19/07/2009 WIJGMAAL(LEUVEN)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Twee lussen, los van elkaar, lijkt me wel een aardig opzet. Eerst de 40 en daarna, als de benen nog goed zijn, de 30 aanvatten lijkt mij het beste idee. Nu dat een deel mijn après-minded collega bikers het land uit zijn, is dit zelfs praktisch haalbaar. In het andere geval zou de Leffe bij de doortocht aan start/aankomst wel eens te verleidelijk staan te schuimen. En laat het nu ajb nog even droog blijven.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Door onvoorziene omstandigheden(het was niet in wijCHmaal)pas rond 10u gestart.We hebben dan maar besloten om de 30km te doen,kwestie van op tijd thuis te zijn.
Het dieeten begint volgens mij op te brengen.De hellingen gingen al iets beter maar ik was wel helemaal leeg aan de bevoorrading.Nadien (na 3 cakejes)ging het terug beter.
Wat zeer belangrijk was,was het feit dat we geen druppel regen gehad hebben.Schitterend.
Nu hoor ik graag van iemand dat de 40km niet zo mooi was. :roll:
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Ook ik twijfelde tussen Florennes en Wijgmaal. Den afstand daarheen + het kwakkelweer beslisten in het voordeel van Wijgmaal.

72 km gedaan. Geen uitschieter, wel een prima tochtje.

Eerste 40 wat opgespaard voor de laatste 30 in Holsbeek, wat eigenlijk niet nodig was. De stukken in Holsbeek bevatten veel asfalt, waardoor het tempo hoog lag. Had nog veel fors op het einde.

Wel plezant om Holsbeek eens van 'de andere kant' te doen. Normaal kom ik enkel aan de kant van de Bloso-routes.

Laatste 5 km nog een spaak gebroken èn een korte maar fikse regenbui op m'n kop gekregen. Verfrissend :-).

Afijn: tevreden naar huis gekeerd.
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

maltje wrote: Nu hoor ik graag van iemand dat de 40km niet zo mooi was. :roll:
Je had die 40 er beter bijgenomen :-). Kortenberg/Bertem is altijd een mooie streek.
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Sorry Maltje, maar de 40 waren toch wel lekker hoor :drunk:
Ik heb deze morgen nog lang getwijfeld, in Herselt was het echt rotslecht weer.
Uiteindelijk om 9u toch maar vertrokken en daar heb ik geen seconde spijt van gehad! Gek genoeg was het in het Leuvense precies kurkdroog :lol: Onderweg toch redelijk veel moos gezien :lol:
Om half 10 vertrokken voor de 70, eerst de lus van 40 gekozen (42) en die vond ik eigenlijk best pittig. Lekker veel klimmen, dat was weer even geleden :lol:
Ben wel 2 keer behoorlijk onzacht in aanraking gekomen met de Hagelandse aardkorst :evil:
Rond half 12 terug aan het station gekomen en dan de lus van 30 km begonnen. Daar zat een fikse klim in het begin, maar de rest was niet meer zo zwaar.
Enkel in en rond het Charteusebos was het lekker spannend, daar kreeg ik een fikse bui voorgeschoteld, waardoor de afdalingen nog een beetje technischer werden :drunk:
De 2e lus heb ik bijna volledig alleen gereden, aan de bevoorrading nog een paar eenzame zielen getroffen, o.a. een drietal uit NL met groene outfits, grappige gasten 8) en een erg sympathieke biker met bril en een sikje.
Blij dat ik binnen was na precies 69.98 km, fietsje werd vakkundig gepoetst door de organisatie =D> =D> =D> , lekker doucheke en dan nog gauw even langs het Rode Kruis om mijn gehavende elleboog te laten verzorgen.
Ik vond dit een zalige tocht met veel afwisseling en (op de laatste 5 km vd 30 na) toch niet zo erg veel asfalt.
Heel wat hm's (iemand een idee? 700 ongeveer?) en een vlekkeloze organisatie =D> =D> =D>
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Z. wrote:
maltje wrote: Nu hoor ik graag van iemand dat de 40km niet zo mooi was. :roll:
Je had die 40 er beter bijgenomen :-). Kortenberg/Bertem is altijd een mooie streek.
dju toch :oops:
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Was ook van plan om naar hier af te zakken maar als ik deze morgen opstond om te vertrekken was het hier aan't gieten dus terug in mijnen tram gedoken. Twee uur later opgestaan met een mooie blauwe hemel #-o #-o #-o maar was al te laat om te vertrekken :cry:
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

ben deze toch ook komen doen met strammermax.
we hadden geopteerd voor de 40 km en heb er geen spijt van gehad, mooie omgeving met veel klimmekes en technische afdalingen (komde in de platte kempen waar ik van kom niet tegen) en ook veel kaseien gezien en gevoelt (arme poep van mij :lol: )
De laatste 9 km nog eens goed doorgepeerd omdat ik nog redelijk fris zat en daar strammermax kwijt geraakt voor aan de inschrijving terug samen te komen.

mijn bike is achteraf ook goed afgespoten door de organisatie =D>
en de bepeiling en de bevoorrading waren ook top .
straks op tijd t betje opzoeken en morgen vroeg uit de veren voor mijn vlucht naar t warme kreta 8)

grtz devil
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

Verellen wrote:Blij dat ik binnen was na precies 69.98 km, fietsje werd vakkundig gepoetst door de organisatie =D> =D> =D> , lekker doucheke en dan nog gauw even langs het Rode Kruis om mijn gehavende elleboog te laten verzorgen.
Ik vond dit een zalige tocht met veel afwisseling en (op de laatste 5 km vd 30 na) toch niet zo erg veel asfalt.
Heel wat hm's (iemand een idee? 700 ongeveer?) en een vlekkeloze organisatie =D> =D> =D>
Ik had 72 km, 870 hms

Ik was wreed content met de asfalt op de laatste 5 km.
Ik vond het een zeer mooie tocht, met een leuk opzet, die twee aparte lussen. Slecht één nadeel hieraan: de bevoorradingen lagen ontzettend ver uiteen. Ik heb minstens 15 km met een lege drinkbus gezeten, en dat heeft mij toch een klopke gegeven.
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

met trekkie 800 naar hier afgezakt voor de 70, het slecht weer en de niet supergoeie benen hebben me voor de 42 doen kiezen. Was nochtans een mooi rit met gevaarlijke (ik lees altijd leuke) afdalingen en pittige klimmekes.
iemand een idee van de hoogtemeters op de 42?
Post Reply