Zottegem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

polletje wrote:iemand de gpx van alle lussen samen ?
reeds zelf gevonden
http://www.bloso.be/public/bloso/gps.asp
Sedlex
Mountainbiker

Post by Sedlex »

stinoke wrote:Zottegem is moeilijk om te vergelijken met erpe-mere he.

Erpe-mere groen is plat en daar raas je over heen. Blauw en rood zijn mooie routes maar zonder echte uitschieters he!

Groene route zottegem is goed te rijden, redelijk plat en mooie paadjes. Blauw is een toeristenroute die meer asfalt telt dan off-road. Rood daarentegen heeft enkele steveige kuitenbijterkes in petto. Heb zonet rood en groen gereden en rood was op vele plekken niet berijdbaar door de hevige regenval de voorbije dagen. De zijwegeltjes van de Berendries zijn wel ni te onderschatten.

Erpe-mere is bijlange ni zo zwaar als zottegem vind k.
Ik ga akkoord.

Ik heb een aantal weken geleden zottegem gedaan (GR+BL+R), en dat heeft toch een paar keer gebeten. Ook leuke (maar gevaarlijke) afdalingen. Als er een bordje staat "gevaarlijke afdaling", is er altijd wel iets van aan. Maar wel slechte wegwijzering vond ik.

Vandaag Erpe-Mere gedaan (ook alle routes), en dat was veel minder lastig, eigenlijk een vree beginnersritje, ook technisch niet zo uitdagend.

Zottegem is zeker aan te raden. Vond ik zelfs lastiger dan Oudenaarde (alle routes), waar nochtans de Koppenberg en de Wolvenberg inzit...
Joe Dalton
Mountainbiker

Post by Joe Dalton »

Iemand recent nog gereden? Hoe is de toestand van het parcours?
Tnx
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Joe Dalton wrote:Iemand recent nog gereden? Hoe is de toestand van het parcours?
Tnx
Berijdbaar maar toch enkele vettige niet te onderschatten modderstroken. Misschien waag ik me er volgende week eens aan. Ik heb ze nog nooit volledig kunnen rijden wegens niet te vinden pijltjes. Maar de mooiste stukken zitten sowieso in mijn eigen vaste trainingsroute.
Reli
Mountainbiker

Post by Reli »

vorige zondag de rode route nog eens gereden. Was van afgelopen zomer geleden en nu met de sneeuw, dooi, ijs en regen van de afgelopen weken was 't serieuze toebak :lol: maar plezant dus!
De verschillende smalle afdalingen zijn gewoon de max en met zo'n weersomstandigheden natuurlijk ook wel erg verraderlijk (bij droog weer al zeer technisch op sommige plaatsen), je moet erg uit je doppen kijken.
't Enige stuk waar ik telkens tegenop zie is die gigantische brede moeras/modderpoel/plas waar je niet omheen kunt net na een lange afdaling. Deze keer was 't een kwestie van met je ene hand je aan een afsluiting vast te houden en met je andere hand je fiets in die modderpoel/plas als steun te gebruiken... met je voeten kan je dan net op een rand vlak langs die afsluiting als een ballerina passeren (natte voeten wil je in zo'n koude echt wel vermijden). Op dat stuk zouden ze echt wel iets leuks kunnen doen... een stukje single-track met planken of balken of iets dergelijks bouwen.
Bepijling is in mijn ogen dik in orde, is er op verbeterd vind ik en van wat ik mij herinner tov een half jaar geleden is er een klein stukje single-track bij gekomen =D>
't Enige wat ik nog steeds niet gevonden heb is hoe je best in Strijpen dorp aan 't eind van de rode route terug naar 't sporthal geraakt (zonder de blauwe route er nog bij te nemen #-o )
Je kan om 't cooldown'en de gewone fietsroute naar Zottegem centrum kiezen of gewoon langs de gewone fietspaden terug rijden maar echt boeiend is dat nu ook weer niet, dus mocht iemand tips hebben...
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Ah, ook van Oosterzele?

Je kan na het einde van de rode route opnieuw een stukje groen volgen, maar in de tegenrichting. Zo kom je al wat dichter tegen het centrum uit en dan doe je nog eens de singletrack die je ervoor bergaf deed. Maar de laatste 2km zal sowieso door 't stad moeten gebeuren (of je moet er in een lus van 7-8km rondom). Eens je de streek goed kent is het eigenlijk mooier om zelf je eigen route ineen te steken. Ik ga bvb aan de rode route nog iets verder en brei er nog een paar stukken offroad rond de Berendries aan.

Dat moeras aan de voet van de Berendries... Ja, het moet al een heel warme zomer zijn om dat weg te krijgen. En dan nog blijft er zo'n blubber over waar je direct inzakt. Er liggen daar ook een paar bronnen en beneden loopt een beek. 't Is daar gewoon een verzopen hoekje... :lol:
Reli
Mountainbiker

Post by Reli »

freezy wrote:Ah, ook van Oosterzele?

Je kan na het einde van de rode route opnieuw een stukje groen volgen, maar in de tegenrichting. Zo kom je al wat dichter tegen het centrum uit en dan doe je nog eens de singletrack die je ervoor bergaf deed. Maar de laatste 2km zal sowieso door 't stad moeten gebeuren (of je moet er in een lus van 7-8km rondom). Eens je de streek goed kent is het eigenlijk mooier om zelf je eigen route ineen te steken. Ik ga bvb aan de rode route nog iets verder en brei er nog een paar stukken offroad rond de Berendries aan.

Dat moeras aan de voet van de Berendries... Ja, het moet al een heel warme zomer zijn om dat weg te krijgen. En dan nog blijft er zo'n blubber over waar je direct inzakt. Er liggen daar ook een paar bronnen en beneden loopt een beek. 't Is daar gewoon een verzopen hoekje... :lol:
Aha een dorpsgenoot ! :-)
Goeie tips zal ik eens op mijn gemak moet bestuderen alvorens ik er nog eens op uittrek... of simpeler: ne keer afspreken aangezien jij al 't een en 't ander daar kent =D>
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Voor mij is dat goed, meestal gaan mijn ritjes van Balegem via de baan naar Velzeke en vanaf daar ga ik offroad richting Strijpen, St Goriks Oudenhove, St Mario Oudenhove, Michelbeke, Brakel en dan kan ik nog tot bvb Flobecq maar dan spreken we over ritten van 3-4u (of langer) als je tot Flobecq wil. Je moet maar eens iets laten weten via PB.
pascal01
Mountainbiker

Post by pascal01 »

Heb vandaag de rode - groene lus gereden als beginneling . Ik had de groen - blauwe lus al gedaan , maar deze groene - rode is toch al andere koek . Ook even stil gestaan te Michelbeke aan het "moeras" . Wel toffe omloop waar je veel uit je kast moet halen , mooie voorbereiding op sommige tochten die georganiseerd worden in het weekend . Ben van de streek Sint - Maria - Oudenhove , maar nooit verwacht dat er zo een kleine wegeltjes zijn ....... :-)
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Dan heb je nog veel wegeltjes gemist die niet in de Bloso zitten en nog veel meer de moeite zijn! :wink:
Post Reply