05/07/2009 OTEGEM

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

"Vanmorgen werd ik wakker met een houten kop, mijn benen konden het helemaal niet geloven. Ondanks de regen buiten, dat was wel een flop; reed ik toch naar ginder boven."

Bij aankomst 'op zijn frans' een gratis koffie gedronken, een 'slechtedag' tegen mijn medebikers gezegd en vlug voorbij het toilet van slijkske gelopen. Een groepsstart en enkele rustige kilometers om de mens wakker te maken. Zelfs bij het kruisen van drukken banen moest ik mijn ogen niet opendoen, er waren seingevers. =D> =D> =D>
Beetje bij beetje begon ik van het landschap, het parcours en het gezelschap te genieten. :bounce: Na de eerste controle een pak van de medebikers gedag gezegd en lekker in het wiel van de cowboy gekropen.
Onderweg naar de tweede controle aan de AMG even getoond hoe hij kampioen moet worden :lol: (allez, voor een kort stukske dan :wink: )
Op het derde stuk even vast in een greppel en meteen was de Cowboy verdwenen. :evil: Samen met slijkcrosserke het gat gedicht en meteen doorgetrokken (wetend dat ik in de sprint niet kan winnen :oops: ) - - Het Cavendish-syndroom. :lol:
Een, zekere, eindzege in het vooruitzicht, niet meer gerekend op de laatste 'cartouche' van slijkcrosserke die de cowboy terug op het wiel bracht. #-o
Enfin, de rit: een heerlijke inrichting. Af tot in de puntjes! =D> =D> =D> Bepijling, parcours, bevoorrading (ondanks het tekort aan c2 - snel opgelost) en entourage: een grote pluim =D> =D> =D> Als we dit in Belgie krijgen (inclusief de koffie :wink: ) moeten we niet naar la douce :lol:

PS: hoogtemeters: ik had er 1120, maar ben dan ook overal mee met de cowboy mee omhoog gesprongen. [-o<
slunse
Mountainbiker

Post by slunse »

vanmorgen, na een pijnlijk bbq-tje, opgestaan en na een moeizaam ontbijt de fietsjes klaargemaakt om te vertrekken naar Otegem. Toen om 9u30 plots iemand van cardioshop aan de deur stond met mijn pas bestelde hartslagmeter (special delivery op zondagmorgen, dank u wel mr Cardioshop) =D>
De hangover was onmiddelijk verdwenen en op weg naar Otegem alles geïnitialiseerd, dus kon niet wachten om te beginnen.

Het weer was goed, de medebikers stonden scherp en alles verliep goed tot aan de Kwaremont. Toen ik mijn voorste versnelling op t kleinste blad wou gooien draaide alles vast. Blijkbaar waren 3 van de 4 bouten verdwenen en toen ik veranderde van versnelling werd het blad gewoon geplooid... :(
Gelukkig waren we niet zo ver meer van de bevoorrading waar ik t tandwiel afhaalde omdat het tegen de kader aan t schuren was.
Content da we weer konden vertrekken vlogen we de kluis naar beneden, de eerste afdaling was super, maar zorgde wel voor een platte band bij een metgezel. Ikzelf kwam zonder problemen beneden, maar de 3e man van onze bende zat met een immense slag in zijn wiel omdat hij op een steen gereden was. Resultaat: weer 30min stil om herstellingswerk te doen.

Daarna zonder problemen kunnen verder rijden (hoewel t 2e tandwiel ook begon te plooien) en ondanks alle tegenslagen nog super genoten van het parcours. was echt geestig.
De bevoorradingen waren niet super, maar wel genoeg (we waren dan ook immens laat en was eigenlijk al lang blij dat er nog iemand stond bij de 2e bevoorrading)

Mij zien jullie in elk geval volgende keer terug, hopelijk met iets minder pech, maar zeker met evenveel goesting om er een lap op te geven.
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Mannekes, Mannekes, wat een TT, vanmorgen vertrokken om 9.20u voor de 58km. vanuit Otegem via de landelijke kerkwegels en offroad-stroken via een licht looiend landschap richting kluisbergen en mijn benen mogen het geweten hebben. Kort na de 1ste bevoorraading heb ik toch die stijle, korte afdaling te voet gedaan (ik hou hem te goed voor de volgende keer). Toch heb ik 1 keer een duik in de braambessen genomen (auwch!! :oops: :oops: niemand heeft het gezien). Van het crossparcourtje heb ik ook genoten (Daar werden toch foto's genomen hé. Komen deze ook online?). Aan de organisatie een dikke chapeau =D> =D> . Deze TT zal mij nog lang bij blijven. Blij drukke kruispunten konden we de baan oversteken met behulp van 2 seingevers =D> bedankt daarvoor.
Voor mijn part zeker tot volgend jaar (zonder twijfel)!!!
Last edited by jägermeister on Tue 07 Jul 2009 23:35, edited 1 time in total.
pjer
Mountainbiker

Post by pjer »

Otegem, Lotenhulle, Zulzeke en Reet zijn allemaal namen die bij een gewone sterveling de wenkbrauwen doen fronsen. Bij de mtb'ers doen deze namen het water uit de mond stromen. Totaal onverwacht kon ik genieten van deze tocht alhoewel ik serieus mijn peer gezien heb. Het begon nochtans allemaal goed bij een kopje koffie en de uitleg van Moustache over het hoe en waarom van de genomen foto in één of andere Franse tocht (zie topic ingelmunster). Luistervinken noemen ze dat :oops: !
Normaal gezien kan je over de tocht geen kwaad woord vertellen : een mooie streek, een zak en een kluts hoogtemeters, goeie bevoorradingen met veel water (totdat ik vertrok), goed uitgepijld, ... . Wedden dat we dit ook ( zonder al die hoogtetoestanden ) volgende week in Ingelmunster voorgeschoteld krijgen .
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Ik spreek hier enkel voor de 58km. Deze waren zondermeer perfect. De Krierecrossers lieten niks aan het toeval over. Perfect onthaal, een zalig parcours, magnifieke bevoorradingen, en een gezellige après.
In één woord: Klasse
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Na een rustige aanloop, en een mislukt inhaalmanoeuver :drunk: via de mais (volledig te wijten aan het niet mooi evenwijdig zaaien vanwege de boer) wachten de kluis en kwaremont ons ongeduldig op. Aanvankelijk nog het verkeerde wiel gekozen bij de beklimming naar kwaremont, waarna we (vooral in 't wiel van traxer) het hendeltje een beetje meer opendraaiden naar de 1e bevoorrading toe. Opnieuw starten langs de ogenschijnlijk gevaarlijke afdaling ( gewoon fiets laten rollen) om nu de kasseien van kwaremont af te dalen (da ging precies een stuk gemakkelijker dan omhoog). Hier volgden nog enkele deftige klimmetjes, waaruit blijkt dat traxer ondertussen al heel wat minder gewicht dan ondergetekende moet meesleuren. Een mooie passage door Heynsdaele (met hier en daar modder #-o ) brachten ons opnieuw bij de bevoorrading waar men het nodige deed om verse drank aan te brengen. Nu nog eens naar beneden, en na het herstellen van een lekke band en laatste keer naar boven, om de resterende km's af te malen. Nog een mooie passage op ee crossparcourske en wat slingeren naast het kanaal. Hier raakte ik mijn metgezellen kwijt tot ze mij voorbijstoven terwijl ik rustig een klapke aan't doen was [-X . Traxer dacht idd al aan een mooie zege, tot ik (de goede raad van GP indachtig) slijkske warm kreeg om mij te lanceren op de weg =D> , éénmaal op de laatste offroadstrook was het nog vrij éénvoudig om de stervende zwaan bij te benen :wink: . Met benen die ieder moment in een kramp konden schieten de laatste km's uitgebold van deze toch zwaarder dan verwachtte tocht. De km's waren niet echt correct, maar dat bekend meer voor 't zelfde geld =D> . Parcours, seingevers, bevoorradingen en bepijling =D> .
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Pas om 10 uur gestart en omwille van houten kop slechts 42 km gereden. Daar ik met de fiets afgekomen ben toch goed voor 65 km.
Afzien en puffen, en vooral veel dorst geleden.
Volgend jaar beter.

Ik zou het nog vergeten de commentaar op de tocht : zeer goeie organisatie zonder enige minpunten. Gewoon af.
Proficiat.
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

inderdaad ,rit was in orde ,lang geleden zoon uitpijling gezien en bevoorraading.mooie toer en prachtige organisatie.en laatste bevoorraading aan banhoofdbos(of zoiets dergelijks) met een live groepken :wink: =D> :^o .
zonder zever tot volgend jaar

en niet vergeten 11-12 julie zomertocht der brigandsbikers.
woppy
Mountainbiker

10/10

Post by woppy »

Proficiat aan de organisatie !
Niks op aan te merken,
Tour prachtig, bevoorrading SUPER, weer uitstekend !
Echt, volgend jaar kom ik zeker terug...
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Uiteindelijk ook voor Otegem gekozen. Perfecte organisatie en mooie toer. =D> =D>
1 heel groot minpunt : als je afkomt met 52-58-73km als afstanden dan gaat men ervan uit dat deze juist zijn. [-X
Misschien een toelichting hoe dit komt , toch 6km mis ? 8)
Met veel moeite mijn campagnon kunnen overtuigen om de 73 te doen die er bij ons 79 waren. #-o
Die laatste 6 waren dus echt een hel voor mijnen maat. :cry:
Als hij gerecupereerd is komen we normaal terug . :wink:
Post Reply