan vervangning toe....

Dacht volledig te upgraden naar een Shimano SLX, maar dan moet ik ook nog mijn wielen veranderen...... :roll:

In de winkel beginnen te kijken naar nen nieuwe en mijn oog viel direct op een Koga X-Runner model 2009 Snow White Metallic., volledig afgemonteerd met Shimano SLX...

http://www.koga.com/nl/bike.asp?collect ... ullspecs=1

Iemand ervaring mee??

In de winkel raad ze me ook Grandville aan maar daar vind ik ni echt iets wat me aanstaat.... Geef me maar eens advies naa andere merken kijk ik ni direct want die winkel doet enkel deze 2 merken en wil daar zeker fiets kopen, super winkel!

BTW prijs van die Koga 1599 eurotjes

Grtz
Last edited by Flupke@ on Mon 20 Jul 2009 21:18, edited 1 time in total.
R1Phrankey
Mountainbiker

Post by R1Phrankey »

Koga is redelijk duur vergeleken met andere merken, maar de 2009 X-runner ziet er zeker erg goed uit! Mooi afgewerkte fiets.

Heb zelf nu 7500km met de 2008 X-runner er op zitten en tot nu toe dik tevreden over. Mijn fiets is LX afgewerkt, dus de nieuwe versie met SLX zal zeker niet slechter zijn.
Heb overigens op mijn fiets nog wel 12,5% korting gehad.

Reden waarom ik voor de Koga heb gekozen, is de goede garantie, de goede afwerking en de componenten, zoals de Fox vork.
Flupke@
Mountainbiker

Post by Flupke@ »

Nog iemand ervaring met Koga?

Grtz
ToxicWaste
Mountainbiker

Post by ToxicWaste »

mooie bike =P~ =P~
native instinct
Mountainbiker

Post by native instinct »

Waarom zoudt ge uwe Scale wegdoen?
Ge zit daar met een van de beste aluframes die op de markt zijn =D>
Zet die fiets terug in orde met degelijk materiaal en je zal nog
ver van je 1600 Euro voor je KOGA verwijderd zijn denk ik
Flupke@
Mountainbiker

Post by Flupke@ »

native instinct wrote:Waarom zoudt ge uwe Scale wegdoen?
nieuwe SLR groep kost appart 300 a 350 euro met disc maar moet ook wielen veranderen voor de disc te kunnen monteren, dan adapters voor disc remmen, neem voor wielen 400 euro en dan wat prularia 50 euro, als ik dat optel, 700 a 800 euro en fiets heeft maar 699 gekost! daarom beter verkopen en iets opleggen, is mijn gedacht of Scott zo een super kader???

Grtz
Iams
Mountainbiker

Post by Iams »

Ik heb geen ervaring met koga maar de remmen heb ik gehad op men merida en die stellen echt niks voor , remmen echt voor geen meter, slepen konstant misschien als je ze enkel op de baan gebruikt maar off road nee dank u. Na enkele ritten had ik er genoeg van en heb ik ze vervangen door juicy's 7.
Voor de rest ziet het er een nette bike uit maar ik denk toch dat je voor 1600 euro een nog beter afgemonteerde bike vind bv. Cube of Trek en nog zoveel andere.
Koga is gewoon veel te duur voor wat het eigelijk is
native instinct
Mountainbiker

Post by native instinct »

Flupke@ wrote:
native instinct wrote:Waarom zoudt ge uwe Scale wegdoen?
nieuwe SLR groep kost appart 300 a 350 euro met disc maar moet ook wielen veranderen voor de disc te kunnen monteren, dan adapters voor disc remmen, neem voor wielen 400 euro en dan wat prularia 50 euro, als ik dat optel, 700 a 800 euro en fiets heeft maar 699 gekost! daarom beter verkopen en iets opleggen, is mijn gedacht of Scott zo een super kader???

Grtz
Je Scale is inderdaad een superframe, vergeet niet dat dit hetzelfde frame is als een Scale 40 he die al snel 1650 Euro kost.
Ik vertel je dit omdat ik hetzelfde gedaan heb.
Een goedkope Scale gekocht
de onderdelen opgereden
en dan opgegradet naar XT, schijfremmen Ritchey WCS , fulcrum wielen enz... Ik moet eerlijk zeggen, Nog gene second spijt van
Upgraden kan je altijd beetje bij beetje he, zo wordt het minder zwaar voor de portefeuille :wink:
point8
Mountainbiker

Post by point8 »

als je u kader niet wil upgraden kan j eook een mooie cube kopen .
http://www.cubebikes.nl/?detail=1&produ ... beelding=2
locust
Mountainbiker

Post by locust »

de scott scale 80 heeft hetzelfde kader als de scale 40 en geldt als een van de betere alu kaders.
Full SLX is een heel goede keuze: prijs/kwaliteit heel moeilijk te kloppen en niet zo veel minder dan XT, als je voor 600-700€ upgrade kan doen is het zeker de moeite om alles op je scale 80 te plaatsen, met een vork er nog bij zit je dan op het niveau van de scale 40.
En het zal je (zelfs met vork) minder kosten dan de koga voor een evenwaardige fiets.

Ik heb zelf een granville gehad maar vind dat ze de laatste jaren inzake prijs/kwaliteit teruggevallen zijn. Ik heb enkel ervaring met mijn beginners-granville maar zou voorlopig geen granville meer kopen, het was geen slechte fiets maar ik vond trek en Cube vaak dan iets beter inzake frame of afwerking.
Post Reply