Hallo,
Ik ben beginnend mountainbiker en budget ligt rond de 800 euro. Ik zou 1 keer per week een tochtje maken. In de winkel was er een bulls copperhead 2x met alles xt (ook remschijven) voor 700 euro, daarnaast was er ook een trek 6300, geen xt (wel remschijven) ook 700 euro. Eventueel was er nog een trek 6500 disc (ook alles xt) maar dat is al 1000 euro.
Welke zouden jullie kiezen en zijn remschijven nodig of kan je die bv laten vervangen door gewone v breaks?
Bulls copperhead 2X of Trek fiets
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
- ReeVeS
- Mountainbiker
Re: Bulls copperhead 2X of Trek fiets
copperhead 2 full xt incl xt remschijven ?!Debutantje wrote:Hallo,
Ik ben beginnend mountainbiker en budget ligt rond de 800 euro. Ik zou 1 keer per week een tochtje maken. In de winkel was er een bulls copperhead 2x met alles xt (ook remschijven) voor 700 euro, daarnaast was er ook een trek 6300, geen xt (wel remschijven) ook 700 euro. Eventueel was er nog een trek 6500 disc (ook alles xt) maar dat is al 1000 euro.
Welke zouden jullie kiezen en zijn remschijven nodig of kan je die bv laten vervangen door gewone v breaks?
impossible !
Re: Bulls copperhead 2X of Trek fiets
Volledig xt, maar remschijven xt weet ik niet. Andere optie is ook de trek 6500 maar met v brakes.ReeVeS wrote:copperhead 2 full xt incl xt remschijven ?!Debutantje wrote:Hallo,
impossible !
-
serpentixus
- Mountainbiker
Post by serpentixus »
Geen van deze bikes is full XT. De Trek 6500 heeft een gewone deore derailleur vooraan.
- ToxicWaste
- Mountainbiker
Post by ToxicWaste »
slx is meer dan goed genoegDebutantje wrote:Andere vraag mss: Is XT echt nodig voor recreatief 1keer per week/2 weken te gaan mountainbiken ?
Met al deze fietsen zit je goed: copperhead of TREK dat moet je zelf een beetje kiezen
(hoe zit het frame, welke kleurtje e.d.... en daar kunnen wij je niet bij helpen daar moet je een testritje voor maken
vergeet ook je uitrusting niet (helm, broek etc....)