stoppen met roken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

ik heb in totaal een goede tien jaar gerookt... Op het einde zat ik aan anderhalf tot twee pakjes per dag. Het was de één na de andere... Ik mocht roken op mijn werk, dus daar moest ik het ook niet voor laten. Mijn toenmalige vriendin (mijn huidige vrouw) vroeg me te stoppen, maar forceerde me niet. Ik deed het even voor haar, maar begon al vlug weer te roken... :oops:
Enkele weken erna ben ik dan definitief gestopt! Ik had 's avonds geen sigaretten meer en besloot om er 's morgens niet meer om te gaan. Sindsdien ben ik gestopt, dat is nu toch een goed drie jaar geleden (of is het vier, ik weet het niet precies meer...).
Ik heb wel eerst afgebouwd: niet meer in het appartement maar dan stond ik in de gietende regen in een hoekje op ons terras te paffen...
Het ging echt wel ver op bepaalde momenten... Ik sprong 's nachts weer in mijn kleren om bijna 20 km verder een pakje te gaan halen in een automaat...
Achteraf gezien toch echt wel stupied en belachelijk! Wat een verslaving allemaal niet doet met een mens...
Lichamelijk had ik ook afkick verschijnselen. Ik moest effen blijven roken 's morgens in de wagen, want anders was ik echt een gevaar op de weg! Ik had de gewoonte om altijd te roken in de wagen. Als ik dat stopte, dan beefde ik en kon ik mijn aandacht niet echt op de weg houden... Amaai zunne!

Ben echt content dat ik er vanaf ben! Het stinkt, is ongezond, is kostelijk, is afstotend naar niet rokers toe,...

Er niet aan beginnen is de boodschap en als je er al aan begonnen bent, ermee stoppen! Je weet niet hoe goed je het hebt achteraf! =D>
zork
Mountainbiker

Post by zork »

ik ben ook bezig met te stoppen, maar ik zie het anders:
ik stop zoals ik begonnen ben;
gewoon afbouwen, 10 jaar geleden begon ik met roken en smoorde 1 a 2 per dag, geleidelijk liep dat op tot een pakje/dag.
nu rook ik niets, maar s'avonds bij een glas wijn of een pint vraag ik nog wel is van eens te trekken van een rokende toogbuur, daar blijft het bij.
ik ben vooral tegen die plakkers of pillen. ooit heb ik eens het wondermiddel "zyban" geprobeerd en ik was de hele dag stoned tot ik het beu was en terug ben beginnen te roken.
nu bouw ik geleidelijk af en sta steeds sterker in mijn schoenen.
dhoop
Mountainbiker
Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Post by dhoop »

volledig gedaan ermee voor mij rookte eigenlijk juist als ik een beetje beschonken was in het weekend maar het begint toch door te wegen de alcohol en de sigaretten als men een beetje fanatiek triant in de week en dan in het weekend alles aan de knoppen doet #-o beginnen opmerken door mijn trainingspartners dus alcohol nog juist als ik iets ga eten en voor de rest keihard water dus ook geen stinkstokken niet meer voor mee gedaan ermee we gaan ervoor :lol: LEVE DE SPORT
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Kristof. wrote:allez ik ben nog maar eens aan het proberen te stoppen.
Hou het al 3 dagen vol :roll:
bekijk het zo : welke vrouw wil graag een asbak kussen?? :lol:
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

sunn xtreme wrote:
Kristof. wrote:allez ik ben nog maar eens aan het proberen te stoppen.
Hou het al 3 dagen vol :roll:
bekijk het zo : welke vrouw wil graag een asbak kussen?? :lol:
een die ook rookt? ;)

Ondertussen ook al 2,5 jaar rookvrij,
Gewoon keihard met een cold-turkey gestopt en dat viel beter mee dan verwacht,
ik rookte destijds 2 a 3 pakjes tabak per week.
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Ik ben nog steeds niet rookvrij. Helaas (voor de algemene gezondheid) gaat het fietsen nog te goed mét.
dhoop
Mountainbiker
Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Post by dhoop »

:wink: gedaan ermee :wink:
simple plan freak
Mountainbiker

Post by simple plan freak »

vroeger, toen ik klein was, rookte mijn vader veel, van ons ma mocht hij nooit in huis roken. dus rookte hij in de bureau's van ons bedrijf, op een dag was ik het beu en moest mijn woede ergens kwijtraken. ik nam de schaar en knipte alle sigaretten in 2. toen had ik mijn vader nog nooit zo boos gezien. hij was niet een van de domste dus rookte hij de stukjes nog op met filter. maar eens dat ik dat doorhad knipte ik de sigaretten in 5 stukken zodat hij ze niet meer kon oproken. ik had in totaal een stuk of 10 pakjes sigaretten in stukken geknipt (wat zou de waarde ervan zijn? ik rook niet dus ik zou dat niet weten).
sindsdien is hij gestopt met roken en is heel blij dat ik dat gedaan heb.
mss een tip voor kinderen waarvan hun ouders roken :-D

aan iedereen die wil stoppen met roken, succes é.
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

Ik ben ondertussen meer dan 10 maanden gestopt met roken. Ik ben nog steeds enorm trots om dit te hebben bereikt. Het is die fierheid die mij staande houdt als de "goesting" opduikt.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Gisteren ook ene, juist voor hij moest vertrekken op de toertocht stond hij nog eentje te roken, das dus echt geen zicht he :lol: :lol:
Post Reply