Beste MTB'ers,
Op zondag 5 juli 2009 wordt de 17° 'Meerdael Classic te Oud-Heverlee georganiseerd.
Aanbod:
-recreatieve tocht
-gevarieerd all weather parcours in Vlaams en Waals Brabant
-Uitgebreide bevoorradingen met oa Aquarius sportsdrinks
-Toolsets, olie, binnen & buitenbanden aanwezig op elke bevoorrading
-Ruime parkings aan de start
-Bewaakte fietsenparking tussen 10 & 15 uur
-Ophaaldienst voor deelnemers met pech ( 12 pick-up punten )
-Aparte kleedkamers & douches M/V
-Bekende 'Classic' ambiance na de tocht
Aftstanden: 17 (kids) - 30 - 48 - 66 - 100 km (Classic Gold)
Vertrek:
17 & 30 & 48 km vanaf 07.30 tot 11.00
66 & 100 km vanaf 07.30 tot 10.00
Bevoorradingen:
30 & 48 km : 1
66 km: 3
100 km: 4
Verdere info, reacties vorige jaren en voorinschrijving 100km zie www.downhillbikers.be
We proberen weer te zorgen voor een onberispelijke organisatie, gevarieerd parcours en de nodige zon...
Hopelijk tot dan!
Downhill Bikers Team
05/07/2009 Oud-Heverlee Meerdael Classic
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Lampion
- Mountainbiker
- Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Vraagje aan de organisatie ... hoeveel HM zitten er in de 48 en 66 km?
Ik twijfel sterk omdat ik zondag Kluisbergen gereden heb met 1000 HM en aangekomen ben na 56km zonder krampen of noemenswaardige vermoeidheid ... dus nu zou ik graag weten of de 66km een haalbare kaart is of niet gezien de 48 wrs in dezelfde lijn zal liggen als de vaste route van Heverlee?
Ik twijfel sterk omdat ik zondag Kluisbergen gereden heb met 1000 HM en aangekomen ben na 56km zonder krampen of noemenswaardige vermoeidheid ... dus nu zou ik graag weten of de 66km een haalbare kaart is of niet gezien de 48 wrs in dezelfde lijn zal liggen als de vaste route van Heverlee?
- Herder Alex²
- Mountainbiker
- Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Zojuist op de site van de Downhillbikers het parcours bekeken. Bos, bos en nog eens bos.
Dat ziet er prachtig uit. Maar in Tervuren warenhet enkel lange verharde dreven.
Hoe zit het hier in Oud Heverlee?
Mogelijk komen we met een delegatie uit West-Vlaanderen, die houdt van single-tracks en techniek.
Iemand een woordje uitleg over de 66km.
Alvast bedankt.
Dat ziet er prachtig uit. Maar in Tervuren warenhet enkel lange verharde dreven.
Hoe zit het hier in Oud Heverlee?
Mogelijk komen we met een delegatie uit West-Vlaanderen, die houdt van single-tracks en techniek.
Iemand een woordje uitleg over de 66km.
Alvast bedankt.
- Lampion
- Mountainbiker
- Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
@ Motorbiker, de streek een beetje kennende moet de organisatie echt al haar best doen om deze toch te laten mislukken. Technische stukken zullen er zeker in zitten! Ook zijn er een paar flinke kuitenbijters ginder in de buurt! Zo geen venijnige puisten als in de VL Ardennen, maar wel flinke bergen ...
Ik zou trouwens graag eens enkele van die lange klimmen van de vaste route van Heverlee in de omgekeerde richting doen, moeten zeker de moeite zijn! tot volgende week!
Ik zou trouwens graag eens enkele van die lange klimmen van de vaste route van Heverlee in de omgekeerde richting doen, moeten zeker de moeite zijn! tot volgende week!