knap ! is dit alleen via internet te bestellen ?
spanning van de banden
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
ik veronderstel dat ze nog net ni ontploft zijn dan ...Magnum_ wrote:Kheb vandaag voor op de baan mijn banden eens aan 3.5kg gezet (kwestie van de uitersten eens te verkennen), en dat leek toch wel wat beter te gaan. Maar misschien zit dat ook wel in't kopke :)
Ik denk eerder dat die fietsmaker u eens goe wou kl.ten want als uwe band vanachter platter staat dan vanvoor rijd ge altijd bergop
dus ge kunt het beter andersom doen, dan gaat ge altijd bergaf, hoeft ge niet de st..nt uit u gat te trappen
[/quote]
Haha, ik hoop dat dit grap is !
Want uwen uitleg klopt voor gene Millimeter
Haha, ik hoop dat dit grap is !
Want uwen uitleg klopt voor gene Millimeter
- Lampion
- Mountainbiker
- Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Voor op de baan te gaan rijden steek ik altijd veel meer druk op mijn banden, 3 voor en 3.2 achter. Dit verlaagt de rolweerstand ... binnenkort nieuwe wieltjes voor te crossen, dan is al dit gepruts met druk bijsteken en druk aflaten niet meer nodig ...Magnum_ wrote:Kheb vandaag voor op de baan mijn banden eens aan 3.5kg gezet (kwestie van de uitersten eens te verkennen), en dat leek toch wel wat beter te gaan. Maar misschien zit dat ook wel in't kopke :)
Ik was even gaan verkennen bij schwalbe voor ik dat deed, en blijkbaar kan je tot 4kg gaan :ikke met de fiets wrote:ik veronderstel dat ze nog net ni ontploft zijn dan ...Magnum_ wrote:Kheb vandaag voor op de baan mijn banden eens aan 3.5kg gezet (kwestie van de uitersten eens te verkennen), en dat leek toch wel wat beter te gaan. Maar misschien zit dat ook wel in't kopke :)
http://www.schwalbe.com/nl/nl/fiets/mtb ... 9bf99dbe2b
Veiligheid eerst
- Max Power
- Mountainbiker
4 kg is de veilige bovengrens van Schwalbe. Een maat van mij heeft er voor een wegtochtje nog 5,5 kg opgezet zonder problemen. Ik raad dat wel niet aan...
Ik rij altijd met Nobby Nic 2.5, winter en zomer. Wanneer het droog is pomp ik voor en achter tot net boven de 3kg. Wanneer het nat is pomp ik niks bij. De druk verlaagt sowieso toch een beetje telkens. Het is een kwestie van voorkeuren en gewoonte. Met zo'n halve tractorbanden heb ik nog altijd veel grip, ook al staan ze vrij hard.
Ik rij altijd met Nobby Nic 2.5, winter en zomer. Wanneer het droog is pomp ik voor en achter tot net boven de 3kg. Wanneer het nat is pomp ik niks bij. De druk verlaagt sowieso toch een beetje telkens. Het is een kwestie van voorkeuren en gewoonte. Met zo'n halve tractorbanden heb ik nog altijd veel grip, ook al staan ze vrij hard.