is vervangenerik.b wrote:Batterij ??
Sigma Sport BC 2006 MHR DTS Wireless
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ik heb dezelfde fietscomputer, leuk ding, MAAR ik heb er wel wat problemen mee...
Zo valt de km-teller onderweg wel eens regelmatig uit, of wil die gewoon niet werken als ik de computer inklik.
Alles werkt, behalve de kilometerteller (en natuurlijk de functies die hiermee verbonden zijn).
Heeft iemand daar ook al problemen mee gehad en wat is een mogelijke oplossing hiervoor?
GrtZ!
Zo valt de km-teller onderweg wel eens regelmatig uit, of wil die gewoon niet werken als ik de computer inklik.
Alles werkt, behalve de kilometerteller (en natuurlijk de functies die hiermee verbonden zijn).
Heeft iemand daar ook al problemen mee gehad en wat is een mogelijke oplossing hiervoor?
GrtZ!
- s-biker gert
- Mountainbiker
- Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Post by s-biker gert »
Hebt ge al geproberd om er een nieuwe batterij in te steken?Phaze679 wrote:Ik heb dezelfde fietscomputer, leuk ding, MAAR ik heb er wel wat problemen mee...
GrtZ!
ik heb de mijne na 700 km binnen moeten doen. Condens achter het glas en de display was niet meer te lezen...
Nogtans maar 1 keer wat regen gehad.
Na een bevoorrading moet ik er altijd op letten dat hij terug begint te werken, meestal moet ik hm uitklikken en terug inklikken en dan doet hij het wel.
Ik zou hm niet meer opnieuw kopen... voor 80 euro had ik meer verwacht
Nogtans maar 1 keer wat regen gehad.
Na een bevoorrading moet ik er altijd op letten dat hij terug begint te werken, meestal moet ik hm uitklikken en terug inklikken en dan doet hij het wel.
Ik zou hm niet meer opnieuw kopen... voor 80 euro had ik meer verwacht
- s-biker gert
- Mountainbiker
- Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT
Post by s-biker gert »
Ook die van de sensor want had onlangs hetzelfde probleem, na de batterij te vervangen in de sensor was het probleem verholpen.Phaze679 wrote:Yup, s-biker, batterijen al meermaals vervangen.
Indien wel vervangen eens kijken of de afstand tussen de magneet en de sensor niet te groot is, kan ook zijn dat de magneet een beetje verschoven is door vb fiets te kuisen
- FCB-bike
- Mountainbiker
Brol brol brol...
ben gisteren nog eens gaan fietsen en heb me vreselijk geërgerd aan deze snelheidsmeter. Op de weg zal hij zijn werk prima doen, denk ik, maar om te mtb-en ? Van zodra ik het veld inga en het schokt wat : nul aanduidingen (behalve de hartslag)... stoppen, sensor aan vork iets verplaatsen en hij werkt weer. Als dit éénmalig is, ok maar telkens weer bij onverhard is het van hetzelfde... na enkele keren heb ik er de brui aan gegeven. De manier waarop de sensor moet bevestigd worden en vooral hoe dicht hij bij de magneet moet zitten om toch maar te werken, getuigt niet van veel goed ingenieurswerk bij de ontwikkeling van dit apparaat.
Ga beginnen sparen voor een Garmin GPS denk ik.
Besluit : zou hem nooit meer aanschaffen !
ben gisteren nog eens gaan fietsen en heb me vreselijk geërgerd aan deze snelheidsmeter. Op de weg zal hij zijn werk prima doen, denk ik, maar om te mtb-en ? Van zodra ik het veld inga en het schokt wat : nul aanduidingen (behalve de hartslag)... stoppen, sensor aan vork iets verplaatsen en hij werkt weer. Als dit éénmalig is, ok maar telkens weer bij onverhard is het van hetzelfde... na enkele keren heb ik er de brui aan gegeven. De manier waarop de sensor moet bevestigd worden en vooral hoe dicht hij bij de magneet moet zitten om toch maar te werken, getuigt niet van veel goed ingenieurswerk bij de ontwikkeling van dit apparaat.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Mijn volgende zal ook een garmin worden, maar relatief tevreden toch van de 2006 hier.FCB-bike wrote:Brol brol brol...
Oké, de hoogtemeting is niet echt correct, maar op 1200hm volgens een garmin zat de sigma er maar 40 naast..
Probeer misschien eens, ipv de originele spanriempjes te gebruiken, iets dikkere die je iets harder kunt aantrekken. Ik heb geen problemen met het verschuiven van de sensor, ook niet tijdens ardennen afdalingen