28/06/2009 LIERNEUX

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

dus als ik goed gelezen heb zijn het 1500 HM op de 75?
Is de 75 enkel maar chrono of kan deze ook gewoon gereden worden?
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

sportyboy wrote:dus als ik goed gelezen heb zijn het 1500 HM op de 75?
75 enkel als chrono, maar so what ?
Betaal gewoon €7, toch geen onoverkomelijk bedrag hoop ik, bevestig je nummerbordje, geniet op je eigen tempo van het parcours en de bevoorradingen, en trek je niks aan van je tijd.
Zo heb je een mooie TT van 75 km gereden.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

lowie wrote:
sportyboy wrote:dus als ik goed gelezen heb zijn het 1500 HM op de 75?
75 enkel als chrono, maar so what ?
Betaal gewoon €7, toch geen onoverkomelijk bedrag hoop ik, bevestig je nummerbordje, geniet op je eigen tempo van het parcours en de bevoorradingen, en trek je niks aan van je tijd.
Zo heb je een mooie TT van 75 km gereden.
zo gaat het ook gebeuren, enkel hopen op goed weer, anders hang ik het bordje tegen de onderbuis en kan het dienst doen als spatbord :lol:
swiba
Mountainbiker

Post by swiba »

Ik heb na lang twijfelen dan toch voor die Rando d'Azur in Spixhe (Theux) gekozen, en heb het me natuurlijk beklaagd... Niks geen organisatie, parcours was gewoon de vaste blauwe en/of rode route van Theux... hééél slechte signalisatie... regelmatig moeten zoeken... die mannen hebben zich echt niet te hard uitgesloofd om er iets moois van te maken... Gelukkig waren de ravito's nog voorzien van leuke en knappe dames, en ze waren nog rad van tong ook !!!... ;-) ;-) ;-)
Ik ben eens benieuwd hoe de anderen de hopelijk mooiere Rando's, oa. deze in Lierneux en Bertogne, hebben beleefd...
Toto
Mountainbiker

Post by Toto »

Ik ben net terug van Lierneux,en heb daar voor de 75km gekozen.
Alles ging goed mooi parcour enzo...tot aan mijn eerste bevoorrading.
Na 22km zei die vent tegen mij dat dit de laatste bevoorrading was. #-o Toen belde hij naar de organisatie en die zeiden dat als ik terug naar de start ging ze mijne tijd gingen resetten,en dat ik terug mocht starten.
Na 35km fietsen ga ik niet opnieuw starten voor de 75 [-X
De bepijling was heel slecht,niet alleen waar ik verkeerd ben gereden ,maar ook elders.Terug aan de start ben ik maar voor de 30km gegaan,zo heb ik toch nog 65km.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Rando d'Azur -> nooit meer, wat een klote organisatie, heb deze gekozen omdat het 35km dichter bij huis is en er onweer voorspeld werd na de middag. Was gewoon over de vaste route, die wel mooi is, maar er mag toch wat meer moeite gedaan worden, al hun tijd stak in de kermis na de TT. Ne keer of 6 pijlke gemist, ge moest echt als een toerist rondrijden om de pijlen tijdig te kunnen spotten, dan nog regelmatig met witte pijlen op de grond gewerkt terwijl heem Theux volgeschilderd staat met witte pijlen van de Ardenne trophy #-o Hoe stom kunt ge zijn?

aan de start vroegen ze welke afstand, de 55, ah, dan moet je de rode pijlen volgen, ik van ??? zijn dat de enige pijlen??? ja, gewoon volgen Toen dacht ik al van shit, was bijna terug ingestapt en toch naar Lierneux gereden, wat ik achteraf bekenen toch beter gedaan had
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Ik heb daar ook 75 km crono gedaan en de eerste 40km verliep dat héél goed en was ook mooi parcour maar dan kwam ik opeens op punt waar 3 pijlen op de grond stonden en nergens een pijltje te zien, heb rechtuit gereden en bleven pijlen op de grond staan en na 3 km kwam ik opeens bikers uit tegenovergestelde richtingen tegen en bij hen geluisterd en ze wisten feitelijk ook niet meer langswaar wij nu eigenlijk moesten rijden, dan maar nog enkele klimmetjes en bloso pijltjes gevolgd en zo naar Lirneux gereden waar renners langs 2 kanten over arivee kwamen. Spijtig van de mooie route want bepijling was ver beneden de standaard. Eerst die rode pijlen en dan af en toe eens op de grond, was eigenlijk gokken wanneer je welke moest volgen :(
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Ikzelf heb vandaag in Lierneux de 45 gereden
Gestart rond 1015uur
Het was onderweg heel kalm
Een paar chronorijders waren wel de verkeerde driehoekige pijlen aan het volgen ipv de rechthoekige :drunk:
Het parcours lag er verrassend goed berijdbaar bij
had erger verwacht na gisteren de onweders
De bevoorradingen waren OK, met 3 verschillende soorten fruit, koekjes, wafeltjes en chokolade
Ik was binnen rond 1315uur, na een prima douche nog een Ardense worst en op weg naar huis voor het BK op de weg
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ik ben ook geweest en heb de 45km gereden.
De schrale bepijling is mijn enige punt van kritiek want buiten dat vond ik het een schitterende tocht! =D> =D>
Genoeg variatie op de 45 km met 3 prima bevoorradingen.
Vlak na de 1ste bevoorrading ben ik met mijn been in nen prikkeldraad gesukkeld. Die lag daar aan de kant van de weg en waarschijnlijk heeft mijn pedaal deze draad opgepakt en zo is hij rond mijn rechter onderbeen gedraaid. 3 diepe sneden en als het dan verder tijdens de rit vol modder geraakt kan het voor problemen gaan zorgen. Dus ik peis dat ik morgen eens naar madam den docteur zal gaan voor een tetanus prik :-?

Image

Schattige hé :-D

Hier de rest:
http://www.pixagogo.com/7621304191

PS: weet er iemand de exacte afstand van de 45km? Mijn tellerke is ergens tijdens de rit los gekomen en heeft zekers een aantal km niets geregistreerd :(
crashbikerstef
Mountainbiker

Post by crashbikerstef »

hallo allemaal,
ik vandaag de chrono gereden.was een mooi parcours en de bepijling was ok.enkel op een plaats was het ni duidelijk maar voor de rest hebben ze da ginder goe gedaan!!!! =D> =D>
voor zij die de bepijling niet goed zagen......op tijd het slijk is uit uw ogen wrijven zou al veel helpen!!! :-D
Post Reply