Hoe teken te voorkomen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

thomasmb wrote:Zelf woon ik in Lichtaart aan de bossen van de floreal , hier zittet bom bom bom vol teken. Ik heb er gemiddeld een 5 tot 10/ zomermaanden.
Ik verwijder ze gewoon met de tekentang , wat ontsmetting erop en klaar , nooit last mee gehad achteraf , niets gezwolle , niet rood uitslagen , etc.
Zal een beetje van persoon tot persoon afhangen.
En vermijden ... Hmm lange shirt en broek is de beste optie , maar als de teek je echt wilt bijten vind ze wel een plekje hoor ;)
Waarschijnlijk ben jij al redelijk immuun geworden maar ben je zeker dat je er niets aan overgehouden hebt ? Zo te zien aan je avatar ... :wink:
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Herder Alex² wrote:
thomasmb wrote:Zelf woon ik in Lichtaart aan de bossen van de floreal , hier zittet bom bom bom vol teken. Ik heb er gemiddeld een 5 tot 10/ zomermaanden.
Ik verwijder ze gewoon met de tekentang , wat ontsmetting erop en klaar , nooit last mee gehad achteraf , niets gezwolle , niet rood uitslagen , etc.
En vermijden ... Hmm lange shirt en broek is de beste optie , maar als de teek je echt wilt bijten vind ze wel een plekje hoor ;)
Waarschijnlijk ben jij al redelijk immuun geworden maar ben je zeker dat je er niets aan overgehouden hebt ? Zo te zien aan je avatar ... :wink:
:lol:
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Herder Alex² wrote:
Blame my mom and dad :cry:
dilid
Mountainbiker

Post by dilid »

ja de ziekte van lyme krijg je verlamings verschijningen .Bij mij was dat in mijn gezicht en da doe wel even raar .
saiko
Test team

Post by saiko »

als je de teek binnen de 24-36 uur verwijderd is de kans op de ziekte van lyme zeer klein.

Pas als de teek vol bloed zit gaat het zijn speeksel uitstoten en dat speeksel kan u besmetten. Tijdens het douchen dus goed controleren en zo snel mogelijk verwijderen.

net als muggen "ruiken"?? ze verschillende soorten bloed. Sommige mensen zullen dus sneller gebeten worden als andere. Pikant eten kan blijkbaar helpen.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ik dacht dat het ook hielp om je benen (en eventueel armen) te scheren (voor degenen die het niet doen). Ze blijven in eerste instantie in je been- of armharen hangen voordat ze zich kunnen vastbijten.
Lijkt mij trouwens ook dat heel wat mensen ze "oplopen" tijdens plas pauzes omdat je dan natuurlijk je wat meer in het struikgewas gaat begeven, hier is natuurlijk niet echt een remedie tegen :lol: .
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

julie wrote:ik dacht dat het ook hielp om je benen (en eventueel armen) te scheren (voor degenen die het niet doen). Ze blijven in eerste instantie in je been- of armharen hangen voordat ze zich kunnen vastbijten.
Lijkt mij trouwens ook dat heel wat mensen ze "oplopen" tijdens plas pauzes omdat je dan natuurlijk je wat meer in het struikgewas gaat begeven, hier is natuurlijk niet echt een remedie tegen :lol: .
Dan moet er meer geschoren worden dan de benen alleen :lol:
julie
Mountainbiker

Post by julie »

sandcrawler wrote:
julie wrote:ik dacht dat het ook hielp om je benen (en eventueel armen) te scheren (voor degenen die het niet doen). Ze blijven in eerste instantie in je been- of armharen hangen voordat ze zich kunnen vastbijten.
Dan moet er meer geschoren worden dan de benen alleen :lol:
daarom zei ik ook dat er daarvoor geen remedie is :lol:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

saiko wrote:als je de teek binnen de 24-36 uur verwijderd is de kans op de ziekte van lyme zeer klein.

Pas als de teek vol bloed zit gaat het zijn speeksel uitstoten en dat speeksel kan u besmetten. Tijdens het douchen dus goed controleren en zo snel mogelijk verwijderen.

net als muggen "ruiken"?? ze verschillende soorten bloed. Sommige mensen zullen dus sneller gebeten worden als andere. Pikant eten kan blijkbaar helpen.
[-X [-X [-X Vergeet dàt dus ècht maar. Heb dat al getest :evil:
Brammm
Mountainbiker

Post by Brammm »

Amai mijne frak...
Heb dus nog nooooit last gehad van zo'n beesje. Alé toch niet dak het wist.

Blijkbaar worden die beestjes bij de ene toch iets meer opgemerkt dan bij de andere.
Post Reply