27/06/2009 Deerlijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

'k heb deze ook vannamidag gereden met orbeabiker, en de eerste 15km waren mooi, vanaf dan zaten we in tegeltjesland. Ongeloofelijk hoeveel paadjes ondertussen geplaveid zijn. Zelf heb ik eigenlijk geen last gehad van de bepijling, noch van de splitsings/informatieborden. Een aangenaam tochtje, al mag het voor mij volgend jaar opnieuw Ronse zijn.
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Kan me aansluiten bij enkele vorige commentaren :
- bevoorrading op zelfde plaats is voor organisatie wel handig, voor mtbkers was dit soms wel verwarrend met heen en weer verkeer
- anderzijds was deze bevoorrading wel helemaal oke, 3 aqariussen achterover gegooid en die rijsttaartjes zouden een must moeten zijn op elke tocht, was ook jaren geleden dat ik een 'cha-cha' gegeten had ...
- op 't einde toch wel een paar keer misreden, in Banhoutbos idd. pijltje weg, met als 'positief' gevolg een blokje rond kasteel extra ; trouwens mooie passage aldaar, omgekeerd aan die van Heestert
- ook 'kooigem bos' of hoe heet dat daar kon me bekoren, is dat privé ? ik dacht het niet hé
- wat kan een boterhammeke met gekapt en een lefke toch smaken na een leuk tochtje van 55 km (met de 12 heen en terug toch 80 op de teller) ; we (had vandaag een vrouwelijke compagnon die het verdomd goed deed) zijn weer goed bezig geweest vandaag
Dus tot volgend jaar !
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

Ik kan me ook wel aansluiten bij de vorige commentaren hier.

Ik ben rond 13:30 vertrokken, na een kleine fotoshoot van een plaatselijke reporter aan de start.

Die dubbele passages rond de bevoorradingspost, de rode panelen waarvan de tekst niet van ver in het oog sprong, het bordje dat weg was aan dat kasteeltje, de wielerwedstrijd, de sympathieke meid aan de Aquarius stand, de lekkere rijsttaartjes, ... ik kan het enkel bevestigen.

Als de organisatoren de hier gehoorde kritieken opbouwend aanwenden wil ik volgend jaar wel nog eens passeren voor een herkansing.

Het is natuurlijk niet de fout van de organisatoren dat in de streek zoveel veldwegels geplaveid worden met die betontegels.
GECKO
Mountainbiker

Post by GECKO »

Gisteren de 80 km gereden. Zoals elk jaar had ik hoge verwachtingen, maar na de rit was ik wat teleurgesteld. Tis niet meer wat het vroeger was. :-?

3 maal dezelfde bevoorrading met telkens dezelfde aanloop ernaar toe was minstens 1 maal te veel. De laatste keer ben ik gewoon langs de weg tot aan de BV gereden. De bevoorrading zelf was redelijk, maar de rijsttaartjes waren spijtig genoeg niet meer van bakkerij Windels. De lekkerste in omstreken! Verder was het parcours ook niet meer wat het vroeger was. Vorige jaren was het merkelijk zwaarder met meer variatie.

Conclusie: teruggrijpen naar het oude concept of deze tocht is het niet waardig om tot de BEL-tochten te behoren.
Tronik
Mountainbiker

Post by Tronik »

Gisteren om 8h40 gestart voor de 55km.
Parcours lag er in het begin,door de regenval,goed vettig bij. :-D
Tweede maal aanloop naar bevoorrading #-o :-? ging al veel beter.
Aquarius keeps you going(lol)
Bepijling kon veel beter,toch zeker drie keer misreden.En ik was duidelijk niet de enige die dit vond.
Er was zelfs een stuk offroad die niet in het parcours zat,maar waar toch veel bikers gereden hadden.
En idd bordn van splitsing,mocht ook wel iets duidelijker en groter.

Heb toch een plezante voormiddag gehad en ben tevreden terug
huiswaarts gekeerd. 8)

Waar kan je de fotos terugvinden?
Lingske
Mountainbiker

Post by Lingske »

Ik ben blij dat ik de enige niet ben die de bepijling ondermaats vond.

Bij deze nog een woordje aan de inrichters die het wel nodig achtten
om de mensen die de bepijling verwarrend vonden uit te lachen.

Als beginnend MTB-er, Deerlijk was mijn 6° toertocht, ben ik toch een
beetje ontgoocheld. Na de eerste bevoorrading wou ik de 55 km doen en
dat is precies toch een beetje anders uitgepakt. Omdat het niet echt duidelijk was wat er diende gevolgd te worden zijn we het zelf nog gaan vragen hoe we de 55 moesten rijden. De pijltjes (splitsing) waren echt onduidelijk en als ze je dan nog mondeling ook nog op het verkeerde been zetten is voor mij de kous af.

Na een ommetje van een 10 km kwam ik weer terecht bij de bevoorrading en werd ik uitgelachen omdat ik verkeerd was gereden voor de 55. Omdat het de eerste keer was dat ik in Deerlijk was vonden ze het normaal dat ik de pijltjes niet vond en durfden ze beweren dat ik als enige de bepijling ondermaats vond.

Soit, de tweede keer goede keer dacht ik bij mezelf en toen heb ik
de lus voor de 55 wel 'gevonden'. Mits nog enkele pijltjes gemist te hebben en een stuk offroad gedaan te hebben die ik niet moest doen
kwam ik toch maar voor de derde keer bij de bevoorrading terecht. Ondertussen had ik ook al tegen enkele collega MTB-ers gepraat en vond
toch bijna iedereen die ik hoorde de pijltjes maar niks. Dus vond ik dat
de organisatie mij ten onrechte had uitgelachen en het zeker niet nodig was om zo uit de hoogte te doen.

Ze hadden me blijkbaar onthouden bij die bevoorrading en ik kreeg zowaar te horen dat ik slechts de 55 km deed en dat het de derde keer
was dat ik de bevoorrading deed. Moesten ze het allemaal duidelijker
gemaakt hebben was ik geen drie keer hoeven te passeren en zouden
de organisatoren mij niet moeten afschilderen hebben als een profiteur.

Het meisje van Aquarius bleef daarentegen wel enorm vriendelijk. She kept me going.

Het was mijn eerste keer Deerlijk en zeker mijn laatste. Ik onthoud vooral
de eerste 5 toertochten die ik deed en waar de organisatie picco bello was.
(Helkijn, Gullegem, Kluisbergen, Dikkebus, Gits)
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Moet jij niet werken, Lingske :bounce:
Maar anders wel goed gezegd =D>
olike11
Mountainbiker

x

Post by olike11 »

ik vond het prachtige rit , van brugge ben ik gekomen en ja enorm mooie tocht vond ik.
Pijltjes ideaal , voor mij alles zeer goed aangeduid.

Mooie bevoorrading , alleen jammer van paar keer dezelfde stukken

bedankt aan de gast die me terugvoerde na men kettingbreuk op 2 km van het einde.

Weten jullie waar we die fotos kunnen vinden?
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Lingske wrote:Ik ben blij dat ik de enige niet ben die de bepijling ondermaats vond.

Bij deze nog een woordje aan de inrichters die het wel nodig achtten
om de mensen die de bepijling verwarrend vonden uit te lachen.

Als beginnend MTB-er, Deerlijk was mijn 6° toertocht, ben ik toch een
beetje ontgoocheld. Na de eerste bevoorrading wou ik de 55 km doen en
dat is precies toch een beetje anders uitgepakt. Omdat het niet echt duidelijk was wat er diende gevolgd te worden zijn we het zelf nog gaan vragen hoe we de 55 moesten rijden. De pijltjes (splitsing) waren echt onduidelijk en als ze je dan nog mondeling ook nog op het verkeerde been zetten is voor mij de kous af.

Na een ommetje van een 10 km kwam ik weer terecht bij de bevoorrading en werd ik uitgelachen omdat ik verkeerd was gereden voor de 55. Omdat het de eerste keer was dat ik in Deerlijk was vonden ze het normaal dat ik de pijltjes niet vond en durfden ze beweren dat ik als enige de bepijling ondermaats vond.

Soit, de tweede keer goede keer dacht ik bij mezelf en toen heb ik
de lus voor de 55 wel 'gevonden'. Mits nog enkele pijltjes gemist te hebben en een stuk offroad gedaan te hebben die ik niet moest doen
kwam ik toch maar voor de derde keer bij de bevoorrading terecht. Ondertussen had ik ook al tegen enkele collega MTB-ers gepraat en vond
toch bijna iedereen die ik hoorde de pijltjes maar niks. Dus vond ik dat
de organisatie mij ten onrechte had uitgelachen en het zeker niet nodig was om zo uit de hoogte te doen.

Ze hadden me blijkbaar onthouden bij die bevoorrading en ik kreeg zowaar te horen dat ik slechts de 55 km deed en dat het de derde keer
was dat ik de bevoorrading deed. Moesten ze het allemaal duidelijker
gemaakt hebben was ik geen drie keer hoeven te passeren en zouden
de organisatoren mij niet moeten afschilderen hebben als een profiteur.

Het meisje van Aquarius bleef daarentegen wel enorm vriendelijk. She kept me going.

Het was mijn eerste keer Deerlijk en zeker mijn laatste. Ik onthoud vooral
de eerste 5 toertochten die ik deed en waar de organisatie picco bello was.
(Helkijn, Gullegem, Kluisbergen, Dikkebus, Gits)
Lingske,kan jou perfect begrijpen en wat die mannen aan de bevoorrading betreft : die kunnen blijkbaar niet tegen kritiek.
Ik heb de indruk dat iemand anders het parcours bepijld of ontworpen heeft dan de vorige jaren.Het was heel verwarrend rond die bevoorrading.Dit moeten ze toch anders kunnen oplossen.
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Vertrokken voor de 80 en alles is hierboven al gezegd.
Bevoorrading : ++ (mede door lekkere rijsttaartjes and the one that kept you going :P )

Parcours: +/- (heuvelend parcours die, in den beginne er nogal vettig toplaagje had, en spijtig genoeg veel gebetonneerde paadjes. Zelfde bevoorradingsplaats is gemakkelijk voor de organisatoren maar minder aantrekkelijk voor de bikers)

Bepijling: +/- (was niet geheel duidelijk, maar over het algemeen nog te pruimen)

Terug volgend jaar?: +/- (afhankelijk van wat er op het programma staat, kon dit jaar de zondag niet rijden wegens Graspop)
Post Reply