0udenaarde - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Joe Katsjoe
Mountainbiker

Post by Joe Katsjoe »

Ik ga me hier maandag ook eens proberen te amuseren op deze Bloso.
Zal wel niet mijn ding zijn ben niet meteen een klimmer.
Maar omdat we maandag daar met de familie bij vrienden moeten zijn
van profiteren om fietske me te nemen.
Iemand misschien info in welke richting deze gereden word dan bedoel ik de gps track van Bloso.(wijzer of tegenwijzer zin)
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

polletje wrote:wij gaan deze vanavond eens rijden.
is er daar ergens ook een bike wash ? ( tzal misschien wel nie nodig zijn met da warme weer )
twas dik in orde. wel een beetje warm maar we hadden bidons genoeg mee :-)

wel met gps gereden daar hier en daar een bordje eens achter de begroeing zat
Jensj
Mountainbiker

Post by Jensj »

Ik heb deze route donderdag gereden, mooie route, leuke klimmetjes !
Op sommige bospaadjes lag het er wel nog redelijk drassig bij, maar dat had ik wel verwacht na de regen de voorbije dagen. 'k Ben niet echt een held in de modder, maar 'k ben overal vlot doorgeraakt door de diepste plassen te ontwijken. :-)

Zo'n 20km tot in Oudenaarde gereden en daarna alle lussen gefietst. Of toch geprobeerd, want 'k moet ergens misreden zijn :oops: Maarja, dat ben ik al gewoon #-o

Rode lus : Veel modder paar km voor de Koppenberg.. Pijltje een hondertal meter na de beklimming van de Koppen voorbijgereden en beslist om terug te keren tot in Melden waar een vriendelijke meneer mij uitlegde waar het pijltje zich precies bevond. =D> 2x de Koppen tot boven rijden is altijd leuk :drunk:
Groene Lus : Geen problemen met de bepijling en het wortelpad lag er goed bij om naar boven te rijden :-)
Blauwe Lus : Geen idee waar ik eigenlijk reed, op een gegeven moment waren het gele pijltjes (is dat blauw dat afgaat?) en na een smal kasseiklimmetje tussen twee velden door kon ik geen pijltje meer bespeuren.. :oops: Ik het paadje weer af.. het gele (blauwe?) pijltje stond naar boven, dus ik weer naar boven.. afgestapt en gezocht, maar geen pijltje te vinden ! Dan maar eens gevraagd aan een een behulpzaam oud dametje of zij soms wist waar ik heen moest. Uiteindelijk gewoon de N8 richting Oudenaarde gevolgd.

Tjah, Jensj die alleen gaat mountainbiken.. 'k heb me wel erg geamuseerd en het stukje N8 was wel leuk om eens goed door te vlammen. De laatste 20km was het tegen wind, maar da's altijd leuk om nog eens goed door te trappen !
Jos met zijn bike
Mountainbiker

Post by Jos met zijn bike »

De gele pijl wijst naar een aanknopingspunt. Deze volgen en je komt op de blauwe route terecht!
Jensj
Mountainbiker

Post by Jensj »

Jos met zijn bike wrote:De gele pijl wijst naar een aanknopingspunt. Deze volgen en je komt op de blauwe route terecht!
Oké, maar als ik daar bovenkom, is het dan rechts ? En is er een pijltje of ben ik echt zo blind? #-o
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Jensj wrote:
Jos met zijn bike wrote:De gele pijl wijst naar een aanknopingspunt. Deze volgen en je komt op de blauwe route terecht!
Oké, maar als ik daar bovenkom, is het dan rechts ? En is er een pijltje of ben ik echt zo blind? #-o
Troost u, ook wij zijn daar de weg kwijt geraakt! :oops: :-D

Als je de route nog nooit gereden hebt dan is het echt moeilijk om op sommige stukken de pijltjes te vinden! Het is meer een zoektocht dan een fietstocht #-o !

Uiteindelijk nog een plezant ritje gehad , alleen spijtig van de bepijling die op sommige delen ondermaats is!! 8)
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Vandaag de volledige route gereden. :wink: Tof! De ene lus is inderdaad al wat meer MTB dan de andere maar de ganse rit samen is echt een aanrader. =D> De pijltjes zijn soms wat moeilijk te vinden maar ik denk dat er slechts 1 tot maximum 2 echt ontbreken. Beide op de blauwe lus. Anderen waren wel aanwezig maar niet altijd even duidelijk.
Een goede tip als je de eerste maal een bloso route rijdt: print dat kaartje af en neem het mee! Het is niet altijd even duidelijk maar geeft je wel een idee waar naar toe als je een pijltje mist.
Voor Jensi: ik heb ook dat gele pijltje gezien. Je was te ver! Ik ben terug gekeerd en aan de hand van het kaartje het juiste paadje gevonden. Je komt eerst van een paadje en steekt een weggetje over. Een 200m verder kan je links af. Hier stond echter geen pijltje.
Naar mijn goesting iets te veel kasseien, maar dit is strikt persoonlijk. Koppenberg boezemde me wat schrik in maar viel al bij al nog mee. Wel op kleinste verzet naar boven gereden.
Boomwortelpad is tof maar laatste stukje lukte net niet. Niet onmiddelijk vanwege de stijlte maar eerder juiste traject vinden. 3 keer geprobeerd en telkens net niet maar het moet te doen zijn.
Denk dat ik op het einde naar Mater toe een beetje verkeerd ben gereden. Geen pijltje of niet gezien of verkeerd geînterpreteerd.
Zoals ik al in het begin zei: echt een aanrader. :bounce:
Vandaag in totaal 40 km gereden door af en toe terug te rijden en gemiddeld 20.5 km/h. Volgende keer is de weg vinden geen probleem meer en zal dat gemiddelde nog iets stijgen.
Moe maar voldaan naar huis gereden. =P~
Jensj
Mountainbiker

Post by Jensj »

Jemp wrote:Vandaag in totaal 40 km gereden door af en toe terug te rijden en gemiddeld 20.5 km/h.
Mooi gemiddelde om de route voor de eerste keer te rijden ! Ahja, 'k dacht al dat er wat pijltjes ontbraken.. Ik heb ook een paar keer heen en weer gereden.. dan maar het gele pijltje genomen.. wetende dat geel verbindingsroutes zijn, maarja.. 'k dacht dat het blauw vergeeld was (lol).. Mss moeten we deze route later nog eens samen doen, al wordt het steeds moeilijker om tijd vrij te maken..
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Moeten we zeker eens samen doen. Wanneer beginnen de studies?
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

Jemp wrote: Boomwortelpad is tof maar laatste stukje lukte net niet. Niet onmiddelijk vanwege de stijlte maar eerder juiste traject vinden. 3 keer geprobeerd en telkens net niet maar het moet te doen zijn.
'k Snap niet goed dat je die niet op kan als je zo'n gemiddelde haalt op dit parcours. Alles ligt ook perfect droog wat de wortel een stuk doenbaarder maakt!
Twee mogelijkheden: rechts tegen de flank of met snelheid gewoon rechtdoor tegen die wortel knallen (liefst vork los zetten :wink: )
Is wel belangrijk dat je je klim goed doseerd!! Continu op reserve rijden zodat je de laatste 20 meter de gas goed kan opendraaien.
En als je de wortel echt eens foutloos wil nemen moet je maar naar onzen tocht komen: hij zit er in in den bergaf :wink:
Alhoewel, foutloos.... er zijn er vorig jaar ook enkele over hun stuur gevlogen #-o
Post Reply