Ik heb op een fiets triggers, en op de andere shifters.
Ik vind ze beiden heel goed, maar ga het nu even over de kleine nadelen hebben, mijn ervaring:
Triggers: Op ruw terein stoot ik ongewild tegen de shifter waardoor deze schakelt. (heb smsl stuur, en daardoor weinig plaats.
Ik heb eens een verstuikte duim gehad, resultaat: de shifter (SRAM) is niet
meer te bedienen.
Shifters: Bij warm weer heb ik zweethanden en moet ik echt knijpen om te schakelen. Oplossing: fietshandschoentjes!
Het is stom, maar bij triggers moet ik minder nadenken om te schakelen, en schakel dus niet (=minder) verkeerd.
X0
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- bosse
- Mountainbiker
Ik had twisters, heel handeg en degelijk goed! nu heb ik triggers! werking is even perfect, nadeel? met de twisters kan je 9 fitessen in 1 ruk verzetten, dat kan je met niets anders! voordel de triggers verslijten niet zoals op den duur de rubbers van de twisters, als je deze oet vervangen koop je beter nieuwe omdat dit bijna even duur is!
Ben ik nu helemaal verkeerd, maar is het nu niet net omgekeerd ???TaurineR wrote: Shifters: Op ruw terein stoot ik ongewild tegen de shifter waardoor deze schakelt. (heb smsl stuur, en daardoor weinig plaats.
meer te bedienen.
Triggers: Bij warm weer heb ik zweethanden en moet ik echt knijpen om te schakelen. Oplossing: fietshandschoentjes!
Het is stom, maar bij triggers moet ik minder nadenken om te schakelen, en schakel dus niet (=minder) verkeerd.
- sarandy
- Mountainbiker
ik kan maar een ding zeggen en dit is persoonlijk heb vroeger altijd twisters gehad en had nu triggers heb deze verwijderd en terug twisters en ja je kan de rubbers vervangen je moet maar hier even zien
http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... ageIndex=2
ongeveer in het middel van de pagina
weet niet of het toegelaten is een link te posten if not so sorry
groet Andy
groet Andy
-
Larsbiker
- Mountainbiker
Tuurlijk wel. Maar als je twijfelt moet je ze toch allebei is geprobeerd hebben. Anders kan je toch nooit weten wat jou het beste ligt. Mijn voorkeur gaat uit naar de triggers.WorkZ wrote:Veel meer nuttigs kan je hier niet over zeggenLarsbiker wrote:Ik denk dat het vooral een persoonlijke keuze is. De ene schakelt liever met triggers, de andere met twisters. Om het echt te weten zou je eens met beide moeten gereden hebben.
Ok, ok....koenvools wrote:Ben ik nu helemaal verkeerd, maar is het nu niet net omgekeerd ???TaurineR wrote: Shifters: Op ruw terein stoot ik ongewild tegen de shifter waardoor deze schakelt. (heb smsl stuur, en daardoor weinig plaats.
meer te bedienen.
Triggers: Bij warm weer heb ik zweethanden en moet ik echt knijpen om te schakelen. Oplossing: fietshandschoentjes!
- Ruben S.
- Mountainbiker
Deze wil ik ook wel, goedkoop en in verschillende kleurkes.sarandy wrote:ik kan maar een ding zeggen en dit is persoonlijk heb vroeger altijd twisters gehad en had nu triggers heb deze verwijderd en terug twisters en ja je kan de rubbers vervangen je moet maar hier even zien
groet Andy
Alternatief op dezelfde site:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=16741