21/06/09 Bailleul (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
HyperBaton
Mountainbiker

Post by HyperBaton »

Ook de 47 km gedaan, zeer mooie rit! Het was inderdaad jammer van die afdaling en helling meteen er na, er was te veel volk naar boven aan het wandelen om een deftige poging te ondernemen toen ik er was.

Organisatie was echt top, bepijling ook! Ze hebben bewezen dat het dus niet altijd op zijn 'Frans' moet zijn ;)
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

de 60km met 1000 hoogtemeters
super met verrassende korte hevige hellingen, voor velen te hellend
super ambiance aan arrivee
gewoon niet te missen =D>
duidelijk veel minder vlamingen dan vorig jaar, (kluis)
hopelijk volgend jaar een week tussen kluis en bailleul....
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

starten om 7h25 : de truck om geen hinder te hebben op de technische hellingen en om 11h00 geen file voor de BQ worst!! :wink:
HyperBaton
Mountainbiker

Post by HyperBaton »

Wel dat was de bedoeling, tot onze autogids ons 40 km ommetoer heeft laten doen :P
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

Hoe was de aanloop van het parcours , ik bedoel was het zoals in Kluisbergen na enkele kms al direct " tot op 't been "

Dat verdraagt mijn dieselke niet goed zulle , ik moet eerst op temperatuur kunnen komen. :oops:

Een bergske in 't begin kan niet echt veel kwaad maar van gans onderaan de Kluis tot volledig boven is een beetje te veel van het goede in de eerste kms. #-o dus zou ik overwegen om volgend jaar naar hier te komen.
Pascie
Mountainbiker
Location: Customized Kinesis Maxlight XC 2 - black super air - XT - hope mono mini

Post by Pascie »

Belle wrote:Toen we terug met de wagen naar huis gingen, begon het te druppelen en daarna nog goed door te regenen. We hebben weer chance gehad! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Wij hebben dan minder chance gehad ... De hemelsluizen werden opengetrokken toen we een 2de maal boven kwamen op de Cats. Vervolgens nog wel de offroad afdaling genomen richting Berthen in de gietende regen, het water liep naast ons. Maar dan wijselijk besloten om langs de weg terug te keren richting Bailleul. Ik kon dan ook bijna geen steek meer zien met mijn bril op. De pint en braadworst hebben ons dan ook dubbel en dik gesmaakt, echter wel met doorweekte kleren.

Voor de rest een heel schone toer! Bevoorrading meer dan in orde. Je ging zeker niet verhongeren :-). Volgend jaar kom ik terug voor de 60! Vooral het stuk rond de Rode berg, met het naar boven rijden van de kletsekop vond ik orgineel. Ook rond de Cats heb ik nog enkele nieuwe weggetjes leren kennen.

En voor diegene die de afdaling met de daaropvolgende zeer zware en zeer steile klim (ik shat tegen de 30%) willen terug vinden. Die bevindt zich in het bos van de beklimming van Boescheppeberg! En ik heb er nog maar weinig weten naar boven rijden, toch in de richting die we vandaag reden. Omgekeerd is hij zeker te doen. Normaal zit die ook in de Toertocht van Poperinge, maar dan als optionele technische zone.
Pascie
Mountainbiker
Location: Customized Kinesis Maxlight XC 2 - black super air - XT - hope mono mini

Post by Pascie »

winnitou wrote:Hoe was de aanloop van het parcours , ik bedoel was het zoals in Kluisbergen na enkele kms al direct " tot op 't been "

Dat verdraagt mijn dieselke niet goed zulle , ik moet eerst op temperatuur kunnen komen. :oops:

Een bergske in 't begin kan niet echt veel kwaad maar van gans onderaan de Kluis tot volledig boven is een beetje te veel van het goede in de eerste kms. #-o dus zou ik overwegen om volgend jaar naar hier te komen.
Wel ook hier werd er eigenlijk aangevangen met een klimmetje. Maar al bij al niet zo lastig en zeker niet te lang. Vervolgens was het een 6tal kilimeter op temperatuur komen vooralleer de zwarte berg werd beklommen. Je kon je diesel dus alle tijd geven om op gang te komen :-).
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

de 2 scherpe maar korte hellingen met plezier overwonnen :wink: :wink: :wink: :wink:
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

@pascie : we gaan het volgend jaar ne keer proberen , merci
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker

Post by Dieter ex Mx-er »

super tochtje van 60km, zoals reeds vermeld terug enkele nieuwe off-road stroken =D> .Overal op en af kunnen rijden aan een avs van juist geen 20km/h. Volgend jaar zeker terug
Post Reply