05/07/2009 OTEGEM

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Een toerken in de Vlaanders... Het was misschien het vierde dit jaar en verdorie, ik zal het geweten hebben. Mooi parcours (veel gekend gerief, maar dat kan de pret niet drukken als het goed is :wink: )

Gegaan voor de 70 (of 73) die er 80 waren volgens mijn machinerie en slechts op het laatst een beetje last van krampen gekregen, waardoor ik samen met Fritsie aan net geen 19 per uur dit heb overleefd.

Ik was er precies nogal enthousiast over, wat ik heb daar nog een epistel over geschreven en gepubliceerd op mijn plekske op het wereld wijde web.

Heel verzorgde toer, goed bepijld (slechts 1 keer in de remmen moeten gaan waarschijnlijk door mijn eigen schuld), seingevers (of klaarovertjes!) hier en daar en puike bevoorradingen (1 keer een beetje leeggeroofd, maar toch nog voldoende over).

Het was weer een mooie zondag.
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

vandaag ook afgezakt naar Otegem voor de 70km , waarvan we al wisten dat het er 73 waren , en die er uiteindelijk 78,5 waren volgens mijne polar

tot aan de 1e bevoorrading netjes meegereden met de bende , tussen de 1e en 2e bevoorrading een poging gedaan om mee te glippen met de A-ploeg (welliswaar in afgezwakte vorm nu hun tgv-locomotief ergens rond leuven zat) , na de 2e bev. terug meegeglipt en na een lekke band van traxer (denk ik) ben ik alleen verdergegaan onder het motto "ze halen mij wel terug in" (wat dus later bleek van niet te gebeuren) :lol:

prachtige tocht , uitstekende organisatie (seingevers en dergelijke) , bevoorrading ruim voldoende (watertekort werd net aangevuld toen wij voor de 2e keer aankwamen op de kluis), afspuitstand , kortom alles voor een geslaagde zondag

enkel de afstand die voor wat misverstanden gezorgd heeft , had er de laatste 5km nog eens goed gas gegeven en blijkbaar was er dan nog 5km te gaan waardoor ik redelijk zacht aant worden was #-o toch nog aangekomen met een kleine 21avg 8)

Otegem tot de volgende =D>
Dieter1986
Mountainbiker

Post by Dieter1986 »

Twa Zalige Rit , erg schone stukken !
52 Kilometer gereden , Spijtig genoeg ietske verloren van op Bar-Ends van mijn Cube zo'n Oranje dopselke . Mijn pa zal eens bellen na verdelere van Cube in de buurt

De mensen die straat afzetten was ook enorm leuk om te hebben in een Rit =D> =D> =D>

het was ook goe bevooraading ze !! schoon georganiseerd
Taghonske
Mountainbiker

Post by Taghonske »

Heb de 70km gedaan. Net zoals vorig jaar terug erg genoten van het constante afzien :roll: Met nen goejen compagnon toch een skoon gemiddelde van 21.2 gereden.
Niets dan lof voor de organisatie, dus tot volgend jaar!
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

Vandaag samen met Raceface naar Otegem afgezakt :-D . We hadden deze tocht geplant als voorbereiding op het Belgisch Kampioenschap MTB =P~ in Malmedy dat er binnen 2 weken aankomt. Wat de tocht betreft: alles dik in orde, mooi parcours, goede bevoorrading en de seingevers aan de gevaarlijke oversteekplaatsen zorgden voor de kers op de taart! =D>
Kortom een geslaagde training, de 70km afgewerkt aan en vlot tempo, 23 gem. en om het accent wat te leggen op een lange duurtraining nog van Otegem naar Gits gefiets(wat Slijkcrosserke en Coboy Peter kunnen bevestigen :-D ), bij thuiskomst gaf m'n tellerke 120km aan.
Mooi is dat! :-D
Mr Loco
Mountainbiker

Post by Mr Loco »

het was vandaag mijn allereerste MTB tocht.en het was meer dan heel goed.de organisatie was perfect.het parcour was prachtig en daar bovenop heb ik het nog uitgereden ook.ik heb de 40km gereden aan een gemiddelde van 16.8km/u.kan dus niet echt beter zijn voor mij.

bedankt aan de krierecrossers. =D> zeker tot volgend jaar,en wie weet mss vroeger e sjarlewie :lol:
Dieter1986
Mountainbiker

Post by Dieter1986 »

Taghonske wrote:Heb de 70km gedaan. Net zoals vorig jaar terug erg genoten van het constante afzien :roll: Met nen goejen compagnon toch een skoon gemiddelde van 21.2 gereden.
Niets dan lof voor de organisatie, dus tot volgend jaar!
ben jij van Zeewieties ? toevallig nie met mijn Broer gereden ie heeft ook 78 km gereden int spoor van jonge kerel van Zeewieties :-D
gedewe
Mountainbiker

Post by gedewe »

vandaag denk ik voor de 3e of 4e keer Otegem gereden en k moet zeggen het was goed , bepijling ok , bevoorradingen ook .
Alleen ne keer plat gereden met die domme Schwalbe's ,
58 km waren er 60 met avg van 20 km
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

78.50 km
20 hr gem
1058 hgt meters
2.3 liter water
blauwe plek kerkwegel
beetje vermoeide benen na vorig week spaanse Pyreneëen

was goe org. =D>

grt
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Een beetje te laat vertrokken en dus maar de 52 kunnen doen, maar eigenlijk was dit al meer dan genoeg. Ik gedij niet zo goed in die zwoele weersomstandigheden :lol:

Ik zou eigenlijk een cut and paste kunnen doen van alle goede opmerkingen hierboven. Deze tocht was af !!
Bedankt aan allen die deze tocht mogelijk maakten en tot volgend jaar.
Post Reply