Vandaag een artikel op www.deredactie.be:
http://www.deredactie.be/permalink/1.562592
Ik vroeg me af hier mensen zijn die hiermee ervaring hebben?
Ik heb hier nog een oude mountainbike staan. Ik dacht eerst om er een roadbike van te maken, maar misschien moet het een fixed gear bike worden.
nieuwe hype in fietsland: de 'fixed gear bike'
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
hype....man man, al jaaaaaaaaaren toch bekend?!
Singlespeed is totaal anders dan fixed.
Fixed? Veel meer verbonden met je fiets, veel technischer(bv zonder remmen...) trekbeweging met pedalen mogelijk, grotere cadans en snelheid.
VDB traint af en toe fixed bv...
Wat zijn voor- of nadelen...tis gewoon een goesting, filosofie. En fixed velos zijn zooo clean, en van staal hmmm
www.fixedgeargallery.com en onze noorderburen en oosterburen zijn ook goed op de hoogte.
Koeriers gebruiken het heel veel in wereldsteden (bv NYC), 'hype' zal misschien nu in Gent of Brussel komen, maar tis oud nieuws.
Singlespeed is totaal anders dan fixed.
Fixed? Veel meer verbonden met je fiets, veel technischer(bv zonder remmen...) trekbeweging met pedalen mogelijk, grotere cadans en snelheid.
VDB traint af en toe fixed bv...
Wat zijn voor- of nadelen...tis gewoon een goesting, filosofie. En fixed velos zijn zooo clean, en van staal hmmm
www.fixedgeargallery.com en onze noorderburen en oosterburen zijn ook goed op de hoogte.
Koeriers gebruiken het heel veel in wereldsteden (bv NYC), 'hype' zal misschien nu in Gent of Brussel komen, maar tis oud nieuws.
En waarom zou fietsen nuttig moeten zijn?
Fietsen kan je ook voor de lol,
en een fixie rijden hoort daarbij.
Ik heb ook al lang zin gehad om eens een vett fixed op te bouwen,
maar ik denk dat mijn knieen mijn dat niet prettig gaan vinden (ik heb nu al speling aan beide knieschijven).
En hype?
dat is het al een tijdje,
vooral in de grotere steden en met oude omgebouwde racers of ex-pistefietsen.
Fietsen kan je ook voor de lol,
en een fixie rijden hoort daarbij.
Ik heb ook al lang zin gehad om eens een vett fixed op te bouwen,
maar ik denk dat mijn knieen mijn dat niet prettig gaan vinden (ik heb nu al speling aan beide knieschijven).
En hype?
dat is het al een tijdje,
vooral in de grotere steden en met oude omgebouwde racers of ex-pistefietsen.
Ik heb het verleden jaar in de States reeds gezien. Daar was toen al een revival van racefietsen van zo'n 20 jaar geleden, in combinatie met fixed... Men gaat er ver in, zelfs rechstreeks bij Campagnolo in Italie onderdelen zien te verkrijgen... En een paar weken geleden zag ik in Londen de koeriers met hele smalle sturen rijden (net breed genoeg om je handen op je stuur te zetten). Zal wel iets makkelijker zijn om door het verkeer te razen en voor de rest ... een rage... 
jep, US en Japan zijn gek op retro campa, shimano en stalen vehikels...
In Berlijn is er een kerel die een heel lot stalen Diamant kaders heeft, en ze bouwt tot leuke fixeds...
Ik heb hier nog een Colnago en Diamant klaar staan, als ik terug ns wat geld heb voor de fietsdrug dan komt er een fixed bij, Brussel weze gewaarschuwd
In Berlijn is er een kerel die een heel lot stalen Diamant kaders heeft, en ze bouwt tot leuke fixeds...
Ik heb hier nog een Colnago en Diamant klaar staan, als ik terug ns wat geld heb voor de fietsdrug dan komt er een fixed bij, Brussel weze gewaarschuwd