Yoep nie goe gelezenSwannie wrote:heb jij vooraan 9 versnellingen?native instinct wrote:Hoe gaat gij uw 10de versnelling nemen met een shifter voor 9 speed ?
SRAM XX groep
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- native instinct
- Mountainbiker
Post by native instinct »
Ik dacht juist dat de innovatie schuilde in de combinatie tussen 10-speed achter en 2 bladen vooraan. En gezien dat allemaal verbonden is met een smalle 10-speed ketting, lijkt het er toch op of ge (tenminste theoretisch) verplicht zijt tot enkel en alleen die specifieke groep van componenten.Jakke1 wrote:Is niet helemaal juist. Volgens mijn lbs zou het perfect mogelijk zijn om de crank met voorderrie te combineren met mijn X0 achteraan. Zou zelfs nog kunnen met mijn X9 schifter vooraan.
Da zie ik wel zitten, is trouwens een erg mooie crank vind ik.
- native instinct
- Mountainbiker
Dat dacht ik ook want volgens mij is de kettingdikte crusiaal om correct en snel te schakelen.Wimbeest wrote:Ik dacht juist dat de innovatie schuilde in de combinatie tussen 10-speed achter en 2 bladen vooraan. En gezien dat allemaal verbonden is met een smalle 10-speed ketting, lijkt het er toch op of ge (tenminste theoretisch) verplicht zijt tot enkel en alleen die specifieke groep van componenten.Jakke1 wrote:Is niet helemaal juist. Volgens mijn lbs zou het perfect mogelijk zijn om de crank met voorderrie te combineren met mijn X0 achteraan. Zou zelfs nog kunnen met mijn X9 schifter vooraan.
Da zie ik wel zitten, is trouwens een erg mooie crank vind ik.
Als men triggers gaat gebruiken van de X9 groep ( geschikt voor 3 bladen ) denk ik niet ( maar wie ben ik he ) dat je om problemen vraagt hoor
- native instinct
- Mountainbiker
Dat ook nietivo wrote:Ah, gene liefhebber van rotsen?native instinct wrote:En inderdaad mijne volgende zal ne Rohloff zijn denk ik
Maar vooral kotsbeu van het slecht te schakelen in de modder in de wintermaanden
- native instinct
- Mountainbiker
Straffe mannenTiles02 wrote:frm heeft toch ook al enkele jaren een double op de markt............en daar kan je de shifters en voorderrie toch ook op instellen........
Ik zou wel willen weten hoe dit afgesteld word
Een voorderrie en shifter die 3 standen heeft omtoveren naar 2
- Ruben S.
- Mountainbiker
gewoon eerst afstellen hoe je het bij een triple zou doen.native instinct wrote:Straffe mannenTiles02 wrote:frm heeft toch ook al enkele jaren een double op de markt............en daar kan je de shifters en voorderrie toch ook op instellen........![]()
Ik zou wel willen weten hoe dit afgesteld word![]()
Een voorderrie en shifter die 3 standen heeft omtoveren naar 2
de L vijs afstellen op het kleinst blad, kabel vastzetten, de H vijs afstellen op het groot blad en klaar.