GrrrHavik wrote:ben vorige week tegen 10 /uur onderuitgeschoven, is voorlopig het ergste wat ik heb meegemaakt , ben wel thuisgekomen en heb mijn klikpedalen erafgevezen en terug vervangen door normale trappers , de bijkomende reactietijd om u voeten uit de pedalen te halen vind ik te veel.
ergste valpartij
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Jensj
- Mountainbiker
'k Heb voorlopig (18j) nog geen erge valpartijen meegemaakt, maar 2 weken geleden heb ik op de terugweg van zee een genant voorvalletje gehad ! 
We kwamen bergaf richting op een smalle weg die uitgeeft op een hoofdweg en net op het einde kwam een auto, met een mooi "L'eke", naast ons rijden (een rostje dat leerde rijen?). 'k Had al zo een raar voorgevoel en ik had mijn voet al een stukje op voorhand uit mijn pedaal geklikt, maar ze stopte.. Ik moest rechtdoor, zij rechtsaf.. Ik terug in men pedaal en net op de weg gekomen geeft ze gas en snijdt ze me zomaar de pas af !
Jaah.. 't vervolg kanje al raden.. Jensj nijpt zijn remmen volledig toe, komt tot stilstand en valt gewoon om..
'k Heb blijkbaar niet altijd de reflex om terug uit mijn pedalen te klikken..
Niets ergs natuurlijk, maar hopelijk kan ze nu al beter rijden !
We kwamen bergaf richting op een smalle weg die uitgeeft op een hoofdweg en net op het einde kwam een auto, met een mooi "L'eke", naast ons rijden (een rostje dat leerde rijen?). 'k Had al zo een raar voorgevoel en ik had mijn voet al een stukje op voorhand uit mijn pedaal geklikt, maar ze stopte.. Ik moest rechtdoor, zij rechtsaf.. Ik terug in men pedaal en net op de weg gekomen geeft ze gas en snijdt ze me zomaar de pas af !
Jaah.. 't vervolg kanje al raden.. Jensj nijpt zijn remmen volledig toe, komt tot stilstand en valt gewoon om..
'k Heb blijkbaar niet altijd de reflex om terug uit mijn pedalen te klikken..
Niets ergs natuurlijk, maar hopelijk kan ze nu al beter rijden !
- letsgetloose
- Mountainbiker
Post by letsgetloose »
Nog ma 1 keer gevalle, da was daarnet tijdens et traine. Kwou mij kere in een smal straatje, verkeerd ingeschat wou me voet op de grond zetten maar had ni door da'k klikschoene aanhad, met als gevolg hupla de grond op. Maar niks ergs eigenlijk. Maar 2 schaafwonde op me elleboog en me pols die wa zeer doet ma voor de rest ni veel. Twas trouwens mij 1ste rit me klikschoene en iets zegt in mij da'k nog vele ga vallen 
- BASSMAN
- Mountainbiker
- Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Clik pedalen=leergeld betalenjonaske_12 wrote:Nog ma 1 keer gevalle, da was daarnet tijdens et traine. Kwou mij kere in een smal straatje, verkeerd ingeschat wou me voet op de grond zetten maar had ni door da'k klikschoene aanhad, met als gevolg hupla de grond op. Maar niks ergs eigenlijk. Maar 2 schaafwonde op me elleboog en me pols die wa zeer doet ma voor de rest ni veel. Twas trouwens mij 1ste rit me klikschoene en iets zegt in mij da'k nog vele ga vallen