parcours was idd verrassend goed berijdbaar
en op de dag zelf liever te veel zon dan te veel regen
heb met volle teugen genoten van de chrono
niet echt een probleem gehad met de pijlen
wel heel blij dat ik eigen drank meehad, want zware inspanningen leveren op grenadine, dat kan ik niet
28/06/2009 LIERNEUX
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
He Beny, ge had precies niet veel tijd? Oftewel hedde mijn fietske uit uwe otto gekieperd (kheb het niet zien liggen in de wei), oftewel verkocht, of wilt ge hem misschien voor uw eigen houden?
Nu zult ge hem toch eens en beurtje mogen geven hé, anders voelt da fietske zich uitgesloten ten opzichtte van de uw.
Ik moest nog afklokken hé.
Ikke terug maar ge waart al weg.
Ik was rond 9.45 gestart.
De bepijling was inderdaad op sommige plaatsen wat ondermaats, vooral als het wat sneller ging, daar waren ze soms vrij laat, andere stukken waren dan weer perfect.
De 75km waren er bijna 80km, parcours was nog heel goed, kurkdroog meestal, maar met hier en daar echt vettige en smerige stukskes erin.
En zoals gekend in deze streek veel ellenlange holder de bolder stukken wei en andere van dien aard en van die lastige tractorwegen met heel hoge kantjes, die ge niet meer ziet nu, door het hoge gras.
Iemand gedacht van de hm want het leken er mij een stuk meer dan de opgegeven 1120, ik zou eerder aan 1500/1600 denken op de 80.
Nu zult ge hem toch eens en beurtje mogen geven hé, anders voelt da fietske zich uitgesloten ten opzichtte van de uw.
Ik moest nog afklokken hé.
Ikke terug maar ge waart al weg.
Ik was rond 9.45 gestart.
De bepijling was inderdaad op sommige plaatsen wat ondermaats, vooral als het wat sneller ging, daar waren ze soms vrij laat, andere stukken waren dan weer perfect.
De 75km waren er bijna 80km, parcours was nog heel goed, kurkdroog meestal, maar met hier en daar echt vettige en smerige stukskes erin.
En zoals gekend in deze streek veel ellenlange holder de bolder stukken wei en andere van dien aard en van die lastige tractorwegen met heel hoge kantjes, die ge niet meer ziet nu, door het hoge gras.
Iemand gedacht van de hm want het leken er mij een stuk meer dan de opgegeven 1120, ik zou eerder aan 1500/1600 denken op de 80.
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Hier het fotoke van het podium op de 75 kmSchijfrem wrote:
Schattige hé![]()
http://fonsmtb.netcore.be/2009_foto/200 ... m/0034.jpg
- Schijfrem
- Mountainbiker
Aha Fons ge waart er ookFons Moors wrote:Hier het fotoke van het podium op de 75 kmSchijfrem wrote:
Schattige hé![]()
http://fonsmtb.netcore.be/2009_foto/200 ... m/0034.jpg
Laat maar komen de film
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »

Altijd leuk om eens een "actiefoto" te zien van jezelf.Merçi Fons.
Ik vond het een knap gevarieerd parcour.Niet echt héél steile hellingen maar toch genoeg om de beentjes te voelen
Die zaten na de tweede bevoorrading door hun beste krachten en daardoor noodzakelijk gekozen voor de 45km i.p.v. de 75km.
Op die manier toch een drietal worstjes kunnen "verslaan" ,anders was het ook noppes geweest qua varkensvoer.
Er zaten ook een paar spectaculair uitziende afdalingen tussen waar het noodzaak was om geregeld eens aan de remmen te komen.
Geen probleem gehad met de uitpijling maar dat zal ook wel voor een deel te maken hebben met de "snelheid".
Voldoende bevoorradingskeuze.Een sportdrankje zou wel idealer zijn voor zulke ritten maar die 4 donkere Rochefortjes van de avond voordien hebben me ook gesmaakt...
Ja,niet echt een goei voorbereiding maar ik kom alvast terug voor de volgende editie want de ardennen zijn toch prachtig om in rond te biken,al is het maar om de vogeltjes te horen fluiten...
-
Purple Weasel
- Mountainbiker