Wilerbond vlaanderen
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Wilerbond vlaanderen
Ik heb me laten vertellen dat je via het wielerbond van verschillende kortingen kan genieten
bij het opzoeken naar wielerbond in google heb ik twee gevonden
Vlaamse Wielrijdersbond en Wielerbond Vlaanderen
wat is hier het verschil en waarom 2 bonden ?
bij het opzoeken naar wielerbond in google heb ik twee gevonden
Vlaamse Wielrijdersbond en Wielerbond Vlaanderen
wat is hier het verschil en waarom 2 bonden ?
- native instinct
- Mountainbiker
Post by native instinct »
T'kan maar een gedacht zijn he maar
ik denk dat dit de beste is voor ons MTBers
http://www.wielerbondvlaanderen.be/
ik denk dat dit de beste is voor ons MTBers
http://www.wielerbondvlaanderen.be/
ik ben lid van VWB.
nu is het een tijdje geleden dat ik nog eens een toertocht gereden nu het cross-seizoen nog bezig is. In de winter begin ik er weer aan maar ik heb al eens zitte kijken naar de winterkalender en het viel me vooral op dat ik vooral de VBR tochten zou mee rijden.. is het dan voor mij niet beter om een VBR lidmaatschap aan te vragen of is er geen verschil met een VWB kaart nu ze nauw samenwerke
nu is het een tijdje geleden dat ik nog eens een toertocht gereden nu het cross-seizoen nog bezig is. In de winter begin ik er weer aan maar ik heb al eens zitte kijken naar de winterkalender en het viel me vooral op dat ik vooral de VBR tochten zou mee rijden.. is het dan voor mij niet beter om een VBR lidmaatschap aan te vragen of is er geen verschil met een VWB kaart nu ze nauw samenwerke
- TrailRider
- Mountainbiker
Post by TrailRider »
Ik dacht dat ge met beide kaarten de 50 eurocent korting krijgt op de toertochten van beide organisaties. Wat eventuele verschillen zijn tussen beide organisaties weet ik niet.
- Jos met zijn bike
- Mountainbiker
Post by Jos met zijn bike »
Even enkele vraagjes.
Zijn er hier veel mensen aangesloten bij een wielerbond?
Wat is het voordeel hiervan? Is dit enkel korting bij deelname aan een TT en de verzekering? Als ik het goed begrijp dien je tevens aangesloten te zijn bij een club vooraleer je lid kan worden. Klopt dit?
Zijn er hier veel mensen aangesloten bij een wielerbond?
Wat is het voordeel hiervan? Is dit enkel korting bij deelname aan een TT en de verzekering? Als ik het goed begrijp dien je tevens aangesloten te zijn bij een club vooraleer je lid kan worden. Klopt dit?
Last edited by Jos met zijn bike on Fri 07 Aug 2009 07:55, edited 1 time in total.
-
jaro
- Mountainbiker
Ben al jaren bij VWB aangesloten.
Ben niet aangesloten bij een club, dat hoeft ook niet.
Krijg meestal vermindering bij toertochten zodanig dat mij lidgeld ( 25 € ) in feite gratis is, ik maak meestal zelfs winst.
Ben 24 op 24 verzekerd ook als ik met een stadsfiets ga rijden.
Krijg om de zoveel maanden een boekske gratis voor niks.
Krijg bij sommige firma's vermindering 10 %.
Ben dus wreed content met mijn lidmaatschap.
Ben niet aangesloten bij een club, dat hoeft ook niet.
Krijg meestal vermindering bij toertochten zodanig dat mij lidgeld ( 25 € ) in feite gratis is, ik maak meestal zelfs winst.
Ben 24 op 24 verzekerd ook als ik met een stadsfiets ga rijden.
Krijg om de zoveel maanden een boekske gratis voor niks.
Krijg bij sommige firma's vermindering 10 %.
Ben dus wreed content met mijn lidmaatschap.
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Post by StrammerMax »
Ik ben lid van de Vlaamse Wielrijdersbond en dat voor ik bij De Papegaaien gegaan ben. Mijn club en clubgenoten maken deel uit van de Wielerbond Vlaanderen. Er moeten dacht ik minstens vijf leden van de club aangesloten zijn wil de club kunnen rekenen op de ondersteuning van de bond, bijvoorbeeld bij het organiseren van een TT. Omdat ik pas m'n lidgeld betaald had, ben ik nog niet overgeschakeld. Soms krijg je zowel als lid van de VWB als van de WBV 1 euro korting op toertochten, omdat je dan geen verzekering meer moet betalen. Ik laat mijn keuze voor een TT daar wel niet van afhangen. Krijg ik geen korting, so be it. Het voordeel is dat je 24 u op 24 u verzekerd bent bij het uitoefenen van je hobby, ook als je alleen gaat rijden. Dat is die 25 euro wel waard en je kan er nog een deel of alles van recupereren!
Waarom twee bonden? Ik zou het niet weten! Er zijn ook verschillende partijen en ziekenkassen! Ik denk dat de Wielerbond Vlaanderen deel uitmaakt van de KBWB, de Belgische Bond, maar ik ben er niet zeker van of dat wel zo is.
Waarom twee bonden? Ik zou het niet weten! Er zijn ook verschillende partijen en ziekenkassen! Ik denk dat de Wielerbond Vlaanderen deel uitmaakt van de KBWB, de Belgische Bond, maar ik ben er niet zeker van of dat wel zo is.
idd, wielerbond vlaanderen is de "officiële" bond en de vlaamse wielrijdersbond is één van de nevenbonden.StrammerMax wrote: Waarom twee bonden? Ik zou het niet weten! Er zijn ook verschillende partijen en ziekenkassen! Ik denk dat de Wielerbond Vlaanderen deel uitmaakt van de KBWB, de Belgische Bond, maar ik ben er niet zeker van of dat wel zo is.
- Jos met zijn bike
- Mountainbiker