05/07/2009 Thimister
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
05/07/2009 Thimister
iemand deze al gereden? hoe ist parcours of de omgeving? Vergelijkbaar met Eupen? (-> saai) of wat uitdagender?
Ik ben hier nog niet geweest maar ken enkele mannen die regelmatig toertochten in de Gileppestreek rijden. Dit zou absoluut één van de betere zijn! Heel mooie omgeving, heel mooi (technisch vrij zwaar) parcours met de nodige hoogtemeters (!), goede organisatie, echt alles erop en eraan.
Schouderproblemen houden me nu al langer van mijn fiets dan ervoor, maar moest ik me toch ietske in form voelen, is dit zowiezo de tocht waar ik dit weekend voor zou kiezen.
Kwestie vanachteraf te zeggen dat je écht gemountainbiket hebt!
(en niet te vergeten dat die tochten daar meestal eindigen met een heel gezellige après, met een lekkere braadworst en wat sfeer, dus dat is ook tof om zo'n sportieve ochtend mee te eindigen!)
Dus... zéker gaan; het is één van de mooiste Gileppe toeren die je kan rijden!
Schouderproblemen houden me nu al langer van mijn fiets dan ervoor, maar moest ik me toch ietske in form voelen, is dit zowiezo de tocht waar ik dit weekend voor zou kiezen.
Kwestie vanachteraf te zeggen dat je écht gemountainbiket hebt!
(en niet te vergeten dat die tochten daar meestal eindigen met een heel gezellige après, met een lekkere braadworst en wat sfeer, dus dat is ook tof om zo'n sportieve ochtend mee te eindigen!)
Dus... zéker gaan; het is één van de mooiste Gileppe toeren die je kan rijden!
- peerke1967
- Mountainbiker
- Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build
Post by peerke1967 »
Ben hier al verschillende keren geweest en is inderdaad zeer mooie tocht.
Meestal gaat dit richting het hertogenwald, maar kan natuurlijk ook ergens anders naartoe gaan. Elk jaar vinden ze hier wel nieuwe paadjes en overal krijgen ze ook geen toestemming voor( zoals in jalhay waar ze geen toestemming kregen voor de Hoegne)Gewoon afkomen zou ik zeggen
Hoogtemeters genoeg en technische stukken zitten er zeker in.
Greetz Peerke
Meestal gaat dit richting het hertogenwald, maar kan natuurlijk ook ergens anders naartoe gaan. Elk jaar vinden ze hier wel nieuwe paadjes en overal krijgen ze ook geen toestemming voor( zoals in jalhay waar ze geen toestemming kregen voor de Hoegne)Gewoon afkomen zou ik zeggen
Hoogtemeters genoeg en technische stukken zitten er zeker in.
Greetz Peerke
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
Re: thimister
ik ookBMW wrote:ben er al geweest maar herinner me niet meer of het echt goed was
heel slecht is het er niet want dan was deze al lang van mijn lijstje geschrapt en er zijn geen alternatieven dus....
morgen ben ik er zeker
greetz
Thimister
Ik vond het niet echt een uitdagende tocht, heel weinig bos,redelijk wat veldwegen en veel weg. Het waren wel redelijk wat klimmetjes en wat afdalingen. Ik weet niet of er hier andere mogelijkheden zijn, maar had er misschien iets meer van verwacht. Toch een leuke TT geweest met een prima organisatie en een lekkere cider 5km voort einde ook de leffe was lekker na de tocht. Mij zien ze hier terug als er geen andere leukere tt tocht staat geprogrammeerd diezelfde dag.
Kan me alleen maar aansluiten bij Brockie... te weinig technische stukken, te veel verhard... zeker de eerste 15 km. eerder een familie-tochtje voor toeristen... tweede helft was wel wat beter, maar toch te weinig uitdaging... Volgende keer kies ik niet meer voor de TT's in deze buurt... is reeds de derde keer dit jaar dat het hier een beetje tegenvalt... maar is ook mijn eigen schuld want kies te veel voor de TT's die dichts bij huis zijn...