spanning van de banden

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

knap ! is dit alleen via internet te bestellen ?
Magnum_
Mountainbiker

Post by Magnum_ »

Ik denk niet dat je zoiets voor veel minder geld zal vinden, en voor die 25 euro is het thuis geleverd :-)

Maar ze verkopen dat ook bij de lokale fietswinkel normaal, misschien niet hetzelfde merk/model, maar dat doet er denk ik niet toe :p
Magnum_
Mountainbiker

Post by Magnum_ »

Kheb vandaag voor op de baan mijn banden eens aan 3.5kg gezet (kwestie van de uitersten eens te verkennen), en dat leek toch wel wat beter te gaan. Maar misschien zit dat ook wel in't kopke :)
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Magnum_ wrote:Kheb vandaag voor op de baan mijn banden eens aan 3.5kg gezet (kwestie van de uitersten eens te verkennen), en dat leek toch wel wat beter te gaan. Maar misschien zit dat ook wel in't kopke :)
ik veronderstel dat ze nog net ni ontploft zijn dan ...
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

Ik denk eerder dat die fietsmaker u eens goe wou kl.ten want als uwe band vanachter platter staat dan vanvoor rijd ge altijd bergop :evil: dus ge kunt het beter andersom doen, dan gaat ge altijd bergaf, hoeft ge niet de st..nt uit u gat te trappen :-$[/quote]

Haha, ik hoop dat dit grap is ! :lol:
Want uwen uitleg klopt voor gene Millimeter
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

Magnum_ wrote:Kheb vandaag voor op de baan mijn banden eens aan 3.5kg gezet (kwestie van de uitersten eens te verkennen), en dat leek toch wel wat beter te gaan. Maar misschien zit dat ook wel in't kopke :)
Voor op de baan te gaan rijden steek ik altijd veel meer druk op mijn banden, 3 voor en 3.2 achter. Dit verlaagt de rolweerstand ... binnenkort nieuwe wieltjes voor te crossen, dan is al dit gepruts met druk bijsteken en druk aflaten niet meer nodig ...
Magnum_
Mountainbiker

Post by Magnum_ »

ikke met de fiets wrote:
ik veronderstel dat ze nog net ni ontploft zijn dan ...
Ik was even gaan verkennen bij schwalbe voor ik dat deed, en blijkbaar kan je tot 4kg gaan :

http://www.schwalbe.com/nl/nl/fiets/mtb ... 9bf99dbe2b

Veiligheid eerst 8)
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

4 kg is de veilige bovengrens van Schwalbe. Een maat van mij heeft er voor een wegtochtje nog 5,5 kg opgezet zonder problemen. Ik raad dat wel niet aan...

Ik rij altijd met Nobby Nic 2.5, winter en zomer. Wanneer het droog is pomp ik voor en achter tot net boven de 3kg. Wanneer het nat is pomp ik niks bij. De druk verlaagt sowieso toch een beetje telkens. Het is een kwestie van voorkeuren en gewoonte. Met zo'n halve tractorbanden heb ik nog altijd veel grip, ook al staan ze vrij hard.
Post Reply