05/07/2009 Oud-Heverlee Meerdael Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
philip
Mountainbiker

Post by philip »

Ik heb een combinatie van de 65 en 100 gereden en kwam ergens uit op 75 km. Op de kasseistroken was het wel balen, net iets teveel van het goeie. Eigen aan de streek, OK, maar trop was teveel. De rest van het parcours stak wel mooi ineen.

Wat me wel weer opviel waren de koerskiekens die op de meest onmogelijke plaatsen en ongemanierd proberen voorbij te steken zonder rekening te houden met tragere of minder begaafde rijders. Heb zo 2 jongens gewoon in de kant zien worden gedrumd. Maar ja, het aantal boerenpummels dat zo'n zaken uithaalt zal we rechtevenredig zijn met het aantal deelnemers zekers.
zikje
Mountainbiker

Post by zikje »

philip wrote:Ik heb een combinatie van de 65 en 100 gereden en kwam ergens uit op 75 km. Op de kasseistroken was het wel balen, net iets teveel van het goeie. Eigen aan de streek, OK, maar trop was teveel. De rest van het parcours stak wel mooi ineen.

Wat me wel weer opviel waren de koerskiekens die op de meest onmogelijke plaatsen en ongemanierd proberen voorbij te steken zonder rekening te houden met tragere of minder begaafde rijders. Heb zo 2 jongens gewoon in de kant zien worden gedrumd. Maar ja, het aantal boerenpummels dat zo'n zaken uithaalt zal we rechtevenredig zijn met het aantal deelnemers zekers.
Ik weet niet waar die berichten vandaan komen. Het lijkt dan alsof het een gigantisch probleem is. Ik heb de 100km gereden. De mensen die mij voorbijstaken deden dat altijd op een heel correcte manier, gaven aan dat ze eraan kwamen (soms ook langs welke kant), en bedankten me ook achteraf soms ook om opzij te gaan. Je moet dat nu niet gaan overdrijven he.
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

zikje wrote:Ik weet niet waar die berichten vandaan komen. Het lijkt dan alsof het een gigantisch probleem is. Ik heb de 100km gereden. De mensen die mij voorbijstaken deden dat altijd op een heel correcte manier, gaven aan dat ze eraan kwamen (soms ook langs welke kant), en bedankten me ook achteraf soms ook om opzij te gaan. Je moet dat nu niet gaan overdrijven he.
wel dan mag je vragen aan de 2 personen die met mij meereden of dit wel effectief het geval was ... lees gerust mij voorgaande posts! En Philip heeft hierin gelijk dat het aantal omhoog gaat naargelang het aantal deelnemers ... In Kluisbergen geen enkele keer aan de kant gestampt hoewel mijn gemiddelde daar nog een stuk lager lag ... wel maar 1/2 zoveel deelnemers. En ik ben effectief van de baan gereden op een lastige klim waar er maar 1 degelijke lijn was! Dus dit zijn zeker geen 'urban legends'! Wel jammer voor de organisatie dat zij hier niet veel meer aan kunnen doen dan gewoon oproepen om wat respect voor elkaar te tonen. Blijkbaar is het toch niet voor iedereen even makkelijk!
phille
Mountainbiker

Post by phille »

zikje wrote:Ik weet niet waar die berichten vandaan komen. Het lijkt dan alsof het een gigantisch probleem is. I
een gigantisch probleem is het niet maar het is wel om van in de boom te kruipen als men op een signletrack aangeeft te willen inhalen (???), tis gene chrono he mannen anders geen probleem dan ga ik zelfs in de kant springen

Bergop is iets anders, als je stilvalt dan vind ik het absoluut niet kunnen dat je de weg blijft blokkeren en dan moet je m.i. al het mogelijk doen om de achterligger het goede pad te geven.

is da ni normaal mss ?
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

tja, hoe meer deelnemers, hoe meer karakters die verschillen hé.
er moet ook ni gedramatiseerd worden, er zijn er bij die niet opgevoed zijn, en anderen dan weer wel. zo gaat het toch overal ni ? :-D
voorbeeld :
ik val : de ééne krijgt de slappe lach, de andere van dezelfde ploeg vraagt of alles OK is.
ge hebt er van alle soort, en dat maakt het dan ook "interessant" ... 8)
op het einde heb ik ook gedacht van : ze zullen maar beneden moeten wachten tot ik boven ben, en dan kunnen ze op hun beurt bergop racen.
Last edited by ikke met de fiets on Mon 06 Jul 2009 16:54, edited 2 times in total.
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

@ Phille, daar heb je volledig gelijk in ... wanneer ik echt stilval op een helling zal ik er alles aan doen om de rest niet te hinderen, maar zolang ik nog blijf ronddraaien zal ik elke helling proberen opkomen zonder een voet aan de grond te zetten. Op chrono's en dergelijke moet je me al niet verwachten dus daar zal ik dan ook niemand hinderen #-o :roll:
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

A d r i wrote:Ik rij hier normaal ook sneller hoor, zo rond de 20, maar ik zat niet echt goed.. als je m'n blog leest weet je waarom.
Verder kan het gemiddelde me feitelijk geen moer meer schelen, die jaren zijn voorbij :roll:
Daar doe ik het ook voor, zolang mogelijk genieten zonder snelheidsrecords.
btw, @Adri:
Op een steile klim had ik net mijn voorwiel over een dikke wortel getild en stond op het punt te blokkeren, net op tijd gaf iemand een duwtje en ben zo tot boven kunnen doorrijden, iig thnx :wink: .
Die persoon leek erg op de foto die ik net op je blog heb gezien, toeval???

@Phille: op de tocht 2 Rohloffbikes gezien en dan nog net achter elkaar, dat kom je niet gauw tegen imo, ene met een kettingspanner en grijs frame, de andere zwart en zonder kettingspanner.
Was net voor het punt van de laatste 5km, wsl was jij dat?
anton
Mountainbiker

Post by anton »

het was de eerste dat ik 100 km heb gereden samen met mijn bikemaat.het was mooie en leuke dag :P 8) .het parcour was goed uit gepijlt en een mooi leuk parcour :P de organisatie was heel goed =D> =D> =D> =D>
Last edited by anton on Mon 06 Jul 2009 17:46, edited 1 time in total.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

ik heb nog 2 idWorx gezien oranje en beiden uiteraard zonder kettingspanner zoals bij mezelf, de mijne een grijze en lefty vork (ook wel serieus smerig vloke moet hem dringend eens kuizen)
tish
Mountainbiker

Post by tish »

zikje wrote:Ik weet niet waar die berichten vandaan komen. Het lijkt dan alsof het een gigantisch probleem is. Ik heb de 100km gereden. De mensen die mij voorbijstaken deden dat altijd op een heel correcte manier, gaven aan dat ze eraan kwamen (soms ook langs welke kant), en bedankten me ook achteraf soms ook om opzij te gaan. Je moet dat nu niet gaan overdrijven he.
Ons viel dit toch ook op:

bv
Je rijdt in file op een singletrack achter een tragere deelnemer. Plots komt daar een of andere felle van achteraan tussendoor gewrongen om toch maar wat sneller boven te geraken. Daarvoor heeft meneer dan wel eerst iemand anders van de baan moeten rijden en andere mensen onnodig moeten hinderen. Als er file is door een tragere deelnemer dan wacht je gewoon even tot er echt plaats is om voor bij te steken imo.

Je rijdt in file op een smal weggetje. Komt er weer zo'n "snelle" kerel zich tussen de rest wringen. Door dit te doen gaat meneer bijna op z'n bek net voor me en verplicht me zwaar in de ankers te gaan.

Je rijdt rustig op een brede weg en een snellere groep komt voorbij. Waarom is het dan nodig om zo kort in te voegen en de pas af te snijden? Dit gebeurde twee keer met dezelfde gast. In de bergop staan ze dan wel meestal stil. Iets verderop in de afdaling lag meneer tegen de grond.

Ik vraag me dikwijls af waarom zo'n agressief rijgedrag nodig is op een tt. Is het zo moeilijk om even aan te geven dat je voorbij komt. Geef even een seintje en meestal kan je snel passeren. Een kleine merci achteraf doet ook geen pijn trouwens. :wink:
Post Reply