Saint-Maxime (Cote d'Azur - FR) 29/07/2009 tot 09/08/2009

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
Brammm
Mountainbiker

Saint-Maxime (Cote d'Azur - FR) 29/07/2009 tot 09/08/2009

Post by Brammm »

Hey bikers,

Had deze vraag ook al gesteld, in het topic 'op zoek naar een bikepartner', maar daar weinig reactie op gekregen.

Wie zit er gedurende bovenstaande periode ook in deze regio?
Ben zelf iets meer dan beginnende biker, maw ktrek mijne plan :lol: .

Mocht er iemand daar zijne weg wat kennen en weet hebben van bewegwijzerde routes (en eventuele info sites)... ook meer dan welkom hoor!
Heb al wa rondgesurft op vtt sites maar moet blijkbaar al direct effe met de wagen rijden alvorens een vaste route tegen te komen daar in Saint-Maxime.

Thx 4 the answers!

Grtzzz...

Bram.
Jos met zijn bike
Mountainbiker

Post by Jos met zijn bike »

Je zit er natuurlijk vlak aan het Massif des Maures en Massif d'Esterel, een prachtig gigantisch natuurgebied. Ik ben er pas zelf geweest, maar niet om te gaan biken. Voor meer informatie verwijs ik je naar de link van Lucky Iron http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=.

LES SITES VTT - N° 83 | Espace VTT - FFC :
Azur- Maures - Estérel - Fréjus

Deze route ligt het dichtst bij Saint-Maxime. Aan de kade van Saint-Raphael heb je een zeer degelijke toeristische dienst waar ze je ongetwijfeld verder kunnen helpen.
Brammm
Mountainbiker

Post by Brammm »

Jos met zijn bike wrote:Je zit er natuurlijk vlak aan het Massif des Maures en Massif d'Esterel, een prachtig gigantisch natuurgebied. Ik ben er pas zelf geweest, maar niet om te gaan biken. Voor meer informatie verwijs ik je naar de link van Lucky Iron http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=.

LES SITES VTT - N° 83 | Espace VTT - FFC :
Azur- Maures - Estérel - Fréjus

Deze route ligt het dichtst bij Saint-Maxime. Aan de kade van Saint-Raphael heb je een zeer degelijke toeristische dienst waar ze je ongetwijfeld verder kunnen helpen.
Eerst en vooral nen dikke merci voor uw antwoord.
Ik had die link zelf ook al gelezen en goedgekeurd :-).

Ik dacht dat er misschien routes waren die echt in Saint-Maxime of Saint-Tropez begonnen. Dan kan ik makkelijk 's morgens gewoon op mijnen bike springen zonder de wagen te nemen... Noemen ze dat nu lui zijn in het sporten?! #-o

Zoals je schrijft... bij mijn dag van aankomst het toeristisch kantoor binnen springen, die helpen me wel verder.

Thx!!!
wrc1
Mountainbiker

Post by wrc1 »

heb je een gps ? ik ben in de paasvakantie daar een week geweest (plan de la tour, km of 6 van st maxime) en heb daar met een "local" rondgereden en heb enkele gps routes als je dit wenst. 100% offroad ! Ik heb daar geen uitgepijlde mtb routes tegen gekomen.
Sparkatus
Mountainbiker

Post by Sparkatus »

Hey Bram,

ben zelf in Valbonne (Antibes) in die periode .
Heb die sites ook bekeken.
Zal best zijn om een GPSje mee te nemen...

Hallo wrc...
Ben wel benieuwd naar je routes

Grtz
Carlos
wrc1
Mountainbiker

Post by wrc1 »

Sparkatus bezorg me je email adres via pb en ik bezorg je die routes
Brammm
Mountainbiker

Post by Brammm »

Sparkatus wrote:Hey Bram,

ben zelf in Valbonne (Antibes) in die periode .
Heb die sites ook bekeken.
Zal best zijn om een GPSje mee te nemen...

Hallo wrc...
Ben wel benieuwd naar je routes

Grtz
Carlos
Hey,

Effe gekeken op goolge maps. Jammer genoeg liggen we een goeie 80km van elkaar, wat zich vertaalt in een ritje (per auto) van ongeveer 1 uur.

Jammer genoeg heb ik geen gps (WRC thx voor jouw vorige antwoord) dus kan ik weinig met die routes aanvangen, damn!
Ik weet niet echt wat zo'n toestel kost, maar lijkt het jullie niet dom om juist voor die 10 dagen een gps aan te kopen?

Grtz.

Bram.
patje
Mountainbiker

Post by patje »

Opgepast mannen, want in de zomer mag je normal gezien niet in de Massif des Maures rijden wegens brandgevaar. Dat is tevens ook voor het hele gebied van de Var.
Altijd goed inlichten voor je vertrekt en vooral een Gsm meenemen.
Post Reply