X0

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Ik heb op een fiets triggers, en op de andere shifters.
Ik vind ze beiden heel goed, maar ga het nu even over de kleine nadelen hebben, mijn ervaring:

Triggers: Op ruw terein stoot ik ongewild tegen de shifter waardoor deze schakelt. (heb smsl stuur, en daardoor weinig plaats.
Ik heb eens een verstuikte duim gehad, resultaat: de shifter (SRAM) is niet
meer te bedienen.

Shifters: Bij warm weer heb ik zweethanden en moet ik echt knijpen om te schakelen. Oplossing: fietshandschoentjes!
Het is stom, maar bij triggers moet ik minder nadenken om te schakelen, en schakel dus niet (=minder) verkeerd.
Last edited by TaurineR on Wed 24 Jun 2009 22:39, edited 1 time in total.
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

Ik had twisters, heel handeg en degelijk goed! nu heb ik triggers! werking is even perfect, nadeel? met de twisters kan je 9 fitessen in 1 ruk verzetten, dat kan je met niets anders! voordel de triggers verslijten niet zoals op den duur de rubbers van de twisters, als je deze oet vervangen koop je beter nieuwe omdat dit bijna even duur is!
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Rock Rider wrote:gripshifters, wil niets anders meer!
me too ... niets anders meer dan gripshift.
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

TaurineR wrote: Shifters: Op ruw terein stoot ik ongewild tegen de shifter waardoor deze schakelt. (heb smsl stuur, en daardoor weinig plaats.
meer te bedienen.

Triggers: Bij warm weer heb ik zweethanden en moet ik echt knijpen om te schakelen. Oplossing: fietshandschoentjes!
Het is stom, maar bij triggers moet ik minder nadenken om te schakelen, en schakel dus niet (=minder) verkeerd.
Ben ik nu helemaal verkeerd, maar is het nu niet net omgekeerd ???
sarandy
Mountainbiker

Post by sarandy »

ik kan maar een ding zeggen en dit is persoonlijk heb vroeger altijd twisters gehad en had nu triggers heb deze verwijderd en terug twisters en ja je kan de rubbers vervangen je moet maar hier even zien
http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... ageIndex=2
ongeveer in het middel van de pagina
weet niet of het toegelaten is een link te posten if not so sorry
groet Andy
Larsbiker
Mountainbiker

Post by Larsbiker »

WorkZ wrote:
Larsbiker wrote:Ik denk dat het vooral een persoonlijke keuze is. De ene schakelt liever met triggers, de andere met twisters. Om het echt te weten zou je eens met beide moeten gereden hebben.
Veel meer nuttigs kan je hier niet over zeggen :wink:
Tuurlijk wel. Maar als je twijfelt moet je ze toch allebei is geprobeerd hebben. Anders kan je toch nooit weten wat jou het beste ligt. Mijn voorkeur gaat uit naar de triggers.
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

koenvools wrote:
TaurineR wrote: Shifters: Op ruw terein stoot ik ongewild tegen de shifter waardoor deze schakelt. (heb smsl stuur, en daardoor weinig plaats.
meer te bedienen.

Triggers: Bij warm weer heb ik zweethanden en moet ik echt knijpen om te schakelen. Oplossing: fietshandschoentjes!
Ben ik nu helemaal verkeerd, maar is het nu niet net omgekeerd ???
Ok, ok.... :wink:
st2ven
Mountainbiker

Post by st2ven »

Twisters gekocht, zeer tevreden
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Gebruik beiden. Werking is alle 2 even goed. Ze werken tenslotte alle 2 op 1:1 en met dezelfde derailleur.
Het voordeel van de twister is de bediening van de voorderailleur, 9 ipv 3 instellingen door de tussenliggende microindex.
Werkt meestal beter dan een Roloff ( :-D inside).
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

sarandy wrote:ik kan maar een ding zeggen en dit is persoonlijk heb vroeger altijd twisters gehad en had nu triggers heb deze verwijderd en terug twisters en ja je kan de rubbers vervangen je moet maar hier even zien
http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... ageIndex=2
ongeveer in het middel van de pagina
weet niet of het toegelaten is een link te posten if not so sorry
groet Andy
Deze wil ik ook wel, goedkoop en in verschillende kleurkes. :bounce: :bounce: :bounce:

Alternatief op dezelfde site:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=16741

Image
Post Reply