Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Thierry wrote:De Phille stond enkele weken terug bij mij in de garage, en bekeek mijn collectie banden #-o ...
"Zijde zeker dat ge d'er genoeg hebt ?" was zijn reactie :oops: :oops: :D
oei oei oei, dan zal ik de phille niet meer in mijn garage mogen binnenlaten : een setje Jimmy UST (te koop, laat maar iet weten), veel zo goed als versleten zmaxen en skinny jimmies, nog een wildgripper groene voorband, een paar met zonder merk, een paar halfversleten conti 2.1 explorers, een spiksplinternieuwe conti 2.1 escape (als achterband deze zomer te gebruiken), een paar michelin COMP S tubelessen, ...
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

Nijl wrote:Een 2.1 komt tegen het frame van mijn fiets "Cannondale F900", iemand hier nog problemen mee? Thx
bij mijne jekyll van 2001 ook dat probleem
kan niet verder gaan dan 2.0
en de maten vershillen van merk
een nokian boazobeana 2.1 gaat er wel tussen
een michelin xls 2.0 juist gepast

deze winter michelin xls vooraan en hutc. spider achter
voor deze zomer python licht achter en vooraan weet nog nie
enja pythons rijden vaak lek (oplossing : 1.95 tot 2.35 van binnenband monteren met veel talkpoeder )

fast fred 1 maal met gereden (geen comfort en weinig grip just goe voor op de baan )

@thierry
bij ist hier ook van da
hangen hier 7 stuks +2 op de fiets
gooi er ook dikwijls ne keer weg (heb vorige week nog 3 weggedaan )

elke keer ik nen fietswinkel binnenstap heb ik nen band mee
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Yakke wrote:Van welk merk is die 2.1?
Bij Hutchinson is een 2.1 bijvoorbeeld een stuk breder dan bij een Schwalbe.
Idd, Evil Mogwai rijdt met een Big Jim 2.25 en ik had tot voor kort een Hutch Scorpion 2.0 en die is even breed ! Dus zal bij Hutch een 2.1 misschien eerder naar een 2.3 maat bij Schwalbe gaan ?

Fieldbiker
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Nen Jet S semislick bolt ook zeker ni slecht en gaat niet helemaal ten onder in lichte modder.
Bij echt ploeterwerk, komt deze natuurlijk te kort.
In Oud Heverlee zalig mee gebold.

Da's ook nen 2.0 en valt redelijk breed uit, dus comfortabel, zeker op de fully.
Vooraan ne Continental Explorer Protection 2.1 . Om toch wat grip in de bochten te hebben..
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

mountainsurfer wrote:
Nijl wrote:Een 2.1 komt tegen het frame van mijn fiets "Cannondale F900", iemand hier nog problemen mee? Thx

fast fred 1 maal met gereden (geen comfort en weinig grip just goe voor op de baan )
Comfort lijkt me sterk afhankelijk van je gekozen bandendruk.
Voor achteraan is de Fast Fred een ideale zomerband ('t moet wel droog zijn), laag gewicht, weinig rolweerstand en voldoende grip in de hellingen...meer moet dat niet zijn.

Maar als het echt een all round moet zijn: IRC Mythos XC kevlar. Altijd en overal inzetbaar.
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Ik heb voor 't eerst nu met mijn Racing Ralph's gereden (2.1 UST) Formidabele band voor harde ondergrond. Lage rolweerstand en nog genoeg grip op licht vochtige ondergrond. Zondag in het Zoniënwoud gaan rijden en daar komt de RR dus perfect tot zijn recht. De band heeft wel wat meer moeite met grip op losse steentjes en bij het insturen van bochten zit je wel sneller op de limiet dan bij de Big Jim. Tenzij het een heel slechte zomer wordt, denk ik niet dat ik deze banden er nog afhaal vóór de herfst. Of misschien dat op een trip naar de Ardennen ik toch wat extra grip verkies. Zeker met de vaak losse ondergrond daar.
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

Luc wrote:
mountainsurfer wrote:

Comfort lijkt me sterk afhankelijk van je gekozen bandendruk.
Voor achteraan is de Fast Fred een ideale zomerband ('t moet wel droog zijn), laag gewicht, weinig rolweerstand en voldoende grip in de hellingen...meer moet dat niet zijn.

Maar als het echt een all round moet zijn: IRC Mythos XC kevlar. Altijd en overal inzetbaar.
vooraan ongeveer 2.2 bar
achteraan ongeveer 2.7 bar
mijn gewicht ongeveer 92 kg (1.96m groot)
en voor in de ardennen vind ik een fast fred zeker niet goed
bij banden zal ook iedereen wel zijn voorkeur hebben
boswachter
Mountainbiker

Post by boswachter »

Beste allround band vind ik de Z-max. Heb ik pas gemonteerd en ben er super tevreden over. In de winter rijd ik met de comb. elevader/excavader(1,9), als ik er zeker van ben dat de ondergrond goed droog is en niet in bv de ardennen ben rijd ik met de RR. Maar meestal wordt er met de Z-max(2,1) gereden, de rolweerstand is gewoon goed (iets minder dan de RR) en grip is goed zolang je maar niet constant in de modder zit te ploeteren want dan loopt ie snel vol. Maar voor de rest prima band. Ik heb hem ook vergeleken met de Jimmy ( waar mijne maat mee rijd) maar die bied volgens mij toch iets minder grip dan de Z-max. We hebben beide met beide fietsen op een redelijk steile helling gereden en de jimmy begon meestal te slippen terwijl de Z-max dit probleem niet had (ondergrond was zanderige bosgrond met hier en daar een wortel, geen stenen). Volgende week zitten we beide in de ardennen en gaan we deze banden weer aan een gelijkaardige test onderwerpen.
Misschien wordt de RR dan ook getest, maar dan moet de goesting er zijn om de banden te gaan vervangen!!
Als ik er aan denk post ik in week 23 de uitslag!!
flip
Mountainbiker

Post by flip »

mountainsurfer wrote:
elke keer ik nen fietswinkel binnenstap heb ik nen band mee
ne echte bandenverslaafde dus!!!! :colors: :drunk:
flip
Mountainbiker

Post by flip »

Rij op dit moment met de Continental Twister, maar sinds ik terug een paar keer Ardennen erop heb zitten, beginnen ze serieus af te slijten. Nochtans is dit voor op een droog parcours naar mijn mening een geweldige band. Niet te veel profiel, maar op de rand toch nog genoeg om je op heel gladde stenen en wortels niet onderuit doen te gaan.
Ik heb ze eigenlijk al sinds december erop liggen, en voor toen was dat niet echt ideaal, maar zoals ik zei als het droog is, ideale band zonder al te veel weerstand!
Last edited by flip on Fri 21 May 2004 07:34, edited 1 time in total.
Post Reply