05/07/2009 OTEGEM
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zondag ook samen met de forumgroep gestart in Otegem. Het weerbericht beloofde niet zoveel goeds en ook de bewolking zag er nogal dreigend uit.
Naarmate de tocht vorderde, klaarde de hemel uit en konden we zelfs genieten van een uiterst aangename voormiddag.
Natuurlijk zorgde niet alleen het weer hiervoor, maar vooral het prachtige, afwisselende parcours.
De lichte beklimmingen rond Tiegem waren de ideale opwarmers voor het langere klimwerk op en rond de Kluis. Na de eerste bevoorrading samen met Moustache geopteerd voor de langste afstand. Eventjes dachten we dat Motorbiker ons gezelschap zou houden...maar de vergissing was vlug rechtgezet. Het was genieten van de prachtige off-roadstukjes.
De extra lus van de 77 km reden we praktisch alleen. Een ommetje naar Heynsdale is zeker de moeite.
Eventjes hield ik de adem in toen ik een biker over zijn stuur zag vliegen op de bultjes bij het einde van het crossparcours.
Gelukkig voor de jonge fietser zonder erg. Af en toe moet je een wakkere bewaarengel aan je zijde hebben.
De organisatie was klasse. Bepijling, bevoorradingen, bikewas, seingevers,...
Moustache, bedankt voor het toffe gezelschap.
Het was reeds een tijdje geleden dat we samen op stap waren. Hoe kun je de vakantie beter beginnen dan met een prachtige moutainbiketocht in Otegem?
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Ah, inderdaad daar kwam er iemand naast mij rijden en een babbelke slaan. Da was het moment dat ik iets meer moest doseren... De meest jus was dan uit de benen...prideandglory1891 wrote:Dan ben jij het denk ik, waar ik een paar honderd meter mee heb samen gereden thv. het banhoutbosRock Rider wrote:Hier na 4 maanden inactiviteit weer aan de start verschenen. Ik moet zeggen, heb mij wreed gejeund! Deed deugd om weer op den bike te zitten tussen het MTB volkske...
Heb de 52 km gedaan en heen en terug met de bike naar huis wat neerkwam op een goede 70 km aan ongeveer 20 km/uur gemiddeld... Nie slecht na 4 maand niets van sport...
De 70 gedaan , zeer mooi tochtje
. MEt seingevers (die soms aan luchtpingpongen waren amai , waar u schoonbroerke stond sjarlewie .Was de moeite om tezien )
. Echt ook genoten van de tocht , juist in heynsdale crossmoto's tegengekomen
.Ze waren binnengekomen langs de uitgang van domein
, zeker tot volgend jaar dikke groetjes kadeetje

-
Dieter1986
- Mountainbiker
Post by Dieter1986 »
achzo , da was u
ik kon allesinds niet mee .
Ja mijn broer zou goe zijn voor competitie veronderstel ik zoals hij technisch en snel rijd
Ja mijn broer zou goe zijn voor competitie veronderstel ik zoals hij technisch en snel rijd
Na een paar dagen Barcelona en op zaterdagavond iets te veel ... van alles, een lastige tocht gehad.
Na het gebruikelijke bezoek aan de sanitaire voorzieningen moeten vluchten en in het spoor van traxer naar de velo gelopen.
In het begin zorgde de nasmaak van de picon nog voor heel wat vreugde, maar dat veranderde al snel.
Na de eerste deftige helling werd het al snel duidelijk, flauwe beentjes
Na een paar woordjes te hebben gewisseld met den cowboy heb ik enkel nog een gaatje op Traxer dicht gereden,
aan 56 per uur
Waarna het lichtje volledig uit ging
En over al die extra km's, niet klagen meer fun voor minder geld
Na het gebruikelijke bezoek aan de sanitaire voorzieningen moeten vluchten en in het spoor van traxer naar de velo gelopen.
In het begin zorgde de nasmaak van de picon nog voor heel wat vreugde, maar dat veranderde al snel.
Na de eerste deftige helling werd het al snel duidelijk, flauwe beentjes
Na een paar woordjes te hebben gewisseld met den cowboy heb ik enkel nog een gaatje op Traxer dicht gereden,
aan 56 per uur
Waarna het lichtje volledig uit ging
En over al die extra km's, niet klagen meer fun voor minder geld
- Rock Rider
- Mountainbiker
- sjarlewie krierecrosser
- Mountainbiker
Post by sjarlewie krierecrosser »
foto's worden deze week op http://foto.zita.be/8604304220 geplaatst op de fotopagina
greetz sjarlewie
greetz sjarlewie
Last edited by sjarlewie krierecrosser on Tue 07 Jul 2009 18:46, edited 1 time in total.
- sjarlewie krierecrosser
- Mountainbiker
Post by sjarlewie krierecrosser »
Ja kheb er van gehoord hehe van entertainment gesprokenkadeetje wrote:De 70 gedaan , zeer mooi tochtje![]()
. MEt seingevers (die soms aan luchtpingpongen waren amai , waar u schoonbroerke stond sjarlewie .Was de moeite om tezien )
. Echt ook genoten van de tocht , juist in heynsdale crossmoto's tegengekomen
![]()
.Ze waren binnengekomen langs de uitgang van domein
, zeker tot volgend jaar dikke groetjes kadeetje
![]()
![]()
![]()
greetz sjarlewie
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Post by levensgenieter »
Waren ook van de partij en niets meer aan toe te voegen. Alles dik in orde, alleen mijn beentjes niet na een nachtje ploezerocken in het naburige Vichte. Volgende editie zeker terug van de partij.