Hoe teken te voorkomen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Ilyes wrote:Yep, and believe me...nie show! :evil:
Jeukt lek zot en blijft +/- 2 weken voor het helemaal weg is.
Als ze groter worden dan een stuk van 50cent moogt ge u echt zorgen beginnen maken want dan ist waarschijnlijk ontstoken.
Eerder dan dat is het niet nodig om medicatie te nemen alhoewel vele dokters toch al (onnodig) anti-biotica voorschrijven.
Bij de eerste keer had den doktoor gewoon drekt antibiotica voorgeschreve zonder dak iets van plek hadde.

Doen de plekke zeer als ge eraan krabt?
Ilyes
Mountainbiker

Post by Ilyes »

Meer een jeukend gevoel.
Int begin denk je misschien aan ne muggebeet tot je jezelf erop betrapt dat je toch wel veel wil krabben en dan pas heb je vaak door dat het om een tekenbeet gaat.
Als je er aan krabt kan het wel een lichte brandende sensatie geven.
T'is maar wat je zelf leuk vind natuurlijk..
:roll:
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Ik bedoel niet de tekebeet zelf maar de rode vlekke die je ( soms ) erna krijgt.
Ilyes
Mountainbiker

Post by Ilyes »

niet echt
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Ilyes wrote:niet echt
Naar wat ik heb gehoord en gezien(dus niet uit eigen ervaring)zijn er die er serieus van kunnen afzien (rode gezwollen schouder en enorm pijnlijk)of dit was comedie(om op ziekenkas te gaan :lol: ) en anderen die er weinig of geen last van hebben,dus enkel de vlekken en/of prikkelend gevoel,heb je twijfels,laat je dan verder onderzoeken want ik ken er ook ene die dacht dat hij tekenbeet had gekregen en dit bleek een spinnebeet te zijn waarop hij allergisch reageerde.
BramDR
Mountainbiker

Post by BramDR »

Volges mij zijn het gewoon rode plekke van het bike :lol:
dilid
Mountainbiker

Post by dilid »

Ik heb verleden jaar in September 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met de ziekte van lyme .En voor wie het niet weet dat kunne teken voort brengen.
BramDR
Mountainbiker

Post by BramDR »

Is dat van de ziekte van Lyme dat je verlamd wordt?
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

bram DR wrote:Is dat van de ziekte van Lyme dat je verlamd wordt?
Gedeeltelijk.....Mijn ervaring is : rode vlek rechts op bovenarm, linkse gewrichten paar jaar later die in de soep draaiden...loste zichzelf op....

Mijn vader : rode vlek over bijna zijn hele rug, een jaar voor pampus gelegen....
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Zelf woon ik in Lichtaart aan de bossen van de floreal , hier zittet bom bom bom vol teken. Ik heb er gemiddeld een 5 tot 10/ zomermaanden.
Ik verwijder ze gewoon met de tekentang , wat ontsmetting erop en klaar , nooit last mee gehad achteraf , niets gezwolle , niet rood uitslagen , etc.
Zal een beetje van persoon tot persoon afhangen.
En vermijden ... Hmm lange shirt en broek is de beste optie , maar als de teek je echt wilt bijten vind ze wel een plekje hoor ;)
Post Reply