zat.20/06/09 3Uren mountainbikechallenge Wielsbeke (W-VL)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
den daler
Mountainbiker

Post by den daler »

cowboy peter wrote:
den daler wrote:ook net terug van daar
was zalige tocht
ma vond die bruggen bij de schors erg gevaarlijk
heb die 2 man daar tegen da hout zien vliegen
de 2e da valde was van te hard te remmen denk ik
die gast zijn schouder gebroken aiai
die plank was er ook aan
heb ook de nodige pech had
eerst leeg lopende band
wissel van fiets
een halve ronde verder voorwiel in 2 op zo nen bult
dan maar al lopen terug op eerste fiets
en dan terplaatse nieuwe band opgelegd en opnieuw kunnen vertrekken
ben uiteindelijk nog 2 e geworden
nu begin ik de pijn te voelen
Er is blijkbaar toch iets verkeerd met de registratie:
de 1e lag iets meer dan een halve minuut voor op degene waarmee ik gans de tijd samen reed, (en die had een gemiddelde van 2km/h meer #-o ). Na die wielbreuk heb je volgens mij zeker een ronde verloren , en toch is er ons niemand voorbij gestoven #-o .
met welke fiets reed je
de eerste heeft ulle allemaal gedubbeld dacht ik
heb een tijdje met hem mee gereden
ben wel bezig over de solos eh
en de 3 uren race
den daler
Mountainbiker

Post by den daler »

Timpie wrote:
bruyneelke wrote:
cowboy peter wrote: Er is blijkbaar toch iets verkeerd met de registratie:
de 1e lag iets meer dan een halve minuut voor op degene waarmee ik gans de tijd samen reed, (en die had een gemiddelde van 2km/h meer #-o ). Na die wielbreuk heb je volgens mij zeker een ronde verloren , en toch is er ons niemand voorbij gestoven #-o .
ja ik denk ook dat de man die 2de is een ronde achter zit want ik zag zelf de 1ste rijden :^o en volgens de supporters reed ik de 2de, :bounce:

en nog eens dank aan cowboy Peter voor de info's in de wedstrijd =D>
grt

yves
Wel ik ben vierde geworden net achter Bruyneelke en was ook van het gedacht dat is 3de was! Want had je zien lopen op dat stuk offroad met je band van je velg en had ook zoiets van tegen dat die kan wisselen ben ik wel weer ronde verder.

Tim
jullie heb ik ingehaald samen met de eerste
een half uur voort einde ongeveer
den daler
Mountainbiker

Post by den daler »

waar kunnen we de tijden bekijken eigenlijk
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Vooreerst aan alle deelnemers bedankt om mee te doen aan onze eerste mtb-challenge. Iedereen was tevreden over het concept , parcours en de organisatie in het algemeen. Dat er kinderziektes zouden opdoemen de dag zelf, waren we vooraf al bewust. Maar die waren toch miniem en als die er waren , waren de meesten dan nog buiten onze wil.

1.de tijdsregistratie /rondetelling:
We weten dat dit één van de belangrijkste zaken zijn dat door de deelnemers in de gaten wordt gehouden.
We hebben dan ook een proffesionele firma inhuurd, om dit te kunnen realiseren. Als er dan eventueel fouten of mankementen zijn met het systeem, dan kunnen wij als organisatie daar toch weinig aan doen.
In alle geval we zullen dit met de betrokken firma bespreken en overleggen zodat dit volgend jaar niet meer zal voorkomen.

Tussentijden en aantal ronden weergeven tijdens de race kan natuurlijk.
Maar bekijk daar maar eens het extra prijskaartje voor en je weet al genoeg. Liever dit laten wegvallen en het inschrijvingsgeld laag houden.

Gemiddelden vergelijken met gemiddelde tijdsregistratie is nogal moeilijk.
Je moet weten indien je een ronde aflegde, deze 40 m. langer was indien je niet wisselde. Dus een team die 30 ronden reed en iedere ronde wisselde, legde 1200 m. minder afstand af dan een solorijder die eveneens 30 ronden reed.( rond bij niet wisselen = 1800m.)

2 De jump aan de boomschors.
Inderdaad bedoeld als snelheidsremmer. Maar als je dan ziet dat een paar deelnemers toch wel erg roekeloos deze hindernis namen, dan komen er daar natuurlijk vodden van voor sommigen.
Wel opvallend dat de valpartijen bij deze hindernis gebeurden 250 meter na de wisselzone, wanneer men dus nog fris zat.
De tweede passage , na het off-road gedeelte, was dit niet het geval, daar de meeste daar al een heel stukje trager reden.
Naar volgend jaar toe, hebben we al enkele ideeën hoe we dit zullen aanpakken.

3. Afspuit-installatie : Lag klaar , maar we vonden niet dat dit nodig was.
Moest het beginnen regen zijn , dan stond deze in 15 min opgesteld.
Maar het heeft niet geregend. Al hebben we geluk gehad, want in Sint-Eloois-Vijve en in Ooigen hebben ze een hevige plensbui gehad en dat is toch maar 2 km van Wielsbeke verwijderd.

4. Live-stream . Het was de bedoeling dat dit zou gebeuren. Het is niet gebeurd door omstandigheden buiten onze wil en dan weet je het wel. Ga hier niet verder over uitwijden.In ieder geval we hebben er onze lessen uitgetrokken.

5.Uitslagen, foto's en rondetijden komen a.s.a.p op onze website.
We laten het jullie in elk geval weten .

6. Volgend jaar.
Gemeentebestuur was aangenaam verrast over de organisatie, uitstraling en de gedrevenheid bij de deelnemers, zodanig dat zij al met enkele voorstellen afkwamen naar volgend jaar toe. We kunnen dit allen maar toejuichen.
Wordt beslist vervolgd.

7. Nog een speciaal woordje van dank aan mountainbike.be voor de komst en de steun aan onze 1ste editie.

Groeten
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

levensgenieter wrote:Vooreerst aan alle deelnemers bedankt om mee te doen aan onze eerste mtb-challenge. Iedereen was tevreden over het concept , parcours en de organisatie in het algemeen. Dat er kinderziektes zouden opdoemen de dag zelf, waren we vooraf al bewust. Maar die waren toch miniem en als die er waren , waren de meesten dan nog buiten onze wil.

1.de tijdsregistratie /rondetelling:
We weten dat dit één van de belangrijkste zaken zijn dat door de deelnemers in de gaten wordt gehouden.
We hebben dan ook een proffesionele firma inhuurd, om dit te kunnen realiseren. Als er dan eventueel fouten of mankementen zijn met het systeem, dan kunnen wij als organisatie daar toch weinig aan doen.
In alle geval we zullen dit met de betrokken firma bespreken en overleggen zodat dit volgend jaar niet meer zal voorkomen.

Tussentijden en aantal ronden weergeven tijdens de race kan natuurlijk.
Maar bekijk daar maar eens het extra prijskaartje voor en je weet al genoeg. Liever dit laten wegvallen en het inschrijvingsgeld laag houden.

Gemiddelden vergelijken met gemiddelde tijdsregistratie is nogal moeilijk.
Je moet weten indien je een ronde aflegde, deze 40 m. langer was indien je niet wisselde. Dus een team die 30 ronden reed en iedere ronde wisselde, legde 1200 m. minder afstand af dan een solorijder die eveneens 30 ronden reed.( rond bij niet wisselen = 1800m.)

2 De jump aan de boomschors.
Inderdaad bedoeld als snelheidsremmer. Maar als je dan ziet dat een paar deelnemers toch wel erg roekeloos deze hindernis namen, dan komen er daar natuurlijk vodden van voor sommigen.
Wel opvallend dat de valpartijen bij deze hindernis gebeurden 250 meter na de wisselzone, wanneer men dus nog fris zat.
De tweede passage , na het off-road gedeelte, was dit niet het geval, daar de meeste daar al een heel stukje trager reden.
Naar volgend jaar toe, hebben we al enkele ideeën hoe we dit zullen aanpakken.

3. Afspuit-installatie : Lag klaar , maar we vonden niet dat dit nodig was.
Moest het beginnen regen zijn , dan stond deze in 15 min opgesteld.
Maar het heeft niet geregend. Al hebben we geluk gehad, want in Sint-Eloois-Vijve en in Ooigen hebben ze een hevige plensbui gehad en dat is toch maar 2 km van Wielsbeke verwijderd.

4. Live-stream . Het was de bedoeling dat dit zou gebeuren. Het is niet gebeurd door omstandigheden buiten onze wil en dan weet je het wel. Ga hier niet verder over uitwijden.In ieder geval we hebben er onze lessen uitgetrokken.

5.Uitslagen, foto's en rondetijden komen a.s.a.p op onze website.
We laten het jullie in elk geval weten .

6. Volgend jaar.
Gemeentebestuur was aangenaam verrast over de organisatie, uitstraling en de gedrevenheid bij de deelnemers, zodanig dat zij al met enkele voorstellen afkwamen naar volgend jaar toe. We kunnen dit allen maar toejuichen.
Wordt beslist vervolgd.

7. Nog een speciaal woordje van dank aan mountainbike.be voor de komst en de steun aan onze 1ste editie.

Groeten
=D> ... Ik kijk er al naar uit!!!!
Timpie
Mountainbiker

Post by Timpie »

den daler wrote:
Timpie wrote:
bruyneelke wrote: ja ik denk ook dat de man die 2de is een ronde achter zit want ik zag zelf de 1ste rijden :^o en volgens de supporters reed ik de 2de, :bounce:

en nog eens dank aan cowboy Peter voor de info's in de wedstrijd =D>
grt

yves
Wel ik ben vierde geworden net achter Bruyneelke en was ook van het gedacht dat is 3de was! Want had je zien lopen op dat stuk offroad met je band van je velg en had ook zoiets van tegen dat die kan wisselen ben ik wel weer ronde verder.

Tim
jullie heb ik ingehaald samen met de eerste
een half uur voort einde ongeveer
Het zou kunnen! Spijtig alleen dat we geen tijdsregistratie kunnen bekijken.
Alleen vraag ik mij één ding af?
Toen ik je overstak had je net je buitenband verloren op die bult halverwege het offroad stuk. Dus veronderstel ik dat je hebt moeten lopen tot aan de wisselzone om je andere fiets! Maar niemand die ik ken heeft daar iemand zien toekomen in de wisselzone al lopend met een fiets waarvan de buitenband eraf was wat toch hard opvalt. Met welke fiets ben je dan binnengekomen om te wisselen?
:^o
Mio
Mountainbiker

Post by Mio »

Hoikes,mag ik vragen naar jullie afgelegde kilometers volgens jullie fietscomputerke
Alvast bedankt...
bruyneelke
Mountainbiker

Post by bruyneelke »

Mio wrote:Hoikes,mag ik vragen naar jullie afgelegde kilometers volgens jullie fietscomputerke
Alvast bedankt...

71.7km 3u03.34 gem23.31
grt

:wink:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Emperor of the Mud wrote:
levensgenieter wrote:Vooreerst aan alle deelnemers bedankt om mee te doen aan onze eerste mtb-challenge.
Wordt beslist vervolgd.
=D> ... Ik kijk er al naar uit!!!!
Dit betekent toch niet dat jullie VTT in november ook niet meer zal doorgaan......????
Ik heb al iets horen waaien van een clublid van jullie :( (Nenee,het is niet Filiberke)
Al meer duidelijkheid daarover???
Mio
Mountainbiker

Post by Mio »

bruyneelke wrote:
Mio wrote:Hoikes,mag ik vragen naar jullie afgelegde kilometers volgens jullie fietscomputerke
Alvast bedankt...

71.7km 3u03.34 gem23.31
grt

:wink:
Hoi
Ben je zeker???
Ik had er namelijk 73.53 km 3u02.55 avs 24.12... en werd pas 10de
Post Reply