SRAM XX groep

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
native instinct
Mountainbiker

Post by native instinct »

Swannie wrote:
native instinct wrote:Hoe gaat gij uw 10de versnelling nemen met een shifter voor 9 speed ?
heb jij vooraan 9 versnellingen?
Yoep nie goe gelezen
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Jakke1 wrote:Is niet helemaal juist. Volgens mijn lbs zou het perfect mogelijk zijn om de crank met voorderrie te combineren met mijn X0 achteraan. Zou zelfs nog kunnen met mijn X9 schifter vooraan.
Da zie ik wel zitten, is trouwens een erg mooie crank vind ik.
Ik dacht juist dat de innovatie schuilde in de combinatie tussen 10-speed achter en 2 bladen vooraan. En gezien dat allemaal verbonden is met een smalle 10-speed ketting, lijkt het er toch op of ge (tenminste theoretisch) verplicht zijt tot enkel en alleen die specifieke groep van componenten.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

native instinct wrote:En inderdaad mijne volgende zal ne Rohloff zijn denk ik :oops:
Ah, gene liefhebber van rotsen? :wink:
native instinct
Mountainbiker

Wimbeest wrote:
Jakke1 wrote:Is niet helemaal juist. Volgens mijn lbs zou het perfect mogelijk zijn om de crank met voorderrie te combineren met mijn X0 achteraan. Zou zelfs nog kunnen met mijn X9 schifter vooraan.
Da zie ik wel zitten, is trouwens een erg mooie crank vind ik.
Ik dacht juist dat de innovatie schuilde in de combinatie tussen 10-speed achter en 2 bladen vooraan. En gezien dat allemaal verbonden is met een smalle 10-speed ketting, lijkt het er toch op of ge (tenminste theoretisch) verplicht zijt tot enkel en alleen die specifieke groep van componenten.
Dat dacht ik ook want volgens mij is de kettingdikte crusiaal om correct en snel te schakelen.
Als men triggers gaat gebruiken van de X9 groep ( geschikt voor 3 bladen ) denk ik niet ( maar wie ben ik he ) dat je om problemen vraagt hoor #-o
native instinct
Mountainbiker

ivo wrote:
native instinct wrote:En inderdaad mijne volgende zal ne Rohloff zijn denk ik :oops:
Ah, gene liefhebber van rotsen? :wink:
Dat ook niet :wink:
Maar vooral kotsbeu van het slecht te schakelen in de modder in de wintermaanden :roll:
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

frm heeft toch ook al enkele jaren een double op de markt............en daar kan je de shifters en voorderrie toch ook op instellen........
native instinct
Mountainbiker

Tiles02 wrote:frm heeft toch ook al enkele jaren een double op de markt............en daar kan je de shifters en voorderrie toch ook op instellen........
Straffe mannen :roll:
Ik zou wel willen weten hoe dit afgesteld word =P~
Een voorderrie en shifter die 3 standen heeft omtoveren naar 2 =D>
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

derrie dichtdraaien............ niet zo moeilijk hoor
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

native instinct wrote:
Tiles02 wrote:frm heeft toch ook al enkele jaren een double op de markt............en daar kan je de shifters en voorderrie toch ook op instellen........
Straffe mannen :roll:
Ik zou wel willen weten hoe dit afgesteld word =P~
Een voorderrie en shifter die 3 standen heeft omtoveren naar 2 =D>
gewoon eerst afstellen hoe je het bij een triple zou doen.
de L vijs afstellen op het kleinst blad, kabel vastzetten, de H vijs afstellen op het groot blad en klaar. :wink:
Jakke1
Mountainbiker

Post by Jakke1 »

Tis nie de bedoeling da k blijvend met XX-crank en Xo achterderrie ga rijden maar zo kunt ge de kost van de hele groep toch wa spreiden, niewaar.

Mocht het mogelijk zijn zou ik het wel willen proberen zo.
Post Reply