05/07/2009 Oud-Heverlee Meerdael Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Biestie1 wrote:Is er ergens nog een meter kasseien daar in de streek die we NIET gedaan hebben ??? :roll:
=D>

Nog kilometers :-D :-D
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

jaro wrote:
Biestie1 wrote:Is er ergens nog een meter kasseien daar in de streek die we NIET gedaan hebben ??? :roll:
=D>

Nog kilometers :-D :-D
De eerste 25 km mogen ze wat mij betreft voor volgend jaar toch ook hertekenen. Zeker dat stuk naar Bauvechain (of hoe ge dat ook schrijft), was wat zinloos. als ik kasseien wil doen dan volg ik wel het fietsroutenetwerk...

-->Nu, voor de rest was de organisatie toppie (ik heb nog nergens zoveel pijlen zien hangen)
--> Het stuk tussen de 2de en 3de bevoorrading was gewoon AF! Een paar leuke single tracks/afdalingen en steile klimmekes
--> Bevoorrading was meer dan ok (Aquarius!)

Volgend jaar ben ik alleszins weer van de partij!
beef-cake
Mountainbiker

Post by beef-cake »

Mooie en leuke toertocht, goede bevoorrading en duidelijke bepijling. Een beetje afgezien bij het klimmen, maar de snelle afdalingen (op een gegeven moment was ik een snelheid van 47km/u aan het maken, terwijl een makker 57km/u naar afdondert op een gevaarlijke helling) maakten het geheel het ruimschoots goed. Heb wat later vertrokken vanuit Malle dan voorzien, dus de 47km (49 echte km's) gekozen i.p.v. 66km. Spijtig voor het ontbreken van seingevers bij gevaarlijke kruispunten. Voor de rest, was het echte de moeite te komen. Heb vandaag veel stof, stofwolken, zand, stenen, kasseien, geulen en zweet gezien. En de braadworstjes bij de après waren lekker!
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

Klein filmke gemaakt op een kleine tocht van 48km

http://www.mtboverijse.be

Ivan
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

Eerst en vooral, een dikke proficiat aan de organisatie ... voor deze heel leuke tocht! vandaag de 47 gereden en ben aangekomen met toch wel wat spijt in het hart dat ik niet voor de 65 gekozen heb want had nog wel wat jus over in de benen!

Langs de andere kant vind ik toch wel dat de mensen tegenwoordig heel kieskeurig zijn (Cfr 'Biestie & Jaro)! Zoals in vele topics reeds vermeld is het in 'de Vlaanders' heel moeilijk om een degelijke tocht uit te stippelen! Dus voor ons 'Vlamingen' (O-VL, W-VL & VL-BR) was dit echt wel een geweldige rit! Als jullie echt denken dat het zo makkelijk is, wil ik jullie wel eens een parcours zien bouwen en een TT op poten zetten! GL!

@ Downhillbikers ... BEDANKT! en tot volgend jaar! (Volgend jaar gegarandeerd voor een langere afstand, mss wel de 100 ;-) )
GM marathon biker
Mountainbiker

Post by GM marathon biker »

Vandaag ook afgezakt naar Heverlee.
Alles was prima voorzien.
Geen minpuntje te bespeuren.
MB pijlen waren aangegeven vanaf einde E 4O afslag Leuven hè Uncle Sam.
Maar ik vergeef het je na een nachtje stappen. #-o
Aangename kennismaking nonkel. :-D
Daarvoor doet een mens het hè van zo ver afkomen(Ieper) PETJE AF JONG =D>
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

@ Lampion denk dat je mij verkeerd verstaat. Is bedoeld als joke, zie twee bijgevoegde emoticons.
Ik keur hier nergens iets af integendeel, ik heb geen enkel probleem met een kassei meer of minder.
Maar we hebben er hier inderdaad nog veel liggen waar we niet over moesten.

Jaro
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Dikke proficiat aan de org.,om mij te doen afzien als de beesten,en te doen zweten als de paarden!
Exact een uur langer gereden dan de vorige jaren,of 5 uur i.p.v.4 uur,de vorige keren! #-o
Reden zal wellicht de wat mindere form zijn,ook nog steeds last van linkerbeen door crasch van enkele weken terug....
en de grootste boosdoener zal wellicht het gebrek aan slaap geweest zijn,in combi met een overdaad aan regenwater met bubbels???:drunk:
Ofwel was het parcours dit jaar zoveel lastiger dan de vorige??? :roll:
In ieder geval een heel mooie,warme en stoffige tocht,met 20° bij de start tegen 9 uur aan ,en 29°na de middag bij aankomst!
k'Zal de volgende keer proberen om fit aan de start te beginnen,het zal een stuk schelen om achteraf nog een uur wakker te blijven
om terug thuis te geraken!!! #-o
We hadden wel 102.5 km door een sabotage van de bepijling aan die kamping,van de plaatselijke jeugd,die dat hééél plezant vonden! #-o
Deze behoort dus nog steeds bovenaan in de lijst van de topklassiekers in Vlaanderen! =D> =D> =D>
Cherub
Mountainbiker

Post by Cherub »

Veel koerskonijnen gezien vandaag waarvan er hier blijkbaar redelijk wat op het forum zitten 8). Zoals al eerder opgemerkt een beetje veel kasseien en op het einde heel veel lijken opgeraapt maar dat hoort erbij hé. Niet iedereen heeft de tijd door professionele of persoonlijke redenen om 2 of meer keer per week te rijden.

Resultaat volgens Garmin Training Center: 48,73 km en 639 positieve hoogtemeters.

Zoals gewoonlijk een zeer goede organisatie en tot volgend jaar!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Dit is imo één van 'Vlaanderens mooiste' tt'n.
Ben een 2de keer in mijn GPS-val getrapt (vorig jaar ook dus :oops:), die geeft steeds de afrit van Bertem om mij te laten vastrijden in een doodlopende straat :evil: .
Soit, om 7.45 zaten we op de fiets om aan een prachtige 102km te beginnen.
Regelmatig de neus van het stuur gehaald om van de omgeving te genieten :lol: .
Toch weer een aanpassing om vanuit het vlakke Waasland weer met hoogtemeters geconfronteerd te worden.
4 bevoorradingen, met genoeg water om de lege drinkbus nog bij te vullen =D> , zorgden voor recuperatie.
Naar het einde toe ging de jus wel uit de benen.
Dat bordje voor de laatste 5 km zorgde voor een boost :wink: .
De rit leek mij zwaarder dan vorig jaar, daar zal de warmte van de voorbije week en gebrek aan slaap mss voor iets tussen gezeten hebben.
Een tip voor degenen die het parcours niet technisch genoeg vonden, kom niet meer aan de remmen zodra je een bordje met 'gevaarlijke afdaling' passeert, dan wordt het vanzelf technischer :lol:
Het werd al vlug laat, dus een aprés kon niet meer :( ...
Een tochtje waar we nog lang aan zullen terug denken =D>
Post Reply