No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
ik had de mavic 717 eerst ook en met de mavic717 zou ik ook niet veel lager gaan zeker niet in de ardennen of ritten met veel wortels en stenen maar op de echte snelle niet technishe tochten kon ik wel tot 1.6 bar gaan vooraan en achter 2 bar maar dat was wel het minimum met deze velgen. nu heb ik ZTR olympics en hier kan je wel lager gaan omdat de band steviger aan de velg zit. bij het monteren van banden op de mavic gingen die er steeds vlot op, nu bij die ZTR's gaat dat even vlot maar bij deze velgen hoor je de band wel echt op zijn plaats bloppen. maarja de ZTR's zijn er dan ook speciaal voor gemaakt
Effe meedelen : paar maand terug stan's notubes in m'n michelins gekapt....Paar dagen terug ging band plat tijdens rit.....Nieuwe notubes erin gekapt en hij is weer dicht....
Dus na 2 maand is dat ding al niet meer goed ? BAZAAR.
Iemand een alternatief ? Zou liefst bussen van een paar liter hebben om zo ook veel te kunnen wisselen van band...
Iemand een alternatief ? Zou liefst bussen van een paar liter hebben om zo ook veel te kunnen wisselen van band...
- Ruben S.
- Mountainbiker
Dit weekend gereden met Schwalbe Racing Ralph en Nobby Nic (niet UST) in Malmédy.
Deze banden had ik vroeger gebruikt met binnenband, dus er zaten wel enkele gaten in.
Op mijn DT XR4.2d velgen heb ik Eclipse velglint liggen, dat ondertussen loskomt van de velg omdat de plakband er niet meer van plakt.
Oppompen moest ik wel met een compressor doen, maar zodra hij erop lag, deed de NoTubes anti-lek vloeistof goed zijn werk, alle gaatjes werden direct gedicht.
Enkel een lange snee in de zijwand dichtte hij niet direct helemaal, maar na een dagje wachten was deze ook dicht.
Tijdens de wedstrijd heb ik zonder problemen met 1.7 bar gereden(ik weeg 65kg).

Deze banden had ik vroeger gebruikt met binnenband, dus er zaten wel enkele gaten in.
Op mijn DT XR4.2d velgen heb ik Eclipse velglint liggen, dat ondertussen loskomt van de velg omdat de plakband er niet meer van plakt.
Oppompen moest ik wel met een compressor doen, maar zodra hij erop lag, deed de NoTubes anti-lek vloeistof goed zijn werk, alle gaatjes werden direct gedicht.
Enkel een lange snee in de zijwand dichtte hij niet direct helemaal, maar na een dagje wachten was deze ook dicht.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Ja, dat had ik vroeger ook vaak. Op den duur was ik het beu en heb ik 'echte' UST velgen gekocht.Ruben S. wrote: Op mijn DT XR4.2d velgen heb ik Eclipse velglint liggen, dat ondertussen loskomt van de velg omdat de plakband er niet meer van plakt.
De tubeless conversie kit van Joe's No Flats ziet er anders ook veel belovend uit en heeft dat probleem niet.
- bosse
- Mountainbiker
Ik ook 1.7 in Mijn black panthers (gewoone versie) opt bk! nog nooit problemen gehad met mijn olimpic velgen! Ik weeg wel 63! as u haar nog korter is ruben, dan weegt ge eveveel als mij!Ruben S. wrote:Dit weekend gereden met Schwalbe Racing Ralph en Nobby Nic (niet UST) in Malmédy.
Ik heb 4 jaar gedaan met mijn Stan notubes 500ml (op ZTR en tubes IRC banden). Alleen in het ventiel wat bijspuiten na een lek. Met X-maxen en Schwalbebanden (tubes) moest ik na een maand al bijkappen of de banden stonden plat na 24 uur. Denk dat het dus meer met de banden dan met het product te maken heeft.pvandebe wrote:Effe meedelen : paar maand terug stan's notubes in m'n michelins gekapt....Paar dagen terug ging band plat tijdens rit.....Nieuwe notubes erin gekapt en hij is weer dicht....
Last edited by ivo on Mon 20 Jul 2009 10:39, edited 1 time in total.
4 JAAR ???? Ja watte. Ik rij met XTR's en in de zijkant van de velg zit een gaatje....geen flauw idee waarom dat er eigenlijk zit. Maar daar komt de lucht uit als de notubes erdoor zit....ivo wrote:Ik heb 4 jaar gedaan met mijn Stan notubes (op ZTR en standaard IRC banden). Nu ben ik idd ook toe aan een nieuwe dosis.pvandebe wrote:Effe meedelen : paar maand terug stan's notubes in m'n michelins gekapt....Paar dagen terug ging band plat tijdens rit.....Nieuwe notubes erin gekapt en hij is weer dicht....
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Je velgwand is hol vanbinnen. Dat gaatje is om eventueel vocht / water uit de velgwand te laten ontsnappen.pvandebe wrote:Ik rij met XTR's en in de zijkant van de velg zit een gaatje....geen flauw idee waarom dat er eigenlijk zit. Maar daar komt de lucht uit als de notubes erdoor zit....
Als je je ventiel eruithaalt, kan je zien dat je velg hol is. Dus als je ventiel niet goed afdicht (bv niet vastgenoeg aangedraaid), ontsnapt er latex tussen velgwand en ventiel, wat naar buiten komt langs het gaatje in de velgwand
Aha ! Thanks voor de tip !madskatingcow wrote:Je velgwand is hol vanbinnen. Dat gaatje is om eventueel vocht / water uit de velgwand te laten ontsnappen.pvandebe wrote:Ik rij met XTR's en in de zijkant van de velg zit een gaatje....geen flauw idee waarom dat er eigenlijk zit. Maar daar komt de lucht uit als de notubes erdoor zit....
Als je je ventiel eruithaalt, kan je zien dat je velg hol is. Dus als je ventiel niet goed afdicht (bv niet vastgenoeg aangedraaid), ontsnapt er latex tussen velgwand en ventiel, wat naar buiten komt langs het gaatje in de velgwand