Ik rij nu al een tijdje met een Mountain King 2,2" vooraan en een RR 2,25" achter. Voor mij de beste combinatie.bert9 wrote:Ik rij momenteel met NN 2.25 voor en RR 2.25 achteraan. Nu zou ik graag een nieuw setje kopen.
Vooraan zou ik toch gaan voor een NN 2.1. Omdat de 2.25 toch wel te breed is voor in de kempen mee rond te rijden. Nu vraag ik mij af of ik achteraan een NN 2.1, RR 2.1 of RR 2.25 zou leggen. Wat raden jullie mij aan?
Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- rubber-12
- Mountainbiker
-
pieter mels
- Mountainbiker
- Location: cannondale scalpel team replica & Van nicholas astraeus
Post by pieter mels »
hele fijne banden. lekker snel en lopen goed.D* wrote:iemand ervaring met MAXXIS SUPERLITE 310 ? lijken me hele strakke en snelle banden !
echter als ze ver op het eind zijn dan rijd je snel lek.
voldoende grip in droge omstandigheden.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Door een gat/scheur van meer dan een halve cm in mijn Barro Mountain TNT, kan ik die niet meer gebruiken voor Malmedy.
Zou ik het, met de gevallen 30l regen, riskeren een Saguaro achter te steken? Of toch maar een nieuw bandje steken? (pff weeral)
Zou ik het, met de gevallen 30l regen, riskeren een Saguaro achter te steken? Of toch maar een nieuw bandje steken? (pff weeral)
ik heb sinds een drietal weken de ritchy z Max Premonition 2.1 achteraan liggen. vind deze ook heel goed. maar heb er tot nu toe nog maar enkel mee op het droge gereden. dus dan niet zeggen hoe deze in vettige omstandig heden zijn werk doet.. voordien had ik voor en achteraan de barromountain 2.1 liggen. dat was top in alle omstandigeden.
nu ga ik als de omstandig heden zowat het zelvde blijven de Premonition eens vooraan leggen en de barro achteraaan. eens zien hoe dit aanvoeld.
Ief
nu ga ik als de omstandig heden zowat het zelvde blijven de Premonition eens vooraan leggen en de barro achteraaan. eens zien hoe dit aanvoeld.
Ief
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Iemand ervaring met de vredestein black panther?
Makkelijk dicht te maken met joe no flat's?
Gedragingen bij droog, vochtig, nat weer?
Boomwortels?
Stevig?
...
SHOOT
Boomwortels?
Stevig?
...
SHOOT
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
prideandglory wrote:Iemand ervaring met de vredestein black panther?
Boomwortels?
Stevig?
...
SHOOT
pieterp wrote:Ben zelf heel tevreden van de BP Xtrac in gewone versie met notubes.
- draad past zeer goed op notubes velgen (sluit goed aan, zit goed vast)
- bollen zeer vlot
- goede grip (in de modder ook nog voldoende)
- profiel is zeer zelfreinigend
- gewicht Ok (495g en 505g)
- flanken zijn minstens even dik als Schwalbe RR of NN (mss wel dikker)
Enige nadeeltje is dat 2.0 toch wel aan de smalle kant is.
Voor mij is het zeker niet nodig om de UST versie te nemen.
ik rijd nu bij droog weer voor en achter racing ralph 2.1 en bij modder voor NN 2.1 en achter RR 2.1.
van sommige hoor ik dat de black panters super goed zijn (en beter dan RR) andere vinde ze dan weer minder goed...
kan er mij iemand wat meer info geven over de black panthers?
i.v.m. grip, rolweerstand,... bij droge en modderige ondergrond?
hoe zijn ze in bochten? grip op boomwortels?
van sommige hoor ik dat de black panters super goed zijn (en beter dan RR) andere vinde ze dan weer minder goed...
kan er mij iemand wat meer info geven over de black panthers?
i.v.m. grip, rolweerstand,... bij droge en modderige ondergrond?
hoe zijn ze in bochten? grip op boomwortels?
Eerste ervaring met MTB: merkloze traktorbanden
Na een tijd vervangen door : Geax Mezcal 1.9 met belachelijk veel druk. Zowel voor als achter: SCHITTERENDE BAND
Nieuwe fiets gekocht: NN2.1 voor en RR2.1 achter. Altijd leuk mee gereden. Hebben er 4 jaar opgelegen, maar toen wel verduurd.
Pas Scott gekocht. Daar liggen die 2.25 Scott banden op: STOMME ROTZOOI is dat. Bolt voor gene meter
Ga nu de Mezcal op de Scott zwieren en zien wat het geeft. ben eigenlijk ook op zoek naar een deftige Allrounder, maar des gouts et des couleurs on ne discute pas. Al ben ik blij dat dat hier wel gebeurt.
Na een tijd vervangen door : Geax Mezcal 1.9 met belachelijk veel druk. Zowel voor als achter: SCHITTERENDE BAND
Nieuwe fiets gekocht: NN2.1 voor en RR2.1 achter. Altijd leuk mee gereden. Hebben er 4 jaar opgelegen, maar toen wel verduurd.
Pas Scott gekocht. Daar liggen die 2.25 Scott banden op: STOMME ROTZOOI is dat. Bolt voor gene meter
Ga nu de Mezcal op de Scott zwieren en zien wat het geeft. ben eigenlijk ook op zoek naar een deftige Allrounder, maar des gouts et des couleurs on ne discute pas. Al ben ik blij dat dat hier wel gebeurt.
- Guy S.
- Mountainbiker
Op mijne Fully:
In de zomer vooraan NN 'Snake Skin' 2.25 achteraan RR 'Double Defence' 2.25.: Bollen redelijk goed en hebben voldoende grip in de meeste omstandigheden, ook als ge in de zomer eens door de modder moet ploeteren.
En ik kan me niet meer herinneren wanneer ik nog eens lek ben gereden.
In de winter voor + achter NN 'Snake Skin' 2.25. Daar geraakt ge overal mee door en op.
Ik gebruik 2.25 banden voor de grip en het comfort: Ik kan met m'n klein 80 kg gemakkelijk op ong. 2 bar rijden zonder gevaar voor snake bites.
Op mijne bike met vaste vork:
Schwalbe Smart Sam 'Performance' 2.25: Bolt op de baan en op harde paden, door z'n bijna doorlopend middenprofiel, bijna zo goed als een wegbandje en heeft door z'n grote zijnoppen nog voldoende grip off-road, zeker in de bochten.
Ik heb ze nog maar pas, dus over hun prestaties in de modder of bij moeilijke beklimmingen heb ik nog geen ervaring. Maar ben er tot nu toe wreed content van
In de zomer vooraan NN 'Snake Skin' 2.25 achteraan RR 'Double Defence' 2.25.: Bollen redelijk goed en hebben voldoende grip in de meeste omstandigheden, ook als ge in de zomer eens door de modder moet ploeteren.
En ik kan me niet meer herinneren wanneer ik nog eens lek ben gereden.
In de winter voor + achter NN 'Snake Skin' 2.25. Daar geraakt ge overal mee door en op.
Ik gebruik 2.25 banden voor de grip en het comfort: Ik kan met m'n klein 80 kg gemakkelijk op ong. 2 bar rijden zonder gevaar voor snake bites.
Op mijne bike met vaste vork:
Schwalbe Smart Sam 'Performance' 2.25: Bolt op de baan en op harde paden, door z'n bijna doorlopend middenprofiel, bijna zo goed als een wegbandje en heeft door z'n grote zijnoppen nog voldoende grip off-road, zeker in de bochten.
Ik heb ze nog maar pas, dus over hun prestaties in de modder of bij moeilijke beklimmingen heb ik nog geen ervaring. Maar ben er tot nu toe wreed content van