Thompson??

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
skippy
Mountainbiker

Post by skippy »

Heb twee jaar geleden ook een thompson gekocht nl. de zeus met xt afgemonteerd.tot over twee maanden zeer tevreden maar dan begon het:8600 km gereden ;bijna ieder week-end een toertocht zowol winter als zomer, zeer goed onderhouden zowel frame, versnellingen ,ketting ,kortom alles.een maand of twee geleden begon al de miserie:chain suck à volonté; iedere maal als die fiets wat slijk zag sloeg hij tilt zodanig zelf dat ik het kader heb kunnen scheuren ter hoogte van het bracket en nu hangt mijn kaderken hier aan de haak! `Zeer sterke fiets enorm mee geamuseerd en enorm veel mee gebiked maar het mocht nie baten !
Het kader was een maat 23 dus een snelle fiets maar toch nie enorm wendbaar op technische stukken. :evil: :-? #-o ](*,)
nothing 's impossible
Mountainbiker

Garantie op frame???

Post by nothing 's impossible »

Hey Skippy,

Is er geen garantie op uw frame????
Gescheurd aan de bracket, zou toch niet mogen hé !

Heb trouwens van velomaker gehoord dat thompson op het mach 5 kader 5 jaar garantie geeft, iemand een idee van de garantie??
jens8
Mountainbiker

mtb thompson

Post by jens8 »

Heb ik een koopje gedaan? Ik kocht volgende fiets voor 500 euro :
thompson kader, ritchie zadelpan, volledig afgemonteerd met Lx, voor versnelling Xt, RAC2000 velgen met ritchie banden, voorvering rockshox
XC, 9-speed
met deze fiets was maar 6 maand meegereden. Hij deed hem weg voor een koersfiets.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Ik veronderstel van wel, 6 maand oud, dus model 2004,

de prijzen staan op www.thompson.be
De mach 5 pilot xc 1090 €
De race-team met duke XC 1350 €

De verkoper geeft daar natuurlijk nog een kortingske op van 10 a 15 %

Verder hangt het een beetje van de staat van de velo af, met wat pech moet ge al een hele hoop vervangen, maar als hij hem wegdoet voor ne koersvelo zal hij er wel nog niet te veel mee in het veld gespeeld hebben hé !

Op de baan moet ge al uw best doen om in 6 maand sleet te maken, met wat pech zijt ge al aan een nieuw ketting en pion toe, en de vork voor alle zekerheid al eens laten servicen.
Verder de banden en remblokskes nog eens bezien en de fiets is zo goed als nieuw.
Captain Haddock
Mountainbiker

Post by Captain Haddock »

Heb ongeveer dezelfde fiets, je hebt een topdeal geslaan, proficiat!
jens8
Mountainbiker

Post by jens8 »

wat heb jij er nieuw voor betaald en hoe lang is het geleden?
Welk type kader heb jij?
Fredwitrave
Mountainbiker

Post by Fredwitrave »

Ik rij sinds kort op de Thompson mach-5, met LX groep en Pilot XC vork en ik ben daar tot nu toe heel tevreden van.
Captain Haddock
Mountainbiker

jens8 wrote:wat heb jij er nieuw voor betaald en hoe lang is het geleden?
Welk type kader heb jij?
welwel... ik er 1050 euro voor betaald (Zeus en LX), klikpedalen inbegrepen in 2002, met 10% afslag op de adviesprijs. Ik beschouw het niet als een topdeal, maar ben ook niet ontevreden, ik denk wel dat het een goed kader is. Ben het meest tevreden van mijn HS33 eigenlijk. Het is mijn allereerste fiets, nu zou ik wel wat hoger mikken, en in Duitsland bestellen: een scandiumHTframe, een fox terralogic voorvork (uit de VS laten komen=>750 euro alles in),goeie wielen, opnieuw HS33 en XT.
Last edited by Captain Haddock on Thu 10 Jun 2004 15:43, edited 1 time in total.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Mr. El capitan,

De volledige fiets 750 €, België binnen ??????????

Please explain
Captain Haddock
Mountainbiker

nothing 's impossible wrote:Mr. El capitan,

De volledige fiets 750 €, België binnen ??????????

Please explain
Wat wil je zeggen, dat ik er teveel heb voor heb betaald? Indeed, please explain your cryptical question.
Post Reply