05/07/2009 Oud-Heverlee Meerdael Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

A d r i wrote:
ivo wrote:
MR Pain wrote:De streek waar we reden was heel mooi.
Vraag me echter af of al deze kasseistroken het enige is wat men er kan uithalen op enkele mooie stukken na ?
Misschien bij deze temperaturen betere voorzieningen voor gekoelde drankjes.
De Aquarius was nochtans heerlijk koel.
ja, maar op 20km in de rit kwam deze voor de lange-afstand rijders toch een beetje vroeg. Mijn drinkbus was nog praktisch vol en zo'n blikje in 1 keer binnengulpen gaat niet. Meenemen mag niet.
Gezien ik in SJW gestart ben zat ik daar al aan km 25 dus extra dank aan de organisatie om daar rekening mee te houden :wink: .
Een koerskonijn ben ik ook al niet dus ik had alle tijd om dat blikje rustig op te drinken en dan mijn toeristen tochtje aan te vangen (tot de eerste bevoorrading achter mijn oudste gehangen - die volgens hem tot dan de toerist had uitgehangen- die er daar dan maar vandoor ging, tot mijn grote opluchting) om van de omgeving te genieten.
Wat betreft het toeristentochtgehalte vond ik eigenlijk de combi van de 34 en de 45 (in totaal 30Km) de 'mooiste'.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Lampion wrote:@ Ikke-met ...; Op een gegeven moment toch ingehaald door zo een MTB-babe met tricolore bandjes en haar 2 gezelinnen ... hhmm ... die kwam net van de 100km ingevoegd en ging dan vol op de trappers om niet meer te gaan zitten tot bovenaan het klimmetje. Ook haar vriendinnetjes mochten er wel wezen! (deze zonder koers-outfit) Zelfs mijn behoorlijk getrainde maat had het moeilijk om mee te gaan tot boven ... (ik heb zelf niet eens een poging ondernomen :oops: )
ja da was ik dus ZEKER ni ... ben al blij da'k mij door die 30 km heb kunnen zeulen :-?
'k was alleen gekomen omda mijnen anderen helft liever 170 km op zijne koersfiets wilde trappen. hij was ook in de buurt van het parcours voorbijgereden, en was ni goe gezind omda "die mtb-ers daar gewoon uit de landweggeskes op de baan vlogen" ... "wij hebben dan wél voorrang zene !!!" :-D
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

ikke met de fiets wrote:@ Lampion : die “koerskonijnen” hebben mij ook meer naast dan op mijne fiets doen zitten, mede omdat ze ni eens een signaal geven da ze eraan gevlamd komen. spijtig dat er zo'n gevallekes zijn, want anderen waren dan toch heel "geduldig" :-?
Diegenen die niks (kunnen) laten horen hebben zo hard op hun adem getrapt dat ze buiten gehijg geen geluid meer kunnen voortbrengen.

Ook ik heb hier geweldig genoten van prachtige toer van 66km.Ondanks de grote pijlen en goede bepijling ben ik er toch in geslaagd om 1x verkeerd te rijden (in de laatste 5km straat oversteken en schuin rechts bos in,hier ben ik rechtdoor gereden) en 1x in een afdaling(op een weg)moesten we een klein weggetje rechtsaf,daar zijn er serieus wat bikers die vol in de remmen moesten(enkelen waren er al voorbij).
Heb nog een hele tijd met vroegere klasgenoot samen gereden(en't had tot aan de afspuitstand geduurd voor we elkaar herkenden('t was dan ook al 20 jaar geleden :lol: ))
Liep de toer nu niet helemaal anders dan vorig jaar?Of vergis ik me?
In ieder geval tot volgend jaar.
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

het meeste is hier wel gezegd. Het is de eerste keer dat ik hier kwam mtb'n en ik vind de streek hier heel mooi. De organisatie heeft hier een leuk ritje uitgestippeld. We zijn een wegeltje gepasseerd, precies een uitgedroogd beekje of iets dergelijks, waar tussen de stenen diende gelaveerd te worden. Heel leuk en weer eens wat anders dan het klim- en het daalwerk. De zandbak op het einde was een goede testmeter om te kijken wie er nog wat jus in de benen had. jawel hoor 8)
Hier kom ik zeker terug. De verplaatsing meer dan waart.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

A d r i wrote:
Biestie1 wrote:Is er ergens nog een meter kasseien daar in de streek die we NIET gedaan hebben ??? :roll:
Als ik de positieve comments hier lees, dan kan ik enkel maar erkennen dat de lat niet voor iedereen even hoog ligt he :-)
Wij vonden er echt niet veel aan ; kasseien en veldwegen en in totaal ongeveer een 10-15 km knap mtb-parkoers. Een parkoers waar IK bijna 23 avs haal ; da kan gewoonweg nie zwaar zijn :lol:
Maar alle, positief blijven, een goede training van 102 km met 1280 hms.
Organisatie : dik ok, niks op aan te merken =D>
Dag Geert. Moest deze tocht nu pakweg in Bouillon of bezijden Namen geweest zijn, had je overschot van gelijk gehad.
Maar gezien het beschikbare potentieel in de streek direct ten zuiden en westen van het Meerdaelwoud, en gegeven de beperkingen die men heeft om in deze tijd door het Woud zelf te fietsen, vind ik te mogen stellen dat de Downhillbikers een schitterend parkoers gebouwd hebben.
De kasseien, ah, ze zijn even onlosmakelijk met de streek verbonden als de bomen in het Meerdaelwoud en het heeft weinig zin om hier telkens weer op terug te komen. Sterker nog , ze hóren er gewoon bij.
Wat je - theoretische- gemiddelde betreft, dat is toch een ondergeschikt gegeven bij de beleving op een TT, of ik moet me zwaar vergissen.
Ik wil gewoon maar aanhalen dat niet voor iedereen dezelfde maatstaven gelden om een tocht SUPER te vinden. Sommigen hebben het daar blijkbaar moeilijk mee. Ik geef ook helemaal geen kritiek, gewoon mijn gevoel bij deze tocht. Ik heb me goed geamuseerd, dat is het voornaamste.

Wat dat gem. betreft ; is absoluut ondergeschikt, zoals je al zei. Voor mij telt momenteel enkel de duur dat ik op mijne fiets zit. Maar het is voor mij wel een soort waardemeter om te zien of het een zware tocht was of niet. En vermits ik niet rap boven de 21 ga, was dit een niet zo zware tocht, ofwel zit ik goed in vorm
:lol:
Viper San
Mountainbiker

Post by Viper San »

die babe met de tricolore mouwen is dan ook niet de eerste de beste hé...denk dat er daar veel mannen achter zouden zweten :-)
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Biestie1 wrote:Ik heb me goed geamuseerd, dat is het voornaamste.
Dat is wat telt hé
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

ivo wrote:
Dickie wrote: Ben een 2de keer in mijn GPS-val getrapt (vorig jaar ook dus :oops:), die geeft steeds de afrit van Bertem om mij te laten vastrijden in een doodlopende straat :evil: .
Lang leve aquafin ! [-X #-o
Inderdaad! En rap dat die mannen kunnen werken... :roll:
Gelukkig dat er nog dat sluipwegske langs het tankstation langs de snelweg is... :wink:
Cherub
Mountainbiker

Post by Cherub »

@ A d r i

Ik ben blij om te zien dat er hier toch nog mensen tussenzitten die het verschil tussen een tocht en een chrono kennen. Ik begon al te blozen als ik hier las dat er mensen de 100 km doen aan meer als 23 km/u gemiddeld en als ik jouw gemiddeld zie dan stelt mij dat gerust.

Uit nieuwsgierigheid; hoe en hoeveel moet je trainen om op zo'n parcours 23 km/u gemiddeld te halen?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik rij hier normaal ook sneller hoor, zo rond de 20, maar ik zat niet echt goed.. als je m'n blog leest weet je waarom.
Verder kan het gemiddelde me feitelijk geen moer meer schelen, die jaren zijn voorbij :roll:
Post Reply