No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

saiko wrote:
Beny wrote:heb afgelopen weekend een set wielen tubeless gemaakt
2,1 toeren yellow tape van notubes
waardoor de ventielopening 3x bedekt werd
nadien een priem goed heet maken en een opening smelten voor ventiel
ventiel van mavic gebruikt
tubeless banden
1,5 bekerke notubes
en van de eerste keer perfect dicht
ne marathon mee gereden, geen drukverlies
=D> =D> =D>
welke velg ?
dat waren mavic's 321 voor onze tandem :-D

Image
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

ik heb er deze voormiddag een setje laten dichtmaken bij HiLSeT en ga er nu is een toereke mee doen si .... [-o<

Steken RocketRon's op... :drunk:
Iams
Mountainbiker

Post by Iams »

hoi,
Ik ben gisteren twee nieuwe banden gaan kopen (ritchey z max wcs evolution 2.1 en z max wcs intuition 2.0) en joe's no flats.
Nu ben ik vandaag bezig geweest met de banden er tubeless op te leggen ik was begonnen met de evolution die kon ik meteen opblazen met de compressor zonder no flats zodat de band in de velg kon klikken en dan heb ik nadien via het ventiel 60 ml no flat toegevoegd en weer opgeblazen en de band bleef meteen op druk.
Nu bij de tweede band (intuition) zit ik met een probleem, de band lijkt gewoon te groot als ik hem er op leg en er lucht in blaas blijft er gewoon niets lucht in de band.
De lucht komt er weer even snel weer uit lang de zijkant dan dat ik hem er in blaas (met compressor).
Ik heb alles al geprobeert, eerst met binnenband dat toch al 1 rand in velg zat maar dat gaf al evenveel resultaat de lucht komt dan gewoon langs de andere kant.
Dan heb ik ook de band als een met een borstel ingesmeerd met no flats en ook dat gaf ook niets en er eerst een beetje no flats in te doen lukt ook niet.

Heeft er hier iemand hier zoal iets aan de hand gehad want ik weet echt geen raad meer dus alle tips zijn meer dan welkom.
De wielen zijn trouwens fulcrum rm1
bravho
Mountainbiker

Post by bravho »

Probeer eens met een zeepsopje (veel afwasmiddel en beetje water) zoals beschreven op de No Tubes website (veel goede tips).
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Heb ook al eventjes de overstap naar ztr met notubes gedaan. Heb
bij hilset een setje gaan halen en heb daar een zeer goede uitleg gekregen =D>

We hebben toen michelin xcr AT2.0 erop gezet. Was direct goed eigenlijk. Wel 2 keer lucht moeten bijsteken, maar nu blijven die goed op druk.

Nu een wat andere vraag. Ik zou mij een compressor willen aanschaffen kwestie van is een ander bandje te kunnen steken. Aangezien ik van dat materiaal niets ken.
Welke compressor is aan te raden? Prijs/kwaliteit?
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Nu michelin xcr dry 2.0 willen monteren. Dikke misserie. Eerst gewoon met de voetpomp geprobeerd. Niet te doen.
Daarna met compressor geprobeerd. Nog steeds niet te doen. :evil:

Ventiel uit gehaald, binnenband geplaatst, goed opgepompt. Lucht weer uitgelaten en 1 kant van de band los gemaakt. Andere kant bleef mooi "plakken" aan de velg. Binnenband uit gehaald, ventiel terug gestoken en notubes in gedaan. Compressor. Nog steeds niet :evil: :evil:

Uiteindelijk voor de zoveelste keer nog is de compressor opgezet en........
hoeraaaaaaaaa. Eerst kwam notubes wel door heel veel gaatjes naar buiten, maar lijkt nu toch volledig dicht 8)
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Deze middag de Eclipse kit gemonteerd.Velg Mavic 717 en NN.Velglint erop,band monteren,busje erin en met een CO bommetje oppompen en klaar :P .Morgen testen in Jambes,'k ben benieuwd.Nu nog wat experimenteren met bandendruk,is zien hoe laag ik kan gaan [-o< .
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

IPPE wrote:is zien hoe laag ik kan gaan [-o< .

En doe de limboooo :lol:
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Vertrokken met 2,1 en na de 1e bevoorrading een beetje druk afgelaten op 't gevoel.Daarna een techniche afdaling gedaan en tevreden over de grip.Na afloop van de tocht de druk nagekeken en er zat 1,8 in.Veel lager zal wel niet gaan zonder dat de band eraf floept.
mtbgast
Mountainbiker

Post by mtbgast »

ik had de mavic 717 eerst ook en met de mavic717 zou ik ook niet veel lager gaan zeker niet in de ardennen of ritten met veel wortels en stenen maar op de echte snelle niet technishe tochten kon ik wel tot 1.6 bar gaan vooraan en achter 2 bar maar dat was wel het minimum met deze velgen. nu heb ik ZTR olympics en hier kan je wel lager gaan omdat de band steviger aan de velg zit. bij het monteren van banden op de mavic gingen die er steeds vlot op, nu bij die ZTR's gaat dat even vlot maar bij deze velgen hoor je de band wel echt op zijn plaats bloppen. maarja de ZTR's zijn er dan ook speciaal voor gemaakt
Post Reply