herspuiten frame

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Yakke wrote:Ok, ik ben dus bezig een reservebike op te bouwen, en ga de vork van mijn oude bike daarop zetten. Die vork heeft echter al heel wat verf verloren, en kan dus wel een nieuwe verflaag gebruiken.
Het gaat om een echte basisvork (suntour MG81), die niets waard is, vandaar dat ik weinig wil uitgeven aan een verfbeurt.

Daarom mijn vraag:
is het mogelijk om een vork zelf te herschilderen met een bepaalde metaalverf die je in de doe-het-zelf-zaak vind (bv. Hammerit)?

Het resultaat moet zeker niet top zijn, langdurig evenmin (1-2 j. is al voldoende); het is enkel maar om het zicht een beetje te redden.
Intussen heb ik al wat geëxperimenteerd, en ben toch tot een behoorlijk resultaat gekomen.
Ik heb een bus zwarte lak gebruikt, die we hier staan hadden.
Het resultaat ziet er goed uit, maar ik weet niet wat dat gaat geven bij effectief gebruik, dat zal dus afwachten worden...

Voor:
Image

Na:
Image
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

nu nog een paar stikkerkes en tis kompleet eh
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

Moet een fiets eigelijk op een bepaalde manier gespoten worden of kan je evengoed ergens gaan waar ze autos kunnen herspuiten?
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Dat kan, maar je moet er wel rekening mee houden dat de grondverf aluminiumbestendig moet zijn...
Hier is speciale grondverf voor op de markt.
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

Heb ook mijn frame laten herspuiten bij Frank Hoste : hardtail frame met effen kleur (antraciet) en witte lekkers op dwarsbuis en bovenbuis : 110 €. Wel 5 weken moeten wachten, was tijdens tour de france en dan is Mr Hoste soms co-commentator. Voor de rest super tevreden.
Wat dat poedercoating betreft : de fiets gaat dan eerst naar een ander bedrijf voor een chemisch badje (zo vertelde Frank mij toch) en komt dan terug voor het eigelijke spuitwerk.
Evil Mogwai
Mountainbiker

Post by Evil Mogwai »

Dat is om er alle verf af te halen. Je kan 'm ook laten zandstralen. Poederlakken worden op hoge temperaturen gebakken en resterende oorspronkelijke natlak zou kunnen verbranden en dan krijg je precies een kraterlandschap. Let wel: er mogen geen plastic onderdelen aan de fiets zijn (carbon achterbrug, lagers demonteren) want dat smelt! #-o
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

nog altijd niemand die een idee heeft van de prijs bij ridley??

ik heb mij gisteren dit frame gekocht --> http://users.skynet.be/freezy/fiets/alucarbon.jpg

moet dus ook gespoten worden, in 2 kleuren + mijn nickname op de schuine buis...

ah ja: ook nog dit frame gekocht --> http://users.skynet.be/freezy/fiets/mtbnieuw.jpg
iemand die dat kent en ervaringen met heeft????
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

carbon is toch nie zo gevoelig aan de warmte hoor, het is vooral de lijm waarmee de carbon aan het alu is aangebracht die zijn werking verliest door het heropwarmen. Tip: laat de carbon uit het frame en laat die na het lakken er in plakken...

+ poederlakken gebeurt op 220°C, dat kan eigenlijk nooit goed zijn voor een kader. Het kan zijn dat als de alu opwarmt hij heel wat stijfheid verliest... Dus ge zijt ALTIJD beter van uw kader te laten natlakken, is wel wat duurder maar veel "gezonder" voor uw frame....
desteenkapper
Mountainbiker

herspuiten frame

Post by desteenkapper »

hey hier de steenkapper zo een frame herspuiten is twee keer niks maaarwaar je wel moet op letten en het belangrijkste van alles is de vernis die kan je beter laten spuiten door een carossier in een spuitcabine
ps als er iemand zijn fiets herspuit en wil een tekening of een naam erin kan je die ook ineens er op brushen en als je dat niet kan kijk dan naar men looknmeet dan kan je zien dat spuiten echt niet zo moeilijk is ben er zelf een jaartje mee bezig :lol: wie wil tekeningen wil zien van airbrush mag altijd een mailtje sturen of toevoegen aan msn
Gino
Mountainbiker

Post by Gino »

awel mail me is op: gino.moortgat@bel.dupont.com ik benb sterk geinteresseerd in uw kunsten !!
Post Reply