27 en 28/06 VELDEGEM
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
De waarheid wordt hier weer alle oneer aangedaan.
Inderdaad gestart met Veeteeteetje, de Cowboy, Lisa, Kenny en zijn pa.
De jeugd een paar tellen voorop en t'mansgeweld een paar minuten later.
Kenny zag er reeds voor de start, ter zelfder uur, uit als één mijner grootste idolen. Dhr M. Jackson. Eerstgenoemde zelfs nog, met grote voorsprong, ietske slechter.
Van direct was het koekenbak. Het stof dwarrelde al op nog voor we er effectief waren. Van benauwdheid.
Kenny en zijn pa losten inderdaad de rol. Logisch, want alcohol die te sterk geschud wordt - de ondergrond lag ferm hard - kan in gesloten ruimte wel eens onploffen. Ik had Kenny zijn broekske al een paar keer zien bollen ter hoogte van de bilspleet.
Van dan af ging ik niet meer van de kop. Beukend in de warme wind, continue op't groot blad en 't kleinste kransje. Veeteeteetje en Cowboy naar adem snakkend in mijn wiel.
En ik maar kletsen over een bosje hier en een single-trackske daar.
K'heb ze pijn gedaan.
Zij maar zeker, ze liggen nu al te ronken in hun bed.
Voor waar en echt,
Motorbiker.
Inderdaad gestart met Veeteeteetje, de Cowboy, Lisa, Kenny en zijn pa.
De jeugd een paar tellen voorop en t'mansgeweld een paar minuten later.
Kenny zag er reeds voor de start, ter zelfder uur, uit als één mijner grootste idolen. Dhr M. Jackson. Eerstgenoemde zelfs nog, met grote voorsprong, ietske slechter.
Van direct was het koekenbak. Het stof dwarrelde al op nog voor we er effectief waren. Van benauwdheid.
Kenny en zijn pa losten inderdaad de rol. Logisch, want alcohol die te sterk geschud wordt - de ondergrond lag ferm hard - kan in gesloten ruimte wel eens onploffen. Ik had Kenny zijn broekske al een paar keer zien bollen ter hoogte van de bilspleet.
Van dan af ging ik niet meer van de kop. Beukend in de warme wind, continue op't groot blad en 't kleinste kransje. Veeteeteetje en Cowboy naar adem snakkend in mijn wiel.
En ik maar kletsen over een bosje hier en een single-trackske daar.
K'heb ze pijn gedaan.
Zij maar zeker, ze liggen nu al te ronken in hun bed.
Voor waar en echt,
Motorbiker.
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
zaterdag gestart voor de 65 samen met maat. Na eerst de beetjes wat op het gemak los gereden te hebben het tempo wat de hoogte opgetrokken. Maar na dat ik een beetje zitten koersen heb met een gast van versluys gewacht op mijne maat die blijkbaar zijn dagje niet had.
Na de tweede bevoorrading die er rap was kwam hij er een beetje door maar toch heeft hij in het singletrackje in het bosje al dan niet bewust mijn derailleur en mijn pat er af gereden.
Dusja ik te voet verder en een eind aan zijn arm gehangen tot we op de gps zagen dat we nog drie kilometer van de streep waren dan mijn maat achter de auto laten gaan. Rit was voor mij in orde ik ben van de streek en ze hebben hun best gedaan.
grtz poggio roy
Na de tweede bevoorrading die er rap was kwam hij er een beetje door maar toch heeft hij in het singletrackje in het bosje al dan niet bewust mijn derailleur en mijn pat er af gereden.
Dusja ik te voet verder en een eind aan zijn arm gehangen tot we op de gps zagen dat we nog drie kilometer van de streep waren dan mijn maat achter de auto laten gaan. Rit was voor mij in orde ik ben van de streek en ze hebben hun best gedaan.
grtz poggio roy
- den wakkere bakker gits
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Post by den wakkere bakker gits »

veldegem in een notendop zie hierboven (met slechte benen)
veelzegend niet. maar alles was dik in orde zulle
weektotaal 383,6km waarvan 308km met den mountainbike
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
- Knurrebikers lady
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Post by Knurrebikers lady »
Zaterdagmiddag rond 12u in Doomkerke met de bike vertrokken teneinde de 80km TT in Veldegem onder mijn wielen te steken.
Veldegem zonder problemen gevonden (thanks Garmin
), ingeschreven, mijn Craft truitje à sympa medewerkers afgegeven en de TT aangevat.
Dat ik dankzij mijn late vertrekuur (13u) onderweg bijna geen bikers zou tegenkomen op de 80km vond ik niet erg. Q-Music gaf schitterende muziek in mijn oor en de beentjes voelden goed !
Waar ik me wel een beetje aan ergerde was dat ik gehoopt had dat ik meer off-road zou krijgen
In de 1e 40km van het parcours zat hier en daar wel een leuke single-track en wat off-road, maar ik meen dat het grotendeel hier baan, baan en nog es baan betrof...
Na 40km dan - voor mij de 1e - bevoorrading gehad. Ruim voldoende aan koek en drank en duidelijk waardoor ik hier de 1e x grad voorbij had gereden. Had ik bord bevoorrading gemist
of te ver vooruit gekeken naar bord splitsing 80km 1e x links en bord splintsing 80km 2e x rechts...
Mijn Camelbak en de maag wat bijgespijsd en terug vertrokken voor de rest van de TT.
Moet zeggen dat ik meer en meer in mijn sas kwam. Enkele mooie stukken bos, technisch stukje, meer off-road ... hiervoor kwamen we
De laatste 40km van de TT vond ik dan wel voldoende aan off-road en was mijn MTB-honger deels gestild.
Nabij de laatste en derde bevoorrading nog 2 crossers tegengekomen waarna ik poogde tot aan de aankomst hun wiel te pakken. Gelukkig hadden zij iemand van de dove bikers uit de nood geholpen
waarna ik en die persoon ons best deden om aan hun wiel te kleven tot aan de eindmeet, want hard ging het...
Bij aankomst Craft truitje afgehaald (dank à organisatie voor het bijhouden), lekkere pistolet gegeten en koele ice-tea int gezelschap van enkele sympa Wacky Racers.
Hierna vertrokken voor de terugrit naar huis en vanaf Ruddervoorde - thanks to my Garmin - geen baan meer gehad !!!
Paadje hier, off-road daar, bosjes Hertsberge in, nog nooit bereden paden in de MTB (maar wel beschikbaar voor wandelaars en bikers), off-road tot à mijn voordeur. Hoe schitterend kan 't biken zijn
Zodoende toch voldaan en tevree thuisgekomen met 115km op de teller à avg 24,6
Veldegem zonder problemen gevonden (thanks Garmin
Dat ik dankzij mijn late vertrekuur (13u) onderweg bijna geen bikers zou tegenkomen op de 80km vond ik niet erg. Q-Music gaf schitterende muziek in mijn oor en de beentjes voelden goed !
Waar ik me wel een beetje aan ergerde was dat ik gehoopt had dat ik meer off-road zou krijgen
Na 40km dan - voor mij de 1e - bevoorrading gehad. Ruim voldoende aan koek en drank en duidelijk waardoor ik hier de 1e x grad voorbij had gereden. Had ik bord bevoorrading gemist
Mijn Camelbak en de maag wat bijgespijsd en terug vertrokken voor de rest van de TT.
Moet zeggen dat ik meer en meer in mijn sas kwam. Enkele mooie stukken bos, technisch stukje, meer off-road ... hiervoor kwamen we
Nabij de laatste en derde bevoorrading nog 2 crossers tegengekomen waarna ik poogde tot aan de aankomst hun wiel te pakken. Gelukkig hadden zij iemand van de dove bikers uit de nood geholpen
Bij aankomst Craft truitje afgehaald (dank à organisatie voor het bijhouden), lekkere pistolet gegeten en koele ice-tea int gezelschap van enkele sympa Wacky Racers.
Hierna vertrokken voor de terugrit naar huis en vanaf Ruddervoorde - thanks to my Garmin - geen baan meer gehad !!!
Paadje hier, off-road daar, bosjes Hertsberge in, nog nooit bereden paden in de MTB (maar wel beschikbaar voor wandelaars en bikers), off-road tot à mijn voordeur. Hoe schitterend kan 't biken zijn
Zodoende toch voldaan en tevree thuisgekomen met 115km op de teller à avg 24,6
Zaterdag aangezet voor de 80 km die er slechts maar 71km waren. Gelukkig ken ik de omgeving en heb ik er dan maar 21 km aangebreid.
Voor de rest: goede locatie, goede bepijling, bevoorradingen waren sober maar voldoende, jammer dat de eerste km's wat weinig off-road hadden.
Misschien volgend jaar tocht in km's nog wat uitbreiden en sommige off-road stroken niet links laten liggen.
Heb me toch geamuseerd en kom volgend jaar terug.
Voor de rest: goede locatie, goede bepijling, bevoorradingen waren sober maar voldoende, jammer dat de eerste km's wat weinig off-road hadden.
Misschien volgend jaar tocht in km's nog wat uitbreiden en sommige off-road stroken niet links laten liggen.
Heb me toch geamuseerd en kom volgend jaar terug.
- jägermeister
- Mountainbiker
Post by jägermeister »
Zaterdag de 65km gereden. t was een vlam tt'tje met een paar technische stukjes. Hier en daar mocht toch een pijltje extra geplaatst worden (toch 1 keer het verkeerde pad op gegaan
). Na de eerste bevoorrading samen gereden met iemand van de Pittemse Bikedevils tot aan de splitsing 80-65 (hij reed de 80km) Voor de rest alles OK
.(bevoorrading, douche, pistolé met gekapt en de leffe).
Aan den wakkere bakker: een heel mooie film
!!!
Aan den wakkere bakker: een heel mooie film
Kben een beetje laat met mijn reactie.uncle sam wrote:2 flaters van de organisatie:
- afstand 71km ipv 80km, als dit een manier is om toch maar 3eur te kunnen vragen![]()
- mtb tocht laten passeren waar (jaarlijks zelfde scenario) er smorgens een "vinke-zetting" plaatsvindt![]()
Over dat laatste wil ik eff iets kwijt: vanaf nu heeft iedere "vinke-liefhebber" afgedaan bij mij, ik kan geen vink meer zien of horen!
Als brave bikers passeren we aan 5km/h voorbij de deelnemers, zonder kritiek en in dankafgenomen begrip voor de stilte, tot we een "oude zak pattatten" aan het eind van wegversperring tegenkomen. Die vond het interessant om mij in de gracht vol netels te duwen... jaja de ouwe garde, de "vinke-liefhebber" ... gepassioneerd dat niemand mocht passeren.
Met de benen vol brandnetelprikkels (300tal) mijn verstand gebruikt, politie kwam net langs...
Gelukkig geen lichamelijke of materiele schade.
Verdraagzaamheid in de moderne wereld is soms ver zoek!
Maar het ongelukje met mijne collega hier boven was het enige spannende aan deze tocht.
Jammer, want de winter editie heeft veel meer te bieden.
En ons laten inschrijven voor 80 i.p.v. 70 km om 3,00 € te kunnen vragen
Dat zijn streken van baenejeanetten
- Mountainbiker
Post by den wakkere bakker gits »
T'ligt nochthans aan ons zelf hoor we hebben verkeerd gereden maar k'weet ook niet juist waar. wij hadden er ook 72 ipv 80slijkcrosserke wrote:Kben een beetje laat met mijn reactie.uncle sam wrote:2 flaters van de organisatie:
- afstand 71km ipv 80km, als dit een manier is om toch maar 3eur te kunnen vragen![]()
- mtb tocht laten passeren waar (jaarlijks zelfde scenario) er smorgens een "vinke-zetting" plaatsvindt![]()
Over dat laatste wil ik eff iets kwijt: vanaf nu heeft iedere "vinke-liefhebber" afgedaan bij mij, ik kan geen vink meer zien of horen!
Als brave bikers passeren we aan 5km/h voorbij de deelnemers, zonder kritiek en in dankafgenomen begrip voor de stilte, tot we een "oude zak pattatten" aan het eind van wegversperring tegenkomen. Die vond het interessant om mij in de gracht vol netels te duwen... jaja de ouwe garde, de "vinke-liefhebber" ... gepassioneerd dat niemand mocht passeren.
Met de benen vol brandnetelprikkels (300tal) mijn verstand gebruikt, politie kwam net langs...
Gelukkig geen lichamelijke of materiele schade.
Verdraagzaamheid in de moderne wereld is soms ver zoek!
Maar het ongelukje met mijne collega hier boven was het enige spannende aan deze tocht.
Jammer, want de winter editie heeft veel meer te bieden.
En ons laten inschrijven voor 80 i.p.v. 70 km om 3,00 € te kunnen vragen![]()
![]()
Dat zijn streken van baenejeanetten