19/07/2009 WIJGMAAL(LEUVEN)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

ik ben ook afgezakt voor de 70
maar na 35km mijne derailleur afgebroken,een chance dat ik een noodnummer had maar daar was ik niet vet mee daar dat ik mijne gsm in mijne koffer vergeten was.
alleszins bedankt aan diene kaddee da voor mij gebeld heeft en aan de man van de organisatie die mij terug aan de start heeft afgezet.
zeker tot volgend jaar :wink:
en die dat niet afgezakt waren door de regenval hadden ongelijk want het parcour was zeer goed berijdbaar.
het was dik in orde voor zover dat ik geraakt ben =D>
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Om 9:00 aan de start voor de 72 km.
Er was 's morgens nog een ferme regenbui uitgevallen wat het parcours ferm vettig maakte en nogal wat bikers thuishield.

prima bepijling : geen overdreven aantallen pijlen, maar ze stonden waar ze moesten staan. Aan sommige bochten wel erg lang op voorhand.
Eerste klas bevoorrading. Sportdrank, Aquarius op de 30 km lus, cake, banaan, sinaasappel.
Afspuitstand met hoge druk [-X

Mooie tocht, nogal wat asfalt om van Wijgmaal aan de leuke stukjes te geraken, maar op het eind was ik daar eigenlijk blij mee.
Sommige afdalingen waren onder het moto 'blij dat ik glij'. Wat minder druk in vooral mijn voorband (stond op 2,5 bar) had al wel een stuk gescheeld.
De eerste afdaling een ferme klod modder in mijn rechteroog, dieptezicht weg en bijna op mijn snuit. Zie ook hierboven, alle volgende afdalingen met een spatje modder werden dus kalmaan gedaan.
De eerste lus van 40 km was het uitdagendst, de tweede mooier.

Twee weken bijna niet op de bike zitten heeft zich ferm doen voelen. Zelden was ik zo kapot. De conditie is er wel, maar veel te weinig power.
Jakkie
Mountainbiker

Post by Jakkie »

Volgens mijn'e GPS ;
549 hoogtemeters op de 42 Km.

T'was een tripke met pittige klimmekes, enkele technische afdalingen en een paar technische hindernissen. Voor mij een prima geslaagde TT.

Een dikke pluim voor de organisatie;
- overzetters op de (enkele) gevaarlijke punten
- bike-washers
- Bevoorrading op de juiste plek en afstand
- ...

Alleen jammer van een gebroken bril en een verloren slijkvanger vooraan, bij m'n (vermoedelijk) 2é val in het tunnelke dat onder slijk/water stond.

Groetjes en tot de volgende zondag, ergens in het land,
www.herrygers.be
Vintage Biker
Mountainbiker

Post by Vintage Biker »

De meesten hebben alles al gezegd: tof tochtje, met de juiste bandenspanning goe te rijden, toch hier en daar blij dat ik glij,
Goede banaantjes onderweg, gene regen gezien, allee zoals het moest hé manne. Alleen spijtig van de eerste en laatste km's die waren een beetje triestig.
Maar ja da zijn we al vergeten
wittekerre
Mountainbiker

Post by wittekerre »

Kan er mij iemand vertellen hoeveel hoogtemeters er waren op beide lussen van 42 en 30 km. Ik heb reeds het hoogte profiel op kaart bekeken en kom uit (ruw geschat) voor de beide lussen op ongveer 1000hoogtemeters. Wie weet hoeveel het exact zijn.

Groetjes.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Van een Papegaai en de Duivel in Wijgmaal!

Post by StrammerMax »

Omdat ik devil biker ben gaan ophalen diende ik via een ommetje langs Turnhout naar Wijgmaal te komen. Via de secundaire wegen van Turnhout naar daar was geen goede optie omwille van de vele wegeniswerken en omleidingen! Daardoor zijn wij pas om 10.10 u gestart. In 't vervolg dan maar iets vroeger uit 't bedje! We hebben de lus van 42 km gereden. Net toen ik dacht, 't blijft veel asfalt, doken we de velden en de bossen in. Zoals reeds geschreven kregen we geregeld pittige klimmetjes voor de wielen geschoven, maar als beloning gevolgd door leuke afdalingen. Toch wat voorzichtig zijn omwille van de glibberige ondergrond. Alleen op het stuk na de bevoorrading, ik denk het laatste stuk van het Bertembos, net voor dat korte stukje modderdabben, had ik het gevoel dat ik dreigde weg te slippen. Den devil is onderweg wel een keer in een lege gracht gedoken en een keer omgevallen, maar blijkbaar zonder erg, hij stond telkens toch terug recht! En zelf stond ik op een gegeven moment bijna tot m'n enkels in de blubber toen ik het spoor even niet kon houden! Ook die holle kasseiwegen in deze streek hebben zo hun charme, dat vind je hier bij ons niet. De bevoorrading was welgekomen, vooral het drinken. We werden aangespoord tot het eten van cake, anders moesten de bikers van de club de rest van de week cake eten! Daarna, zo rond de middag, kregen we te maken met een bui, maar het weer viel gelukkig mee. Wat meer zon had gemogen, dan ziet het landschap er mooier uit. Naar het einde toe, nadat ge dat lage brugje onderdoor moest (ik dacht, ze sturen ons door de riool), stoof den devil weg. En ik maar stoempen om hem bij te halen en toen ik dacht dat ik hem had, bleek het nog een andere biker te zijn! Aan de aankomst kreeg ik hem weer te zien! Het is de derde keer op rij dat ik deze toer kom rijden, en hij is nog nooit hetzelfde geweest, ook al herkende ik hier en daar bepaalde stukjes van vroeger terug. De passage van het Bertembos was een mooie afwisseling. Rond een uur of één waren we terug, na een lekker warme douche nog een drankje en dan weer huiswaarts na een geslaagde tocht. En het gezelschap van den devil maakte het eens zo leuk. Tot de volgende editie!

't Was de vuurdoop voor m'n nieuwe bike en het kan misschien psychologisch zijn, maar het was toch een heel verschil met de vorige! Dat nieuwe materiaal rijdt toch veel soepeler en die versnellingen werken feilloos. En daar waar ik dan toch moest afstappen moesten twee potige jongere bikers dat ook doen, dus daar zal 't zeker niet aan mij gelegen hebben!
.joeri.
Mountainbiker
Location: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox

Post by .joeri. »

Deze ochtend om 6u30 opgestaan om toch nog te kunnen gaan biken.
Met de mtb naar wijgmaal gereden, daar de 42 km gedaan, en dan terg naar huis. Een totaal ritje van 75 km met 25km/h gemiddelde.
Om 11 uur thuis gekomen, snel eten en douchen om dan om 12 uur op m'n werk aan te komen.

Het was een beetje haasten, maar wel genieten!
Goede organisatie, bevoorrading, mooie toch, echt tof ;)
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Vond het een zeer leuke tocht, begonnen met de 30 die er voor mij 37 geworden zijn door pijltjes die vermist waren na de afdaling van de zoenk maar geen erg. Ben ook eens behoorlijk stevig weg geschoven waardoor mijn shifter vooraan afgebroken was. Heb getwijfeld pm de 42 aan te vatten omdat ik vooraan niet meer kon schakelen maar het weer was dik in orde en had genoten van de eerste tocht dat ik de ketting op het middenblad heb gelegd en de 42 heb aangevat in elk geval geen spijt van gehad. Prachtige tocht vriendelijke mensen en de laatste 10 kilometer tezamen met een brandweerman van Leuven gereden waardoor het saaie gedeelte dat ik hier lees aan mij is voorbij gegaan. Bedankt voor het gezelschap Pieter. Proficiat aan de organisatie met het geleverde werk ik heb er een mooie zondag aan overgehouden. Oja ik had 79 km 'met verkeerd rijden) op de GPS en 980 hm dus die 1000 hm was een goede schatting
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Door het kwakkelweer ook maar gekozen voor Wijgmaal ipv Florennes....en er geen spijt van gehad. Wel maar de 30 gedaan wegens
weerbarstige rib...... maar alles zat in deze tocht, veel offroad met leuke klimmetjes,soms glibberige afdalingen en heel veel bos =D> :P
meer moet da ni zijn en een goede organisatie, just afpijling kon iets beter, allee da vind ik hé

tot de volgende
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Ook hier niets dan possitiefs over deze tocht.
De eerste kilometers misschien wat veel asfalt, maar dat werd op de 42 km ruimschoots goed gemaakt.
Gezien mij fietspartner van vandaag slechte benen had gepast om de 30 km erbij te nemen.

Op onze website staat er een kort filmpje van deze tocht.
http://www.mtbteammargi.tk
Post Reply