05/07/2009 Oud-Heverlee Meerdael Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

@ Jaro, sorry, 't was ook niet op jou dat ik het eigenlijk had, maar wel op Ramboke die het blijkbaar allemaal beter kan ...

@ 'de koerskonijnen' ...; ik was jullie bijna vergeten ... de volgende keer dat ik van de baan gereden word op een klim waarop ik op mijn kleinste verzet naar boven aan't stampen ben spring ik van mijn fiets en sleur ik u van den uwen om u van heel dicht bij kennis te laten maken met de berm!
Ik ben dus tot 3 maal toe bijna van de baan gereden en 1x bijna gewoon omvergestampt. 2x toch een halve sorry gehad 2x gewoon niks! Door dergelijke toestanden zou een 'mindere' biker het dus nalaten om naar soortgelijke 'grote' organisaties te gaan!
Ik wil natuurlijk niet alle koerskonijnen over 1 kam scheren want er waren er genoeg andere ook natuurlijk die wel weten hoe het moet! Aan hun nen dikke proficiat en nen dikke merci :wink:
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

met z'n 1946 hebben jullie er een editie van gemaakt die nog wel effe zal blijven hangen in onze memories !!!!
=D> =D> =D> -- IEDEREEN VAN HARTE BEDANKT -- =D> =D> =D>
voor volgend jaar gaan we trachten een volledig nieuw parcours op poten te zetten ( uiteraard mét de mooiste stukken van de huidige :wink: )
het zal niet evident zijn, gezien de steeds strengere reglementering .. maar we gaan ervoor.

ps :foto's volgen zo snel mogelijk
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Dickie wrote: Ben een 2de keer in mijn GPS-val getrapt (vorig jaar ook dus :oops:), die geeft steeds de afrit van Bertem om mij te laten vastrijden in een doodlopende straat :evil: .
Lang leve aquafin ! [-X #-o
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Biestie1 wrote:Is er ergens nog een meter kasseien daar in de streek die we NIET gedaan hebben ??? :roll:
Als ik de positieve comments hier lees, dan kan ik enkel maar erkennen dat de lat niet voor iedereen even hoog ligt he :-)
Wij vonden er echt niet veel aan ; kasseien en veldwegen en in totaal ongeveer een 10-15 km knap mtb-parkoers. Een parkoers waar IK bijna 23 avs haal ; da kan gewoonweg nie zwaar zijn :lol:
Maar alle, positief blijven, een goede training van 102 km met 1280 hms.
Organisatie : dik ok, niks op aan te merken =D>
Dag Geert. Moest deze tocht nu pakweg in Bouillon of bezijden Namen geweest zijn, had je overschot van gelijk gehad.
Maar gezien het beschikbare potentieel in de streek direct ten zuiden en westen van het Meerdaelwoud, en gegeven de beperkingen die men heeft om in deze tijd door het Woud zelf te fietsen, vind ik te mogen stellen dat de Downhillbikers een schitterend parkoers gebouwd hebben.
De kasseien, ah, ze zijn even onlosmakelijk met de streek verbonden als de bomen in het Meerdaelwoud en het heeft weinig zin om hier telkens weer op terug te komen. Sterker nog , ze hóren er gewoon bij.
Wat je - theoretische- gemiddelde betreft, dat is toch een ondergeschikt gegeven bij de beleving op een TT, of ik moet me zwaar vergissen.
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

ivo wrote:
Dickie wrote: Ben een 2de keer in mijn GPS-val getrapt (vorig jaar ook dus :oops:), die geeft steeds de afrit van Bertem om mij te laten vastrijden in een doodlopende straat :evil: .
Ik ben ook inde GPS-val gelopen door de afslag Tervuren te nemen en door mijn GPS de verkeerde richting uitgestuurd te worden (richting eindeloze werken) om dan uiteindelijk op eigen initiatief de GPS te overrulen en terug de E40 op te rijden en dan de E314 op te rijden ... Afrit Leuven nemen zoals ik altijd doe om in Heverlee te gaan rijden.
Izirajder
Mountainbiker

Post by Izirajder »

De streek waar we reden was heel mooi.
Vraag me echter af of al deze kasseistroken het enige is wat men er kan uithalen op enkele mooie stukken na ?
Misschien bij deze temperaturen betere voorzieningen voor gekoelde drankjes.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

cateye wrote:Klein filmke gemaakt op een kleine tocht van 48km

http://www.mtboverijse.be

Ivan
Haha Ivan, ik zie dat je gallerij mtb-babes ondertussen ongekende afmetingen aangenomen heeft =D>
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Lampion wrote:
ivo wrote:
Ik ben ook inde GPS-val gelopen door de afslag Tervuren te nemen en door mijn GPS de verkeerde richting uitgestuurd te worden (richting eindeloze werken) om dan uiteindelijk op eigen initiatief de GPS te overrulen en terug de E40 op te rijden en dan de E314 op te rijden ... Afrit Leuven nemen zoals ik altijd doe om in Heverlee te gaan rijden.
Afrit Bertem is de goede hoor, maar je moet dan daarna wel de sluipwegen kennen en de omleidingen soms wel en soms niet nemen(en na 2 jaar Aqua gestuntel ken je die wel - volgend jaar openen ze nog een nieuwe werf in de streek, hoera! - aan hun vorige lopende werven krijgen ze al noch kop noch staart).
Ghostbiker Mrc
Mountainbiker

Post by Ghostbiker Mrc »

Lampion wrote:Eerst en vooral, een dikke proficiat aan de organisatie ... voor deze heel leuke tocht! vandaag de 47 gereden en ben aangekomen met toch wel wat spijt in het hart dat ik niet voor de 65 gekozen heb want had nog wel wat jus over in de benen!

Langs de andere kant vind ik toch wel dat de mensen tegenwoordig heel kieskeurig zijn (Cfr 'Biestie & Jaro)! Zoals in vele topics reeds vermeld is het in 'de Vlaanders' heel moeilijk om een degelijke tocht uit te stippelen! Dus voor ons 'Vlamingen' (O-VL, W-VL & VL-BR) was dit echt wel een geweldige rit! Als jullie echt denken dat het zo makkelijk is, wil ik jullie wel eens een parcours zien bouwen en een TT op poten zetten! GL!

@ Downhillbikers ... BEDANKT! en tot volgend jaar! (Volgend jaar gegarandeerd voor een langere afstand, mss wel de 100 ;-) )
inderdaad,ik heb een tijdje met iemand van de organisatie meegereden (rode t-shirts)en wat hij nog moest doen en al gedaan had om ons leuke rit te bezorgen was niet min, hartelijk dank daarvoor aan de organistie en zeker tot volgend jaar =D>
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

MR Pain wrote:De streek waar we reden was heel mooi.
Vraag me echter af of al deze kasseistroken het enige is wat men er kan uithalen op enkele mooie stukken na ?
Misschien bij deze temperaturen betere voorzieningen voor gekoelde drankjes.
De Aquarius was nochtans heerlijk koel.
Post Reply