Waarschijnlijk ben jij al redelijk immuun geworden maar ben je zeker dat je er niets aan overgehouden hebt ? Zo te zien aan je avatar ...thomasmb wrote:Zelf woon ik in Lichtaart aan de bossen van de floreal , hier zittet bom bom bom vol teken. Ik heb er gemiddeld een 5 tot 10/ zomermaanden.
Ik verwijder ze gewoon met de tekentang , wat ontsmetting erop en klaar , nooit last mee gehad achteraf , niets gezwolle , niet rood uitslagen , etc.
Zal een beetje van persoon tot persoon afhangen.
En vermijden ... Hmm lange shirt en broek is de beste optie , maar als de teek je echt wilt bijten vind ze wel een plekje hoor
Hoe teken te voorkomen
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Herder Alex²
- Mountainbiker
- Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017
Post by Herder Alex² »
- BramDR
- Mountainbiker
- Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Herder Alex² wrote:Waarschijnlijk ben jij al redelijk immuun geworden maar ben je zeker dat je er niets aan overgehouden hebt ? Zo te zien aan je avatar ...thomasmb wrote:Zelf woon ik in Lichtaart aan de bossen van de floreal , hier zittet bom bom bom vol teken. Ik heb er gemiddeld een 5 tot 10/ zomermaanden.
Ik verwijder ze gewoon met de tekentang , wat ontsmetting erop en klaar , nooit last mee gehad achteraf , niets gezwolle , niet rood uitslagen , etc.
En vermijden ... Hmm lange shirt en broek is de beste optie , maar als de teek je echt wilt bijten vind ze wel een plekje hoor
Blame my mom and dadHerder Alex² wrote:Waarschijnlijk ben jij al redelijk immuun geworden maar ben je zeker dat je er niets aan overgehouden hebt ? Zo te zien aan je avatar ...thomasmb wrote:Zelf woon ik in Lichtaart aan de bossen van de floreal , hier zittet bom bom bom vol teken. Ik heb er gemiddeld een 5 tot 10/ zomermaanden.
- saiko
- Test team
als je de teek binnen de 24-36 uur verwijderd is de kans op de ziekte van lyme zeer klein.
Pas als de teek vol bloed zit gaat het zijn speeksel uitstoten en dat speeksel kan u besmetten. Tijdens het douchen dus goed controleren en zo snel mogelijk verwijderen.
net als muggen "ruiken"?? ze verschillende soorten bloed. Sommige mensen zullen dus sneller gebeten worden als andere. Pikant eten kan blijkbaar helpen.
Pas als de teek vol bloed zit gaat het zijn speeksel uitstoten en dat speeksel kan u besmetten. Tijdens het douchen dus goed controleren en zo snel mogelijk verwijderen.
net als muggen "ruiken"?? ze verschillende soorten bloed. Sommige mensen zullen dus sneller gebeten worden als andere. Pikant eten kan blijkbaar helpen.
ik dacht dat het ook hielp om je benen (en eventueel armen) te scheren (voor degenen die het niet doen). Ze blijven in eerste instantie in je been- of armharen hangen voordat ze zich kunnen vastbijten.
Lijkt mij trouwens ook dat heel wat mensen ze "oplopen" tijdens plas pauzes omdat je dan natuurlijk je wat meer in het struikgewas gaat begeven, hier is natuurlijk niet echt een remedie tegen
.
Lijkt mij trouwens ook dat heel wat mensen ze "oplopen" tijdens plas pauzes omdat je dan natuurlijk je wat meer in het struikgewas gaat begeven, hier is natuurlijk niet echt een remedie tegen
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Dan moet er meer geschoren worden dan de benen alleenjulie wrote:ik dacht dat het ook hielp om je benen (en eventueel armen) te scheren (voor degenen die het niet doen). Ze blijven in eerste instantie in je been- of armharen hangen voordat ze zich kunnen vastbijten.
Lijkt mij trouwens ook dat heel wat mensen ze "oplopen" tijdens plas pauzes omdat je dan natuurlijk je wat meer in het struikgewas gaat begeven, hier is natuurlijk niet echt een remedie tegen.
daarom zei ik ook dat er daarvoor geen remedie issandcrawler wrote:Dan moet er meer geschoren worden dan de benen alleenjulie wrote:ik dacht dat het ook hielp om je benen (en eventueel armen) te scheren (voor degenen die het niet doen). Ze blijven in eerste instantie in je been- of armharen hangen voordat ze zich kunnen vastbijten.
Lijkt mij trouwens ook dat heel wat mensen ze "oplopen" tijdens plas pauzes omdat je dan natuurlijk je wat meer in het struikgewas gaat begeven, hier is natuurlijk niet echt een remedie tegen.
saiko wrote:als je de teek binnen de 24-36 uur verwijderd is de kans op de ziekte van lyme zeer klein.