05/07/2009 Oud-Heverlee Meerdael Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Gisteren ook de 100km's afgehaspeld samen met sportyboy en nog ongeveer 398 andere bikers. Het was onze eerste 100Km's ooit. Ok, soms te veel brede wegen, ok soms te veel kaseien maar dat is eigen aan de streek en ik had erger verwacht. De afwisseling soms eens een bos en de HM's maken veel goed. Best een tof tochtje met een zeer goede bepijling. Soms ook wel (intern) gevloekt op de tragere deelnemers, vooral op de enkele technische stukken maar ik ben zo ooit ook geweest dus... dat is geen reden tot klagen. Sommige stoppen zelfs even langs de kant om je door te laten zonder dat je er zelfs hebt achter gevraagd. Wederzijds respect voor jan en alleman. Heb zelfs een dame een beetje moed ingesproken om dat smal stuk met de afgrond links bijna op het laatst te overwinnen. Ze vond het daar zeer eng. Op een technische afdaling vlak voor een bevoorrading, ik dacht de tweede, achter een vrouwtje gehangen met een veldfiets. Ze had een zware Engelstalige tongval maar afdalen dat ze kon... De snelste afdaler/ster waar ik achter heb gehangen. De bevoorradingen vond ik ook subliem maar niet zo goed gespreid over de afstand. Ik dacht dat ik er al eentje had gemist.
Al bij al een dikke merci voor een plezante voormiddag/middag.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

jaro wrote:
Biestie1 wrote:Is er ergens nog een meter kasseien daar in de streek die we NIET gedaan hebben ??? :roll:
=D>

Nog kilometers :-D :-D
Welke kasseien,niks gevoeld.Dat is nu eenmaal het voordeel van een fullsuspension en de tubelessen op 1,8bar
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

roger wrote:
jaro wrote:
Biestie1 wrote:Is er ergens nog een meter kasseien daar in de streek die we NIET gedaan hebben ??? :roll:
=D>

Welke kasseien,niks gevoeld.Dat is nu eenmaal het voordeel van een fullsuspension en de tubelessen op 1,8bar
Daarom ook dat ik niks inzit met een kasseike meer of minder hé Roger.
Het is zelfs plezant om over kasseien te "zweven" als je de anderen ziet dokkeren, leve de fully's :wink: ( grapje )
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

Ook afgezakt met enkele andere"Slijkfretters"....Direct omgedoopt tot de " Stofhappers" #-o ...De eerste kilometers was het afwachten hoe het "poepeke" reageerde na de "24u in Westerlo"....op een beetje rollenwerk na was dit de eerste keer dat het terug in(op) het zadel werd gehoffen......Gestart voor de 66(Flyer) of 62(Inschrijvingen) of 65(pijlen onderweg of 66,180( fietscomputer) #-o wegens optijd te moeten zijn om met de "madam"te gaan eten om de 4de huwelijksverjaardag te vieren......Aangezien ze de tijd redelijk scherp had gezet om thuis te zijn direct de kraan een beetje opengedraaid en "welder" weg.... Na een X aantal kilometer begon zelfs onze " sjotter" in de ploeg zichzelf "Absalon" te voelen en begon telke male het nodig om de kop te pakken van de groep waar we bij hingen en er nog een extra "snokske" aan te geven....de gevolgen lieten zich al snel voelen voor hem en aan die "uitgeholde" beek met vele stenen viel hij gewoon om #-o .....

Ik vond het een leuke,amusante en goed afgepijlde tocht....die kasseien vond ik in ieder geval veel plezanter dan die "broqullion"(steengruis) pad die we ergens zijn tegen gekomen.....De zandbak op het einde was een hapjeaangezien ik helemaal op het kantje kon fietsen

Heb me reuze geamuseerd!!!

Heb vele mede bikers ingehaald(en ben ook ingehaald, anders denk ik Absalon te zijn #-o ) maar heb dit zo veilig mogelijk proberen te doen en een bedankje kan er steeds af bij mij( onze ploeg???)...Welle zijn die mannen met blauwe tenue's met Suskewiet op....Als we niet bedanken laat het ons de volgende keer gerust weten en de dader zal op gepaste wijze gefolterd worden......

Ik kijk alvast uit naar de volgende editie van deze tocht maar dan gaan we wel voor de Volle 100... #-o :bounce:
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

Trekkie 800
Wederzijds respect voor jan en alleman. Heb zelfs een dame een beetje moed ingesproken om dat smal stuk met de afgrond links bijna op het laatst te overwinnen.
Ik hoop wel dat ik een voorligger niet integendeel zenuwachtig heb gemaakt toen we samen de zandbank op het einde inreden en ik nogal luid riep: "komaan, verdomme, stoempen" ... want had het nog niet gezegd of die verloor zijn controle en moest afstappen. En dat was nu echt niet de bedoeling. :oops:
Last edited by Tabula Rasa on Mon 06 Jul 2009 21:05, edited 1 time in total.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

roger wrote:
jaro wrote:
=D>

overkill roger, overkill... ik hou mijne fullie voor de Ardennen hoor :-D
Dickie wrote: btw, @Adri:
Op een steile klim had ik net mijn voorwiel over een dikke wortel getild en stond op het punt te blokkeren, net op tijd gaf iemand een duwtje en ben zo tot boven kunnen doorrijden, iig thnx :wink: .
Die persoon leek erg op de foto die ik net op je blog heb gezien, toeval???
toeval inderdaad, ik help alleen de babes onderweg :roll:
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

Gisteren voor de 2de maal de 100 gereden en het is voor mij een zeer mooie omgeving voor te biken en om onderweg ook nog wat te kunnen genieten, tot aan de 3de bevoorrading nadien ne klop van de voorhamer gehad dat ik nog 2uur heb afgezien om het einde te halen. Voelde mij totaal leeg.

Denk dat ik nog nooit zoveel dorst als gisteren tijdens een tocht heb gehad ondanks ik telkens aan de (overvloedige) bevoorrading voldoende dronk plus mijn drinkbus met water mocht vullen het heeft niet geholpen.

Over het parcour heb ik geen negatieve opmerkingen alles heeft mij kunnen bekoren, zelfs de kasseien vind dat plezant en de pijlen zijn voor mij de beste die er zijn, groot en duidelijk.
Alleen jammer dat ik zo laat binnen was, Dickie en ik hadden geen tijd meer voor de apres :oops:
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Heinz wrote:
ivo wrote:
Dickie wrote: Ben een 2de keer in mijn GPS-val getrapt (vorig jaar ook dus :oops:), die geeft steeds de afrit van Bertem om mij te laten vastrijden in een doodlopende straat :evil: .
Lang leve aquafin ! [-X #-o
Inderdaad! En rap dat die mannen kunnen werken... :roll:
Gelukkig dat er nog dat sluipwegske langs het tankstation langs de snelweg is... :wink:
Tankstation? Is me nooit opgevallen.
Gewoon (komende van BXL) in Bertem er af. Naar rechts tot het rondpunt en (in het WE) de omleiding negeren en hotsebots tot onder de brug van de E40. Ze zitten daar altijd maar met camions op en af te rijden. Meer doen ze niet denk ik want er verandert niks. Ale een geluk dat ze bij dat bord 'werken tot...' het jaartal vergeten zijn. #-o
En in de week gewoon in Bertem eraf en ipv naar rechts naar links en onmiddellijk terug links naar beneden en dan terug links. Kom je aan het andere (goede) eind van de E40 brug terecht en dan rechts naar Korbeek-Dijle.
En aan het station van Oud-Heverlee vervolgens niet de omleiding naar links volgen maar rechtdoor omhoog de Dam op (ook niet te versmaden met de fiets, ben daar na een rit van 80km eens van mijn fiets gevallen van de krampen :roll: . En over de heuvel naar rechts en je komt terug aan de Zoete Waters.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Trekkie 800 wrote: ok soms te veel kaseien maar dat is eigen aan de streek en ik had erger verwacht. Al bij al een dikke merci voor een plezante voormiddag/middag.
Idd, als je de streek een beetje kent zat er zeker niet overdreven kassei in, integendeel. Heb in de omgeving een Cotacol rondje uitgestippeld van 80Km met 16 kasseistroken in. En dan waren de beklimmingen nog het hoofddoel en niet de kasseistroken. Het had dus zonder moeite veel meer kunnen zijn.
Last edited by ivo on Tue 07 Jul 2009 10:46, edited 2 times in total.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

iemand iets gevonden ?

Hebben julie op de parkeer weide toevallig een helm met handschoenen en Camelback gevonden met pompje ?
PS : foto's staan vandaag online ... :drunk:
Post Reply